Buren en een trampoline....

Discussie in 'De lounge' gestart door Damay77, 21 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heartofhope

Heartofhope Fanatiek lid

14 mrt 2019
    1.027
    1.224
    113
    Een trampoline egoïstisch? Goh, moet niet gekker worden hoor. Wat mag er nog wel in je eigen tuin, vraag ik me soms af. Gewoon die trampoline kopen hoor! Ik zou wel kijken of ie echt niet ingegraven kan worden, niet om het eventuele gluren bij de buren maar veel minder gedoe met erop en er af. Vooral voor kleinere erg fijn dat ze er makkelijk op kunnen.

Butchke vindt dit leuk.
  2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Koop alsjeblieft die trampoline! :D

Zomerbloem, Roos12, spruitje80 en 16 anderen vinden dit leuk.
  3. Mim89

Mim89 VIP lid

29 jan 2019
    10.262
    8.710
    113
    Vrouw
    Nou mijn zus heeft hun trampoline ingegraven. Haar kinderen zijn 8 en 6. Nou je wil niet weten hoe hoog die springen. Die kunnen dus sws wel over een schutting heen kijken ookal is de trampoline ingegraven. De meningen hier als ik zou het niet waarderen als ze steeds boven de schutting komen en het geluid etc sta ik echt van te kijken. Als ik bijv kijk naar het aantal speeltuintjes etc dat wij vroeger in de buurt hebben vergeleken met nu (ik en zus wonen nog steeds in dezelfde buurt) dan worden kinderen sws bijna verplicht om in de tuin te spelen omdat alles plaats moet maken voor parkeerplekken etc. En geluid? Welk kind maakt geen geluid? Dat geluid is er ook zonder trampoline. Dan moet je denk ik niet in een woonwijk/rijtjeshuis gaan wonen. Weet nog dat er vroeger bij ons in de straat iemand woonde die superboos werd (inclusief ons achterna zitten) als wij deden stoepkrijten. Maakte zoveel indruk toen dat ik het nooit meer ben vergeten. Maar zoals ik al zei, ga dan niet in een rijtjeshuis wonen.

Dus mijn mening; lekker die trampoline aanschaffen en met je kids afspreken dat ze niet constant super hard gillen etc en evt dat ze niet elke keer de buren aanspreken als ze 1 sec boven de schutting uitkomen ;)

Zou trouwens wel kijken of ie niet toch ingegraven kan worden. Fijner met erop en eraf gaan en lijkt mij toch wat veiliger. Al meerdere malen meegemaakt dat kids het net niet goed dicht deden en net tussen die spleet door vielen.

Riverdale87 vindt dit leuk.
  4. nutts

nutts Fanatiek lid

13 apr 2014
    1.973
    590
    113
    Mijn schoonzus koopt dus bewust een huis niet omdat de buren een trampoline hebben staan

Wij hebber er ook 1 aan de kant van de buren met kinderen en die van hun staat ernaast aan de andere kant van de schutting

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Jup dat meen ik. Ik zou dat niet fijn vinden nee. Ik wil ook niet dat onze eigen kinderen zo'n ding hebben met alle herrie die daar dan bij komt.

Kijk, n dat ik het niet kan waarderen zegt niet dat ik er over ga klagen he. Ik kan het alleen wel vervelend vinden.

Sabje333 vindt dit leuk.
  6. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

6 nov 2015
    1.675
    807
    113
    Onze achterburen hebben er ook 1 staan. Heb die kinderen echt nog nooit boven de schutting zien springen.

Ik zou zeggen gewoon doen hoor.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een beetje moet kunnen. Absoluut. En dat mag ook.

Ik heb alleen de ervaring dat met een trampoline er vaak veel kabaal gemaakt wordt. En de halve buurt komt spelen met nog meer kabaal.

De vraag was wat mensen er van vinden he. En dat geef ik aan.
    Dat jij er anders over denkt is ook prima :)

8. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Nou prima van je zus. Vooral fijn dat ze het dan zelf ontwijkt en er niet alsnog gaat wonen en dan klagen.
    Ik denk dan wel: hopen dat de nieuwe buren niet alsnog aanschaffen. Of een blaffende hond krijgen. Of whatever.
    Er is zoveel anders waar je je eventueel aan kunt storen. Hoort bij het wonen in een woonwijk.

Nieuwsgierigbijtje, Zara75, Syane en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Miepiemoos

Miepiemoos Bekend lid

13 mei 2013
    973
    160
    43
    Wat een flauwekul. Als mijn kinderen willen kunnen ze de hele dag kijken in de tuin van de buren. Namelijk gewoon vanuit een slaapkamer raam. Alsof kinderen dat willen...die zijn bezig met springen op de trampoline. Echt hoor de wereld wordt steeds gekker.

Roanna, spruitje80, bloem82 en 15 anderen vinden dit leuk.
  10. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Lastig. Achter huis is het wel wat privacy gevoelig. En meer geluid.

Wij hebben er 1 voor het huis staan. Misschien een vreemde plek maar daar hadden de minste mensen er last van. Er staat daar bijna geen zon...mensen leven achter en geluid hoor je daar eigenlijk niet.

Nu speelt bijna iedereen uit de buurt erop. Ook de directe buurkinderen. Ze vragen het altijd eerst netjes. Ik vind het altijd goed trouwens.

spruitje80 vindt dit leuk.
  11. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Jeetje. Ik heb oprecht gesnapt dat mensen zo snel ergens last van kunnen hebben. Koop die trampoline. Of verwacht dat je buren ook willen dat je de slaapkamer ramen afplakt zodat je niet in hun tuin kunt kijken?

Ik ben oprecht geschokt dat we hier dames zijn die trampoline (en lawaai makende kinderen) een probleem vinden. Doe even lekker chill. Er zijn grotere problemen op de wereld.

Egoistisch...*****schudt hoofd meewarig*****

Celika, bloem82, Strandbal en 7 anderen vinden dit leuk.
  12. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik zeg ook niet dat het een probleem is dat jij dit vindt. Ik schrijf ook gewoon mijn mening en geef dat zelfs aan door vrij duidelijk te schrijven “vind ik persoonlijk”. Dus mijn mening is gewoon anders.

Sorry dat ik hier nú specifiek op inhaak - maar de laatste dagen valt me op dat verschillende mensen op elkaar reageren met “nou dat is mijn mening”. Ja duh! Dit is een forum en we worden specifiek om onze mening gevraagt. Weinig zaken waar we allemaal tzelfde over denken, dikke prima toch? :)

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.766
    18.910
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja, ik houd van rust en heb niet voor niks een schutting. Net als het overgrote merendeel van de mensen in Nederland, dus ik ben vast niet als enige gesteld op mijn privacy.
    En over het algemeen hangen kinderen niet dagelijks lange periodes uit hun slaapkamerraam. Terwijl ze wel vaak en lang trampoline springen.

Ik gun iedereen z'n pleziertje. Maar een tuin is gewoon ieders eigen plekje. Daar zou je niet constant uit je rust gehaald moeten worden voor het verzetje van een ander.
    Ik heb, zoals de meeste mensen, maar 1 tuin om in te zitten. Voor kinderen zijn en heel veel andere manieren te verzinnen om zich te vermaken. Dat hoeft niet per se een trampoline in de achtertuin te zijn.

zon1980 vindt dit leuk.
  14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Absoluut. Alleen voor jou werd ik er wel feller op aangesproken en ik wordt daar wat kribbig van. Vooral als iemand doet alsof ik heel raar ben. Daar hou ik niet zo van :p niet tegen jou tevens :)

15. Liselou

Liselou Bekend lid

1 jan 2019
    898
    1.131
    93
    Ik verbaas me sowieso altijd over mensen die in een woonwijk gaan wonen waar de huizen en tuinen dicht op elkaar zitten, nog allerlei eisen hebben qua geluid en privacy etc. Echt, wat verwacht je dan in zo’n woonwijk?

spruitje80, Celika, lidu1 en 9 anderen vinden dit leuk.
  16. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Wij hebben er eentje staan en als ze springen zouden ze boven de schutting uit kunnen kijken naar de buren maar daar zijn ze niet mee bezig hoor. Gluren naar de buren doen ze door de schutting heen namelijk haha

Roos12, Zara75 en Niveah vinden dit leuk.
  17. Butchke

Butchke Niet meer actief

Een tuin is idd ieders eigen plekje... dus ook voor kinderen die willen spelen. Of dat het nou een zwembad, klimrek, schommel, trampoline etc etc is, Iedereen mag zelf weten wat hij met zijn eigen tuin doet.... al zet men er 10 trampolines in. Rekening houden met elkaar prima, maar een trampoline niet plaatsen omdat de buren er mss last van hebben, no way

spruitje80, bloem82, masami en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    #38 mam1991, 21 apr 2019
    Laatst bewerkt: 21 apr 2019
    waarom zou ingraven eigenlijk niet kunnen? Wij hebben een speciale ingraaf trampoline. De randen staan gewoon op het gras.

Hebben ook een speelhuisje in de tuin, daar kunnen ze mega ver nog bij mensen in de tuin kijken. Dat zou eerder gezeur op kunnen leveren :roflmao: hij staat aan de kant waarvan de buurman er letterlijk nooit is. Enkel savonds tussen 18:00-6:00 weekenden ook altijd weg.

Poolvos vindt dit leuk.
  19. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Dat werkt wel een beetje twee kanten op, sommige dingen kun je in een rijtjestuin gewoon niet doen en op een groot erf wel.
    Maar een trampoline is gewoon super leuk voor kinderen, mijn buurjongens hebben er een gehad en daar hadden wij echt geen last van. Ik zou sowieso wel ingraven, dat is mooier en veiliger.

Liselou en Poolvos vinden dit leuk.
  20. Poolvos

Poolvos VIP lid

9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Ik snap t, maar jij was degene die het argument over lawaai op deze manier als eerste aanhaalde en ik haakte daar gewoon op in. Was niet eens fel bedoeld en ik ben oprecht benieuwd waardoor het zo persoonlijk voelde. Want ik had echt helemaaaal niet die intentie, ik quote je alleen maar omdat ik er dus op inhaak.
    Maar misschien heb ik gewoon een felle manier van schrijven, dat weet ik niet :roflmao:

Deel Deze Pagina