buren en klussen

Discussie in 'De lounge' gestart door ikke1981, 24 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Zoals je het daar geschreven hebt interpreteer ik het alsof je vind dat men daar rekening mee moet houden.....Waarom schrijf je anders dat ze wisten dat hij ramadam had.

Last van lange tenen?? Je voelt je snel aangevallen geloof ik.

2. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    kansloos.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    komop zeg, je hebt de hele freakin dag om te verbouwen, van 08:00 uur tot 20.00 uur bij wijze van. Dan kan je 12 uur lang hakken, rammen, slaan, gooien, timmeren, boren en weet ik veel wat.

Dan moet je na 20;00 uur toch wel een beetje aan de buren en baby's om je heen willen denken neem ik aan.? Vooral als ze het gewoon netjes vragen.

4. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

Manlief is gewoon prikkelbaar in de Ramadan en daar hadden we het toevallig nog met de buren over gehad. Daarom heb ik het erbij gezet. Niet dat ze er rekening mee moeten houden ;)

En net alsof mijn zinnetje; Lezen is ook een kunst, aangeeft dat ik me aangevallen voel :( Is een doodgewone zin hoor en ik mag me toch verdedigen op mijn manier?

5. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

Er zijn ook nog mensen die de hele freakin dag werken hoor en niet zo makkelijk vrij kunnen nemen ;) ... Sommige mensen moeten echt niet zo zeiken, tot 22.00 mag er in de meeste gevallen geklust worden, je kan niet verwachten dat een klusser met iedere buur rekening gaat houden, een beetje rekening oke maar ik zou het als klusser ook niet pikken als ik om 20.00 zou moeten stoppen vanwege iemand die een slapend kind heeft, iemand die aan de ramadan doet of iemand die nachtdienst heeft ofzo, dat kan gewoon niet ... Dat sommige tot een uur of 24.00 met herrie klussen door zouden gaan zou ik ook niet pikken maar tot 22.00 is gewoon de normale gang van zaken ...

6. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    22:00 mag idd, zolang het geen overlast veroorzaakt.
    Maar als je uit je bed trilt van het kabaal...Dan ging ik er echt wat van zeggen.
    Ik vind het gewoon belangrijk om rekening met elkaar te houden.

Maaaaar, zoals al eerder gezegd...Ook midden op de dag mag je melding maken van overlast. Dus gewoon bij je buurtjes aanbellen en melden dat je iets luidruchtigs gaat doen en afspreken tot hoe laat je daar mee door gaat.

7. Angel1980

Angel1980 Niet meer actief

Ik heb alleen de eerste pagina gelezen, maar er zo te zien al het nodige gezegd..

Hier nog wat olie op het vuur ;): Ik ben allergisch voor mensen die 's avonds klussen! Ik herken het zo! En nee, ik kan me geen argument bedenken waarom je 's avonds zou moeten klussen. Als je namelijk geen tijd hebt om te klussen omdat je moet werken, doe het dan niet totdat je wel tijd hebt! Eén dag klussen, twee misschien, oke, maar soms dagen achtereen.... En die "tien" uur regel, mensen nemen dat wel héél serieus! Deze regel geeft je geen toestemming om herrie te tot en met 22.00 uur, maar het wordt vaak verkeerd geïnterpreteerd. En dan heb je ook nog de "eeuwige" klussers. De hobby klussers... Tja, als een vrijstaande woning hebt met enkele hectare grond om je heen, maar niet in een rijtjeshuis.

Dus, ik begrijp je volkomen en zou ook helemaal flippen als mijn kinderen steeds wakker zouden worden van zulke herrie! Ik hoop dat het snel voorbij is!

8. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Ik vind het acceptabel als er tot 20 uur herrie wordt gemaakt en tot 22 uur de kleinere dingen..
    Helaas deed mijn buurman dat dus andersom en werd mijn dochter er altijd wakker van..

Maar goed, hij is sowieso niet al te snugger want hij kwam gister vragen of ik misschien mijn zoontje van 3 maand stil kon houden om half 7 's ochtends..... ;)

9. chantal1984

Waarom van iemand verwachten dat ze na 20.00 uur stil zijn met klussen maar iemand niet zo snugger noemen als een buurman vraagt om het wat zachter te kunnen doen ;)

slaat toch ook nergens op ? Die man heeft dan toch net zo veel recht om dat te vragen als dat jij het recht hebt om te vragen niet na 20.00 te klussen ?

en ik snap dat je je kindje van 3 maanden niet zomaar stil kan houden maar het gaat mij er om dat je die gene dan gelijk weer niet snugger noemt ..

10. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Tsjah, ik denk dat het logisch is dat ik mijn kleintje niet stil kan houden om half 7 als hij honger heeft.. vandaar dat ik hem niet zo snugger vind.

Daarbij kwam hij voor de verbouwing bij ons langs en vroeg wanneer onze dochter in bed lag. (heb ik hier al eerder gemeld.) Vervolgens gaat hij JUIST boren op het moment dat ze in bed ligt. Ook niet snugger dus.

Na 3x vragen begreep hij het nog niet.

En ik vind vragen om het rustig aan te doen met klussen heel wat anders, dan vragen of je je kind stil kan houden. Hij wist voor dat hij er kwam wonen dat we een dochter hadden, dus als hij geen last van de kinderen wilde hebben, moest hij er maar niet gaan wonen denk ik dan.

11. chantal1984

Ach jah, gelukkig geef je zelf ook hele snuggere opmerkingen ;)

12. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede

Nou, dat is ook weer niet nodig hoor.. Ik had het over mijn buurman, als ik jou nou niet snugger had genoemd, kan ik me voorstellen dat je dan ook over mij begint, maar nu slaat het dus gewoon nergens op.

13. chantal1984

Hoezo ? ik geef toch gewoon een mening ..

14. Chrizzy

Chrizzy Lid

16 apr 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik lees dit nu voor de eerste keer, maar dit is echt zinloos.

Het wordt meer een topic over ''hoe mekaar af te zeiken'' als er iemand zijn eigen mening geeft.
    Sommige mensen hebben blijkbaar niks anders te doen dan andere mensen irriteren door alle topic's af te gaan en te gaan vervelen.
    Vreselijk irritant want zo blijft geen één topic waarvoor het bedoeld is, je verhaal kwijt kunnen, ervaring uitwisselen, tips krijgen en ondersteuning vragen. Dat wordt allemaal verpest zo.

Jammer dat het zo moet, zeker voor de mensen die wel serieus bezig willen zijn met de site....

15. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    Pfff.. ;) Laat maar.... Geen zin in dit gezeur.

16. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

30 jan 2009
    3.322
    0
    0
    Limburg, België
    Ik wil me even niet mengen in de 'discussies' op de vorige pagina's, enkel op het eerste bericht want ik heb toch geen tijd om alles na te lezen!

Ik begrijp je heel goed als je dit vervelend vindt hoor! Een beetje fatsoenlijke buur let gewoon een beetje op, zeker als je zegt dat ze de hele dag tijd hebben maar pas laat beginnen!

Maar langs de andere kant voorziet de wet (in BE toch) dat je van 06.00 tot 22.00 uur 'lawaai' mag maken... jammer genoeg!
    Mijn beste vriendin huurt een huis en de buurman begint 's zaterdags om 06.30 te breken en kloppen tot ongeveer 22.00 dus dat is erg vervelend maar hij wil het zo snel mogelijk klaar hebben dus kunnen ze er niets aan beginnen...
    Een andere vriendin woont in een appartement met garageblok achter en de postbode komt elke ochtend om 07.00 pauze houden in de 'inrit' van het blok met de motor van de brommer aan, dus iedereen wakker... niets aan te doen, staat op openbare grond :(

Ik vind het heel jammer dat mensen geen rekening houden met elkaar maar er is jammergenoeg weinig aan te doen!

17. Tese

Tese Niet meer actief

En het jammere is dat het altijd dezelfde zijn die de sfeer weten om te keren... Heel jammer

18. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48

amen.....:)

19. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik vind jouw manier van verdedigen erg aanvallend. Ik bedoelde niks vervelends naar jou toe maar krijg wel een vervelende reaktie. Er zijn wel meer doodgewone zinnen te bedenken die het niet gezellig houden. Gewoon een woordje uitleg doet soms ook zijn werkb:)

20. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Ik vind voor allebei de gevallen wel wat te zeggen (de acceptabele gevallen dan....niet klussen tot 1.00 's nachts ofzo...dat gaat me te ver :p)

Ik kan me best voorstellen dat er mensen zijn die tot laat klussen om het zo snel mogelijk af te hebben....mijn buren bijv.
    Ik werd er stik chagerijnig van hoor (die hebben wel af en toe tot 1.00 geklust...en toen zijn we wel gaan klagen)

Maar als ze om een uur of 22.00 stopten met herrie maken...prima toch!
    Zolang het niet te ver ging....wat maakt het dan uit?!

Geef elkaar eens een beetje de ruimte en claim niet alles voor jezelf.
    Ook andere mensen mogen leven op deze aarde en niet alles draait om jezelf.

(en dan zeg ik er nog maals bij dat dit gaat om de onacceptabele gevallen hoor!)

Mijn man werkt ook nachtdiensten....kut als er dan iemand gaat klussen...maar helaas!

Mijn zoontje slaapt ook overdag....tjaa...er zijn mensen die wel een wat doen overdag.

Dan hoeft toch niet alles te wijken?

Neeee...maar als er dan een brief wordt gestuurd waarin staat dat er zachter gedaan moet worden geven mensen hier op het forum advies om nog maar even meer herrie te maken!

Lekker dubbel!

Deel Deze Pagina