Nou ja, dat jij niks spannend in je tuin doet zegt niet dat anderen dat ook niet doen natuurlijk Misschien zijn er ook wel mensen die graag topless willen zonnen in de privacy van hun eigen tuin, maar hun boobs verder toch graag voor zichzelf houden. Of lekker van bil gaan, ofzo
Ik zou er niet blij van worden. Mijn ouders hebben het ook naast hun en de hele dag geschreeuw en gespring met bijbehorende kinderhoofdjes die elke keer boven de schutting uitkomen.... maar blijkbaar mag je dat hier niet zeggen, de trampoline is natuurlijk heilig voor de koters... Kun je net zo goed de hele schutting verwijderen. Privacy heb je toch niet meer.
Eeeuh.... sorry??? Ik weet niet waar je dit vandaan haalt maar volgens mij loop je nu dingen in te vullen of ben je in de war met iemand anders die gereageerd heeft... Ik heb namelijk nog nergens op gereageerd en alleen de openingspost geschreven. Waarin ik aangeef dat ik geen overlast wil geven. Daarom ook dit topic aangemaakt. Graag niet meteen beginnen met dat ik op geen enkele manier rekening wil gaan houden met de buren... En waar zeg ik dat de trampoline bij de schutting MOET komen? Nergens... En waar zeg ik dat ik niet aan ingraven ga beginnen? Ook nergens... Ik heb geschreven dat ingraven WAARSCHIJNLIJK niet gaat lukken. En waarom? Het is een huurhuis en heb al begrepen dat er geen trampolines ingegraven mogen worden. Als hij wel ingegraven mag worden dan zou ik zelf moeten gaan graven of moet ik iemand inhuren. Ik ben alleenstaande ouder met een zeer klein netwerk dus weinig tot.geen hulp.. Ingraven is best aan de prijs en de verhuizing gaat me al genoeg kosten. De tuin is nu netjes bestraat dus die zal verbouwd moeten worden. Tuin staat nu even niet op het programma qua kosten en tijd. Iemand opperde de voortuin: Hetzelfde probleem. Die is aangelegd en zou overhoop gehaald moeten worden. Dat is niet goedkoop...
Gewoon doen hoor! Als de buren het niet leuk vinden, komen ze vanzelf wel. Dan kan je altijd nog overleggen. Je kan niet altijd rekening houden met je buren. Dan heb je geen leven meer. Geniet van je nieuwe huis! Succes en sterkte met alles.
Ik ga iig regels maken. - Niet voor en na een bepaalde tijd springen. - geen uuuuuuuren achter elkaar - geen geschreeuw - geen gegluur bij de buren En ik ga even wat plekken in de tuin proberen. Sowieso niet al te dicht bij de schutting maar veel keus heb ik daar niet in aangezien de tuin niet heel breed is. Ik kan hem dus niet echt midden in de tuin zetten/ ver van de schuttingen af. En bij de buren aangeven dat ze het aan moeten geven als ze overlast ervaren.
In dat geval zal je bij meerdere buren moeten gaan vragen of ze ook hun ramen afplakken. Want daar vandaan valt veel gemakkelijker veel meer te zien als die fractie van een seconde die een kind over een schutting kan gluren. Als je van bil gaat in de tuin van een rijtjeshuis, terwijl er allemaal buren/buurkinderen buiten in hun tuin zitten, denk ik persoonlijk dat die buren meer te klagen hebben...
Afhankelijk denk ik je van je kind. Onze knul ziet alles, is geen gluurder maar als hij zou springen en ziet wat dat anders is zou hij dat ook zeggen. Ik zou ook niet blij zijn als onze buren trampolines hadden. Die waren zo nieuwsgierig dat ik ze van de ene kant spontaan in de tuin had (over de schutting geklommen) en de andere kant hing aan de schutting om te praten. Nu hebben ze een leeftijd dat ze dat niet meer doen (groep 3 en 4). Als je denk dat je kind er veel plezier mee heeft en geen kletskous is dat het springen als een sociaal ding ziet om te kletsen met de buren gewoon doen. Veel springplezier!
Helemaal mee eens, wij hadden de trampoline overigens heel laag en mijn kinderen konden niet zo hoog springen, maar als buren over zoiets gaan klagen vind ik dat behoorlijk triest. Vind het wel grappig dat Nederlanders altijd maar over privacy zeuren maar dan bijvoorbeeld (zoals in het geval van onze voormalige buren) wel de hele dag wiet roken in hun tuin. Of zowat dagelijks gaan bbq'en. Alsof mijn privacy daar niet van werd aangetast. Later nam mijn buurvrouw aan de andere kant een vijver met zo'n soort watervalletje in de tuin wat eigenlijk 24/7 een heel irritant geluid maakte. Maar daar heb ik ook niet iets van gezegd, ieder zo z'n plezier denk ik dan. Je moet elkaar toch ook wel iets gunnen? Er zijn natuurlijk grenzen maar ik vraag me écht af waarom het nemen van een trampoline -speeltoestel voor kínderen- volgens sommigen egoïstisch zou zijn hoor...
Onze trampoline komt niet boven de schutting uit, en we hebben afgesproken dat de kinderen niet voor 9.30 uur er op springen. Op een gegeven moment gaven de buren aan dat ze last hadden van het gekraak, toen hebben we een nieuwe trampoline gekocht. We hebben ook een speelhuisje waar de oudste graag op zit, maar dan kijk ik eerst of de buren hun tuindeur open hebben.
Eerlijk gezegd zou ik me wel een beetje druk maken om het geluid. Buren aan het eind vd straat hebben er ook een en je hoort aan het gekraak wanneer ze aan het springen zijn. Het is ver genoeg om er weinig last van te hebben, maar als ik er naast zou wonen en de kinderen staan er de hele dag op, zou het wel erg irritant zijn.
Precies dit. Aan de ene kant heb ik hele leuke buren met jonge kinderen. Hun kinderen spelen buiten met bijbehorende geluiden en die van ons ook. Wij hebben een hele goede band met elkaar. Mijn buurman was ook bij het overlijden van mijn man vorig jaar. Aan de andere kant woont een vrouw alleen (met een zoon van 20 die nu bij zijn vader woont) en zij is echt een zuurpruim. Ze heeft een hekel aan alle kinderen in de buurt. Ik trek me maar niet teveel van haar aan maar vervelend is het wel.
Tja als je dat in je achtertuin doet dan loop je idd het risico dat mensen dat zien. Maar dan moet je niet in een rijtjeshuis gaan wonen vind ik.
Dit herken ik. Het gaat niet eens om het gluren.. maar elke keer dat er iets boven je schutting uitsteekt en vaak best lang achter elkaar kan best vervelend zijn. Helemaal als ze je dan ook nog gaan roepen..buurvrouw! Hoi! Buuuuurvrouw!!!
Wij hebben een speelhuis aan de ene kant en trampoline bij de andere kant. Voor beide geldt: -niet voor 09.30/10 naar buiten -niet janken/gillen (onmogelijk heb ik inmiddels geconstateerd) -niet kletsen met de buren (hoewel beide buren het niet erg vinden) - overschrijding bovenstaande regels: naar binnen We hebben een trampoline uit het duurdere segment en deze piept en kraakt (nog) niet.
Maar als er iemand door een raam naar je staat te kijken heb je misschien geen privacy meer maar wel nog steeds je rust. Dat heb je niet als iemand steeds zijn/haar hoofd boven de schutting uitsteekt en tegen/over je begint te kletsen.
Dat kun je toch gewoon tegen de kinderen zeggen. Prima als je op de trampoline wil, maar dan niet de hele tijd tegen de buren kletsen, zij willen ook even rustig zitten.
Als je de trampoline in het midden van de tuin zet lijkt me het niet echt een probleem. Dan kun jr echt niet zomaar in andermans tuin kijken. Recht naast de schutting zou ik ook niet doen. Ik ken mensen die hebben zo’n speeltoestel (hoog huisje met glijbaan eraan) recht naast de schutting van de buren. Dát vind ik dus wel asociaal!
Je kan je kinderen toch leren om niet over de schutting te gaan kletsen. Ik denk ook niet dat mijn kinderen zouden willen kletsen met iemand die ligt te ketsen En mijn ramen staan met mooi weer gewoon open hoor. Kan ook prima door gekletst worden...