buren en klussen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fullhouse1981

Fullhouse1981 Fanatiek lid

8 jun 2010
    1.903
    0
    0
    Oosten van het land
    Het lijkt mij ook erg vervelend als je kindje uit de slaap wordt gehouden door herrie.
    Geluiden wennen ze vrij snel aan, maar boren en zo.. tja, daar wordt mijn dochtertje ook wakker van.. en meestal krijg ik ze dan slecht in slaap.

Praat er over met hen, en mocht dat niets uithalen bel je de politie voor geluidsoverlast.

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    als je verhuisd mag je toch verdorie nog wel klussen in je eigen huis! Als je daar niet tegen kan moet je zorgen dat je vrijstaand woont hoor...
    In overleg moet er een hoop kunnen lijkt me. Je kunt ook even stoppen als het bedtijd is en verder gaat als het kind goed slaapt. Dat moet in een half uur kunnen lijkt me. Kleine kinderen slapen prima door die harde geluiden heen.

Maar ik vind wel dat het van 2 kanten moet komen, je moet ook je buren de kans geven om te kunnen klussen, al vind ik 6 maanden wel wat lang...

3. Bianca16

Bianca16 Fanatiek lid

29 mei 2006
    1.618
    0
    0
    Onze buren zijn vorig jaar 6 maanden bezig geweest hun huis te verbouwen. Uiteraard hadden we weleens wat overlast, maar ze probeerden het te beperken in de avonduren. Ben wel een keer naar hen toegegaan toen ze leidingen aan het freesen waren en zoonlief bijna zijn bed uit stuiterde van de herrie. Helaas staat hun huis inmiddels weer te koop omdat ze uit elkaar zijn. Hopelijk hebben de komende bewoners geen verbouwplannen.;)

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Ik heb wel 2 kinderen. En wij zijn ook al sinds september aan het verbouwen. Herrie dingen gebeuren hier tot 22:00 uur 'savonds. Alleen nooit op zondag. We moeten altijd buiten werktijd klussen. Als je dan om 20:00 uuur al moet stoppen, dan kunnen we nooit fatsoenlijk hier wonen. We proberen het te beperken voor zover mogelijk en dat soort dingen op zaterdag te doen. Maar dan moeten kinderen ook overdag slapen. Wij kunnen boren, hakken enz en de kinderen slapen ondertussen overal doorheen. Sorry hoor maarje kunt niet zomaar met iedereen rekening houden...

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Nou idd, er zijn ook mensen die niet zomaar even vrij kunnen nemen van hun werk om te klussen dus moeten ze dat na hun werk nog doen ..

En idd het is nooit goed, buurmand 1 heeft nachtdienst dus wil liever niet dat er in de ochtend word geklust, in de middag heeft buurvrouw 2 liever niet dat je het doet want dat doet haar kindje ene middag dutje en in de avond wilt de rest het niet want dan gaan ze zelf slapen ... Is maar een voorbeeld maar het kan wel gebeuren ..

6. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant

ja dat bedoel ik, je kan proberen dingen anders in te plannen maar soms zijn er even geen andere werkzaamheden meer...

7. meisje1984

meisje1984 Niet meer actief

snap dat het vervelend is, maar dat heb je nou eenmaal als je nieuwe buren krijgt. wij konden ook pas s'avonds klussen, aangezien wij toen nog allebei werkte. daarbij werkt mijn man niet 5 dagen per week maar 6 dagen en dan zeker wel 12 uur per dag, en daarna dus kussen. en dan was het ook wel eens 23.00 24.00 voordat we stopte. gelukkig hier geen zeurende buren gehad.

en in een woonwijk heb je altijd dat soort ergenissen. de een zit tot s'avonds laat in de tuin, de ander bebint s'ochtends om 7.30 met grasmaaien. leven en laten leven.

8. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

En toch blijf ik het egoistisch vinden als jij je buren 6 (!) maanden in de herrie laat zitten. Een vriendin van mij (die normaal gesproken erg sterk in d'r schoenen staat) is er overspannen van geraakt. Sommigen van jullie hebben duidelijk niet in de gaten hoeveel impact herrie op je woongenot kan hebben.
    Dit geldt natuurlijk niet voor mensen die maandenlang af en toe klussen en niet dagelijks...

9. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Ik ben een paar maanden terug verhuisd naar een nieuwbouwcomplex.
    Dit betekende de oplevering van de appartementen tegelijkertijd... dus iedereen aan de klus!

Maar ik heb zelden overlast gehad.
    Moet ook zeggen dat iedereen hier netjes op tijd stopte met de herrie klusjes... en daarnaast hoor je geboor e.d. niet heel luid. Het is erg goed geisoleerd, moet ik zeggen.
    Zou bijna vergeten dat ik mensen onder en boven me heb!! Hoor nooit wat.

Vorige week kwam de buurvrouw langs om zich te verontschuldigen omdat haar meisje keihard had lopen krijsen de hele nacht.. Nou, wij hebben niks gehoord.
    Dat scheelt!

Mijn ma woont in een ééngezinswoning en als je bij haar op het toilet zit, hoor je duidelijk de buren praten in hun woonkamer en je hoort zelfs hun TV.
    Ja dan heb je snel overlast.

Maar ondanks dat ik zelf een kind heb, vind ik 19.30 uur nog wel vroeg, hoor... Om dan al te stoppen met het kluswerk...
    Je kent hun agenda natuurlijk niet.

10. Yukl

Yukl Niet meer actief

@assi; juist in nieuwbouwappartementen kun je behoorlijk veel overlast veroorzaken, omdat je draagmuren met elkaar deelt (waarin het boren standaard erg veel geluid veroorzaakt omdat ze zo rete sterk zijn) ;) Als jouw boven- of onderburen daarin aan het boren zijn, is het net alsof ze in je eigen huis staan te boren. Ik kan het weten ;) Ik had de mazzel dat onze onderburen leidingen gingen verleggen in de draagmuur en dat deze werkzaamheden 3 weken lang duurden (daarna nog vanwege het aanleggen van de keuken).

@ meisje1984: ik weet dat hier in de stad er zeker de regel is dat klussen na 22.00 niet mag. Dat staat gewoon in het reglement. Volgens mij staat er zelfs dat het stil moet zijn na 22.00 uur (dus schreeuwen op straat mag ook niet). Daar dien je je dus sowieso aan te houden.

11. Yukl

Yukl Niet meer actief

Ik blijf trouwens niet zo onder de indruk van alle smoesjes die ik in dit topic lees. Aangezien al onze buren zich er wel gewoon aan konden houden, inclusief wijzelf. Er zijn gewoon zat werkzaamheden die veel minder overlast veroorzaken dan het irritante geboor in een draagmuur en dergelijke.

12. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Kijken jullie weleens naar "Het Blok" :D

Tot 22.00 mag er bouwgeluid zijn...

En idd het is vervelend. Maar 22.00 is een acceptabele tijd. Als mensen na hun werk nog moeten beginnen (na 18.00) dan kun je niet verwachten dat ze om 19.30 letterlijk het bijltje erbij neerleggen.

Buren zorgen in 9 van de 10 gevallen voor overlast. Als zij (jullie nieuwe buren) in de zomer rustig buiten willen zitten en jouw kindje is heerlijk aan het fietsen, zingen/huilen, in het badje aan het spelen en daarbij veel geluid maakt hebben zij dat ook te accepteren.

Hoe later ze doorwerken, hoe eerder ze klaar zijn :)

Wij wonen in een jonge wijk waar iedereen regelmatig de sloophamer in de hand neemt, maar geloof niet dat iemand daar ooit over moppert. Iedereen heeft jonge kinderen.

TS, ik hoop voor jou dat ze snel klaar zijn en dan een leuke en gezellige borrel geven! Misschien zijn het wel de allerleukste buren :)

13. p1982

p1982 Niet meer actief

ja ze mogen tot 22 uur klussen

vorig jaar hebben we een verbouwing gedaan en we begonnen om 8 uur tot 22 uur soms wat later met toestemming van de buren en adn 6 weken lang.

we hebben het wel kenbaar gemaakt bij de buren en ook even 2 dagen van te voren als het echt veel lawaii was zodat ze eventueel weg konden gaan etc.

14. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Wat moeten ze dan doen ? Na 3 maanden zeggen '' Jongens we stoppen er mee want we kunnen het echt neit maken om tot 6 maanden door te gaan klussen ''
    Dat kan je gewoon niet eisen van je buren ...

@Yukl: Er zijn ook mensen die hele dagen werken en dus overdags niets kunnen voorbereiden dus moet er wel na 18.00 worden geboord .. Je kan niet verwachten van ze dat ze dat niet doen omdat jij miss niet kan slapen, het moet toch gebeuren.

15. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Tja soms moet je gewoon klussen toch... doen maar weinig mensen voor hun lol dus neem aan dat ze niet onnodig lopen boren ed.

Klussen niet doen, uitstellen of gedeeltelijk doen omdat anders de buren er gek van worden vind ik echt niet mijn probleem, en ja ik heb kids. Nu ook hier druk bezig op de bovenverdieping en kids kunnen eraan wennen hoor. Wij klussen vooral savonds als de kids in bed liggen... we hebben gewoon verder amper tijd dus dan moet je wel.

16. BolBuikje34

BolBuikje34 Niet meer actief

Ik ben blij dat ik in een huurhuis woon en er hier weinig geklust word! Mijn geduld zou al zeer snel opraken.

buurman had vanacht een feestje,een of ander aso wijf stond stomdronken in de tuin te gillen om kwart voor 3. Dat vind ik nog veeeel asocialer dan klussen!

17. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee, wij stoppen met harde geluiden maken ook wel na 8 uur 's avonds en 's ochtends vanaf een uur of half 10.
    Het is 1 keer voorgekomen dat de keukenmonteur een verkeerd adres had doorgekregen en daardoor een stuk later bij ons was. Zijn collega was ook ziek, dus hij moest het allemaal alleen doen. Toen heeft hij tot half 12 's avonds geklust aan de keuken, om het toch die dag af te krijgen. Maar toen zijn we echt wel even naar de buren gegaan om te vragen of zij dat goed vonden. Dat begrepen ze wel. Ik denk dat dat ook wat uitmaakt, of je het gewoon netjes overlegd of gewoon maar doorgaat zonder het te melden. Ik kan zelf ook een stuk meer hebben als je weet dat mensen bereid zijn rekening met ons te houden, dan vind ik het ook niet zo erg als ze dan een keer wel herrie maken.

18. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Tja. Het is geven en nemen in de wereld. Maar als mijn buren ook maanden achter een zouden klussen en op onmogelijke tijden denk dat ik dan ook zou ontploffen. En ja ook ik heb kindjes, Je kunt idd proberen rekening met elkaar te houden en zo als T.s ja als je het al een paar keer netjes gevraagd heb, Misschien toch de woningbouw bellen of de wijkagend.

Maar heb sommige reacties met verbazing gelezen. Een zonder kinderen nog. En dat vond ik persoonlijk een asso persoon. ALs je naast mij had gewoond had ik je zeker te weten aan gevlogen. Met zulke opmerkingen maak je het alleen moeilijker bah.

19. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

31 jul 2007
    2.139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    bij ons mag erna 9 uur niet meer geklust enz worden.
    wij wonen in een aparement en dat is zo vastgelegd..

toch vind ik 9 uur voor boren nog best laat.
    als er iemand hier aant boren is stuiter je zowat door je huis heen,
    en tja daar worden me kids overstuur van wakker.

van de rest van de werkzaamheden niet, maar dat boren.....

20. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Als je een verbouwing hebt die 6 maanden duurt (vraag me af welke verbouwing uberhaupt 6 maanden moet duren..), dan vind ik je min of meer verplicht om rekening te houden met de buren. Overleggen wat wel en niet kan. Als je bv je badkamer verbouwd en dat duurt een weekje of 2, dan ligt het natuurlijk anders.
    Wij zijn zelf overigens niet zo moeilijk hoor, en onze meid slaapt overal door heen, dus dat is het niet. Onze buren gaan binnenkort ook verbouwen en hebben gevraagd wanneer onze dochter slaapt. Vind ik wel zo netjes!

Deel Deze Pagina