Hallo dames, Ik vroeg mij af of ik genoeg heb aan een maxi cosi deken. Of dat ik ook iets van een vestje mee moet nemen als we naar het ziekenhuis gaan. Ik ben namelijk medio 17 april uitgerekend en ben bang dat kleertjes en een deken niet warm genoeg is. Of juist te warm als ik een vestje/jasje bij de kleine aandoe. En welke maat moet ik dan? Heb maat 50 jasje. Of kan ik beter 56 halen? Alvast bedankt voor het meedenken😊
Ik zou vestje/jastje maat 56 doen, mag best wel wat groter en het moet over de kleertjes.... Ik ga uiterlijk 29-3 bevallen en ga ook gewoon voor een setje kleren en een maxi cosi/omslagdoek. Je bent zo bij je auto en vooral mutsje is heel belangrijk want de meeste warmte verlies je via je hoofd.
Doe dat jasje gewoon in je tas, je kan dan altijd nog zien of het nodig Is. Maat 50 is prima tenzij je verloskundige heeft gezegd dat je baby groot Is; een jasje wordt altijd over kleding heen gedragen dus maat 50 jas over maat 50 kleding past.
Zorg voor een goed mutsje en lekkere deken. Het pakje is waarschijnlijk ook al wat warmer in die tijd. Ik ben zelf niet zo'n fan van teveel laagjes in de maxi-cosi (of autostoel), komt de veiligheid niet ten goede. Dus ik gebruik liever een extra dekentje. Als je een jasje wil, dan iets van een vestje en echt geen winterjasje. Dan kun je je kindje niet goed genoeg in de gordeltjes doen.
Wij gebruikten een jasje en een maxi cosi voetenzak. Nu was mijn dochtertje een dysmatuur en klein dus zij kon de warmte erg goed gebruiken maar ik zou het sowieso meenemen, zoveel ruimte neemt het niet in beslag. Je kan dan altijd nog kijken of het nodig is.
Ik ben bijna 4 jaar geleden op 17/4 bevallen en we gingen naar huis met een rompertje korte mouw , shirtje lange mouw, mutsje, zo een broekje met sokjes, jasje expres in maat 56 en een voetenzak in de maxi cosi. Maar wij gingen dan ook in de avond naar huis. 6 uur bevallen en 8 uur weer thuis Noppies zomer Vest Cardigan rev. Woezel/Pip ECRU kinderkleding op JungleKids.nl Dit jasje had ik
Ik ben 6 April uitgerekend en ik heb de wikkeldoek en een voetenzak van Koeka klaar liggen met een vestje in maat 56. Ik kijk op dat moment wel wat ik nodig heb. Het weer kan dan ook nog alle kanten op.
Hier in juni bevallen met een temperatuur buiten van rond de 25 graden geloof ik. Zoontje mee naar huis genomen in z'n pakje met daaroverheen een jasje (zachte stof) en over z'n beentjes een omslagdoek als een soort dekentje.