Buren doen valse meldingen AMK

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Ambiebambie94, 15 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.027
    5.242
    113
    Als de situatie is zoals jij beschrijft heb je toch niets te vrezen? Ik noemde voorbeelden waar ze naar kijken.

Ze gaan echt alleen onderzoek doen als er aanleiding is. En dan kan jij gen alles laten zien en je verhaal doen. Daar zou ik mij echt niet druk om maken.

Maar over je woonsituatie wel. Een appartement is al niet ideaal met jonge kinderen. Zeker niet met 3. En dan is het ook nog gehorig. En kinderen maken nu eenmaal lawaai. Dat is niet te voorkomen. Als die woonsituatie zo extreem is wil je daar toch niet blijven. Ik zou zo snel mogelijk wat anders zoeken. Ik zie dit niet goed komen.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, natuurlijk hoor je vanzelf wel of er melding wordt gemaakt dat kunnen en mogen ze je niet vertellen. Dus als jij het gesprek ingaat met de intentie erachter te komen of en wie er meldingen maakt dan kom je van een koude kermis thuis idd. Iedereen die belt dan wel zeggen dat er niets aan de hand is, je snapt zelf denk ik wel dat veilig thuis niet op die manier werkt.

Je kan natuurlijk wel aangeven dat je iemand wilt spreken van VT of maatschappelijk werk om te praten hoe jij de situatie het beste kunt behandelen. Dat je graag wilt meewerken en laten zien aan je buren dat er niets aan de hand is.

En kijk naar je eigen handelen. Wat kan jij anders doen. Als dar betekent dat je misschien eens niet zegt wat je denkt als er iets is... Dan moet dat maar... Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen...

3. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dat laatste gebeurt niet zo snel hoor. Wij hebben ook van dit soort buren, die al heel wat nare telefoontjes hebben gepleegd op deze manier naar verschillende instanties. Wij hebben toen een gesprek aangevraagd met de buren, de woningbouw, de politie ed erbij. Dat hebben we opgenomen en daarin kwam de aap wel uit de mouw. Sindsdien ben ik niet bang meer dat ze ons echt iets kunnen aandoen want we hebben bewijs van de leugens en verzinsels én alle betrokken instanties achter ons omdat die er getuige van zijn geweest. De woningbouw heeft echter gewoon zijn handen er vanaf getrokken en gezegd dat ze niks meer kunnen doen, we ermee moeten leren leven tot ze de pijp uit zijn. Tja...

huggybird vindt dit leuk.
  4. littlemunchkin

littlemunchkin Fanatiek lid

12 mei 2015
    1.811
    1.004
    113
    Duurt idd jaren, en er moet een rechter aan te pas komen. Maar heb wel degelijk in de afgelopen jaren het meermaals gelezen dat het is gebeurd. Voor ts niet zo belangrijk, maar voor de rest van de omwonenden kan het een oplossing zijn.

5. Theezeefje

Theezeefje Fanatiek lid

13 okt 2014
    3.712
    4.032
    113
    Overijssel
    Kun je niet aangifte doen van laster? Zal wel niks helpen maar wie weet? Dat het nog goed komt met de buren lukt denk ik ook niet.
    Sterkte!

Deel Deze Pagina