buren dumpen afval, wat zou jij doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 7 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het is allemaal al gezegd. Gewoon niet pikken!

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.262
    6.158
    113
    Nou mijn buren hebben eens gehad dat iemand anders asbest-houdend materiaal in hun container heeft gegooid. En geen herleidend materiaal erbij, dus de buren kregen een grote boete.

Dus ik ben verre van happig als 'buren' vuil in mijn container gooien, ik vind het ook echt asociaal, bestel zelf een extra container als je zoveel vuil hebt :x
    ik zet m ook altijd zo laat mogelijk pas aan de weg.

En ik zou dus ook witheet zijn als ze sloten openbreken. Ik zou denk ik contact opnemen met de wijkagent, eerst foto's maken etc. Kijken of ze er iets mee kunnen.

3. p1982

p1982 Niet meer actief

hier gebeurt het weleens als de containers aan de weg staan voor leging dat er iemand wat er bij in gooit,

hier is het tarief per leging dus dat vind ik wel goed

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    #24 Damay77, 10 nov 2015
    Laatst bewerkt: 10 nov 2015
    ten eerste heb ik inderdaad ruimte gebrek. onze kliko's worden maar eens in de maand geleegd. maar ruimte of niet, ik vind het behoorlijk asociaal om je vuilnis zonder overleg in andermans kliko te dumpen. ze zijn nog niet geleegd dus we moeten nog even voordat dat gebeurd. ik vind het wat anders als ik hem half leeg langs de weg zet voor het legen en de buren nog een zak hebben die erbij kan. maar dan nog, kan je het vragen. maar deze buren zijn lui en hebben maar 1 kliko aan gevraagd. het is bij ons de bedoeling dat je 2 kliko's neemt en je afval scheid. plastic en restafval. hun hebben alleen rest-afval dus mikken alles daarin. tja, dan red je het niet met 1 kliko voor een hele maand.
    maar binnenkort gaat ze hier ook de kliko's wegen als ze geleegd worden dus dan kan ik betalen voor de zooi van de buren. daar zit je dan met je goede gedrag door alles te scheiden....;)

oh, en nog maar niet eens te spreken van de zomer. hun hadden zak met etens-resten in mn bak gedumpt met het warme weer. je wilt niet weten wat er allemaal uit mn kliko kwam kruipen.....:x

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    maar goed, heb de woningbouwvereniging gemaild maar die zeggen dat dit een probleem is van de vuilnisophaal/gemeente. heb ze terug gemaild dat ik het begrijp maar dat hun hier ook een aandeel in hebben, dit is namelijk ook buren zieken en dat zorgt niet echt voor een fijn woonklimaat en ze kunnen hun huurders daar best op aanspreken vind ik. daar waren ze het niet mee eens. ik kreeg een nummer van 1 of andere stichting MEE die bemiddeld tussen buren-ruzies.... het enigste wat ik wilde was dat het gewoon ergens vermeld staat. voor het geval dat ze verder gaan. (klagen over kinderen, hond whatever).
    ik heb het ook aangegeven bij de gemeente. hier zijn de vorige 2 meldingen ook terecht gekomen dus ik hoop dat ze een boete krijgen of zo.

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Wat ik zou doen: NIET de enveloppen onder hun neus duwen. Ze zijn zelf zo stom om die er in te doen. De zakken, die niet van jou zijn vlak voor de vuilniswagen komt er uit halen en naast je kliko zetten. De gemeente gaat vanzelf onderzoek doen, wie er zijn zakken zo asociaal neerzet. En dan vinden ze ook die enveloppen.

Zodra je ze iets zegt over de enveloppen, dan zorgen ze er voor dat er niks herkenbaars meer in zit en dan kan de gemeente ze ook niet betrappen en beboeten.

Ik zou het overigens ook even overleggen met de andere buren, want als ze het niet meer bij jou erin gooien, dan pakken ze een andere kliko en blijft het probleem bestaan. Weliswaar niet bij jou, maar ik hoop dat je een goede buur bent en het probleem niet doorschuift.

7. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Als het dichte zakken zijn voor hun deur leggen. Klaar der mee. Anders naast de container en gemeente bellen krijgen ze bekeuring voor afval op straat zetten als er adres in zit.

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
  9. Manque

Manque Niet meer actief

Wat lijkt me dat verschrikkelijk frustrerend!

Ik zou aangifte doen/wijkagent inschakelen. En iedere keer de zakken die niet van jou zijn, eruit halen en gewoon naast de kliko's neerzetten. Laat het maar een probleem worden van de flat en niet alleen van jou. Hoe meer mensen zich er aan storen, hoe sneller er actie ondernemen van worden door de autoriteiten.

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    weet je wat het leuke is: de kliko's van de buren staan er naast en zijn half leeg.....
    als je die zakken echt kwijt moet dan gooi je ze toch in die kliko's ipv moeite doen om andermans kliko open te slopen:(

Deel Deze Pagina