Buren en opvoeding kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma73, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik was vandaag een boterham aan het eten met mijn kleine toen hard gehuil hoorde.
    Bleek het kleine meisje van 2,5 jaar van de buren te zijn Ze was was lastig, en haar broer en moeder waren binnen. Zij stond buiten om af te koelen van de boze bui. Haar moeder zet haar vaak in de tuin of voor als ze lastig is. Vandaag stond ze bij de deur, helemaal overstuur mama, mama te roepen. Ze mag dan pas naar binnen als ze niet meer zo tekeer gaat. Ik heb even gekeken of ze wel in orde was.
    Ik had al eerder gemerkt dat ze soms in de tuin overstuur staat en dat de deur dicht zit zodat ze niet naar binnen. Nu was het vandaag ook nog eens vreselijk koud.
    Ik vond het vreselijk om te horen hoe overstuur ze was en naar binnen wilde. Duurde zo'n tien minuten.

Vind het best naar als ik het hoor. Wat zouden jullie doen?

2. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Hier precies hetzelfde! Kind is inmiddels bijna 6 jaar maar ik heb niets gedaan, wel in de gaten houden. Als ik de buren spreek dan vraag ik wel of het goed gaat. Het gaat bij ons om buitenlandse mensen en ik weet niet of dat nu manier is?
    Het is niet mijn opvoeding..

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    niets

mijn nichtje (nu ruim drie, maar deed dit zeker vanaf 2 jaar) kan verschrikkelijk overdrijven als ze boos is en haar zin niet krijgt. Ze moet dan in de gang afkoelen. Dit kan echt wel even duren, soms wel 30 min. Er is dan niets. toch krijst gilt en stampt ze heel erg hard dat je denk dat er wel wat aan de hand moet zijn.

4. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    mja in de kou zetten vind ik toch wel wat anders... zet haar ook wel eens op de gang om even een paar minuten uit te razen maar wel de deur open... maar in de vrieskou buiten laten staan tja... ik zou het niet over mijn hart verkrijgen... lastig

5. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    mijn zoontje had dit toen die wat kleiner was ook, ik liet hem dan ook toch meestal uitrazen, maar ik deed hem niet buiten, (kon ook niet in onze oude woning) maar ook niet op balkon bijvoorbeeld

gefeliciteerd met de eerste verjaardag van je zoontje :p

6. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

30 okt 2012
    1.027
    0
    0
    Ik vind het niet kunnen. Je zet je kind niet 10 m8n buiten met deze kou. Zou ik overigens sowieso niet doen m'n kind buiten zetten. Hier gaat ze de hoek in. En als ik heel erg kwaad ben wil ik haar ff niet zien en dan stuur ik haar naar boven. Neem aan dat je buuf niet eerst haar de jas, das, sjaal en handschoenen heeft aan gedaan. Zou melding maken hiervan. Kan me niet schelen wat het kind heeft gedaan maar dit is pure mishandeling. Zou de volgende keer ook foto's maken.

7. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Agg 10 minuten in de kou staan, vind ik persoonlijk niet kunnen.
    Hier krijg mijn zoontje ook weleens straf maar dan gaat hij in de gang staan.
    No way dat ik hem buiten in de kou laat staan "afkoelen".
    Afkoelen neemt die vrouw wel erg serieus ;)

8. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Ik zou niks doen. Hier een tweeling van 2 en het lijkt ook weleens alsof de wereld vergaat zo hard kunnen ze gillen om dat ze hun zin niet krijgen. Een afkoelplek werkt hier niet omdat ze elkaar opzoeken, dus ik laat ze gaan en ga pas als ze klaar zijn met overdrijven.

En ja het is buiten koud, maar ik mag aannemen dat ze een jas oid aanhad?

9. Eylem

Eylem Niet meer actief

Even apart zetten om af te koelen, prima, maar met dit weer naar buiten? Nee dat zou ik niet doen. Er zijn zat andere opties binnenshuis.

10. Slaapkop

Slaapkop Actief lid

25 aug 2014
    187
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier duurt het soms ook wel 20 minuten. En dan zo blijft hij zo hard gillen en huilen dat de buren vast denken dat ik m wat aandoe.

Waarschijnlijk de beruchte peuterpuberteit :)

11. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Binnenshuis snap ik het nog we dat ze op de gang of op kamer moet staan. Maar dit is buiten en dat is best naar om te horen. En ze was zo overstuur dat ze niet eens meer goed mama kon zeggen. En maar bij de deur staan om naar binnen te mogen. En haar moeder en broer waren aan het lunchen
    Ze klom de bakfiets uit en stond op het randje van de bakfiets. Ik heb maar gekeken of ze niet ging vallen.

12. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Als ze geen jas aan had zou ik het melden
    En volgende keer de hele duur filmen

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Het enige wat ik zeer kwalijk vind, is het buiten zetten in de kou. Had het kind een jas aan?
    Wat betreft het huilen, mijn peuter kan bij tijd en wijlen ook heeeeeel hard en tragisch gillen, stampen, huilen. Alsof de wereld vergaat. Dan mag ze ook even afkoelen op de gang. Gelukkig is dat maar heel zelden het geval :)

14. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet normaal!! als ze geen jas aan had, zou ik een melding doen. Je gaat een lastig kind niet in de tuin zetten. Helemaal niet op die leeftijd!! Zal ze er wat van leren? Denk het niet.

15. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ze is best pittig. Mijn zus heeft ook een tweejarige kleine driftkikker, en zij moet vaak naar haar kamer om af te koelen. Maar zomer of winter, buiten zetten en echt buitensluiten vind ik niet ok. Je huis is je veilig plek als kind en dan niet naar binnen mogen.

16. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    waar wou je gaan melden? Ik zou eerst even met de ouders in gesprek gaan. Wie weet koelt ze met regelmaat binnen af en bleef ze maar tekeergaan waardoor haar ouders het "afkoelen" even letterlijk wilden uitvoeren. Ja, het is sneu maar om nu gelijk ergens een melding te maken vind ik behoorlijk overdreven.
    Ik kon me vroeger ook ontzettend aanstellen en heb ook buiten in de kou gestaan, en ik ben er nog, en zelfs zonder opvoedingstrauma's

17. MaMa

MaMa Fanatiek lid

21 dec 2012
    2.663
    376
    83
    Vrouw
    Utreg
    Het is -3 vandaag ... Zonder jas in de kou is niet menselijk

18. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit was niet eenmalig helaas. Als vanaf dat ze anderhalf is en echt kan staan word ze buiten gezet. Ik wil best met ze praten, maar geen idee hoe dat te doen of aanpakken.

19. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Iedereen heeft zijn eigen ideeën over wat wel en niet kan qua opvoeden.
    Als je het echt zo verschrikkelijk vind kun je altijd aan je buurvrouw vragen hoe/wat/waarom. Nu is het giswerk

20. mumija

mumija Niet meer actief

Ik zou niks doen. Ik weet hoe peuterpubers drama kunnen maken. En ik neem nu aan dat het meisje een jas aan had.
    Als er verder niks byzonders aan hun te melden is, zou ik me er totaal niet mee bemoeien hoor. Ieder zijn opvoeding.
    Ik heb er nu 1 hier van ruim 3,5...nou die kan stieren hoor!! Buiten zetten is nog nooit in me opgekomen (ik denk, denk ik, onbewust aan de buren haha) maar ik sleep hem regelmatig naar de gang of naar boven. Kan ie daar uitrazen.

Deel Deze Pagina