Ik heb er altijd zo mijn twijfels bij. Ze worden nu aangeboden bij een supermarkt komende week. En dan bedoel ik een buikspiertrainer, maar ze hebben hem ook voor de billen, die je om je buik doet, met van die electroden. je doet dus zelf niks, en dat ding moet dan je spieren trainen. En het zou dan kunnen terwijll je bv staat af te wassen. Ik moet veel afvallen. En ik ben begonnen met steppen en traplopen thuis. Maar met 2 kleine kinderen kom ik niet aan zoveel tijd als ik eraan zou willen besteden. Als het straks mooier weer is, lekker veel fietsen met de kinderen. Zou dit werken, om een begin te maken zeg maar? Ik weet dat als ik eerst een paar kilo's eraf heb, dat enorm stimuleert. Het lijkt mij vooral fijn omdat je het kan gebruiken terwijl je huishoudklussen doet. Wie heeft dit wel eens gebruikt of kent iemand die het gebruikt en kan mij vertellen of en hoe goed het werkt?
Denk ook niet dat het werkt. Ik weet niet hoe goed je kinderen slapen en of je een partner hebt die 's avonds thuis is, maar ik sport als de kinderen in bed liggen, rond een uur of 20:30/21:00. En dan een half uurtje of een uurtje. Dat moet voor een paar dagen per week toch wel te doen zijn? Als je daarbij let op je eten, kom je een heel eind! Ik ben op die manier bijna 6 kilo afgevallen vanaf 1 januari!
Dat is het probleem, meestal ben ik met mijn zoontje wel aan het voeden tot half 10. Op werkdagen ben ik pas om 19:00 thuis, dan nog eten, afwassen, oudste op bed, jongste voeden. Ik werk 10 uur per dag, dan heb ik er meestal geen zin meer in. In elk geval niet in buiten een stevige wandeling maken of een stuk fietsen in het pikkedonker. Vandaar dat ik het nu doe met de step, omdat dat binnen kan. Als het straks weer lang licht is, heb ik er geen moeite mee om nog even buiten aan de slag te gaan. Door voeding aan te passen kan ik al een hoop winnen. Helaas is 6 kg voor mij maar een klein beginnetje, maar het zou al mooi zijn.
Oh sorry vergeten te zeggen maar ik sport altijd gewoon binnen met filmpjes op youtube . Tja om 10 uur nog sporten is misschien wel laat maar waar een wil is, is een weg Als is 6 kilo voor jou een klein begin, het is een begin toch? Voor mij voelt het ook als een klein begin, moet er nog 20 kwijt... maar goed misschien moet jij er nog veel meer kwijt. Maar goed, als je nooit begint, verandert er ook nooit iets.
En over een paar maanden is je zoontje wat ouder en kan hij waarschijnlijk ook eerder naar bed en heb je wat meer tijd. Nu kan je dan misschien op je vrije dag(en) gaan sporten (als je die hebt? En in het weekend? Twee keer per week is al heel wat als je verder niets deed. En vaak lopend ergens naartoe of met de fiets (maar met de fiets zal lastig zijn met de jongste en lopend ook als het te ver is). Zo fiets ik altijd als het weer het toelaat naar mijn werk (6 km enkele reis).
Nee die dingen werken niet, was het maar zo makkelijk. Ik heb in 15 jaar tijd alles geprobeerd, van die plakdingen en pillen tot Sonja bakker en Atkins. Sporten deed ik altijd al wel maar ik was toch 57 kilo te zwaar. Uiteindelijk hielpen maar 2 dingen: Weight watchers, mét bijeenkomsten. Viel 27 kilo af En 2 jaar later toen ze er weer bij zaten de gastric bypass, ben nu 51 kilo kwijt. En sporten doe ik nog steeds, 2x per week.
Ik ben 7 jaar geleden ook ruim 25 kg kwijt geraakt door hardlopen en gezond eten. Jammer dat het toch weer fout gegaan is. Maar het moet toch weer lukken. Alleen kon ik toen makkelijker overdag of op tijd 's avonds lopen/hardlopen omdat ik geen kids had. Maar het wordt makkelijker als de jongste iets ouder is en het wat langer licht is. Ik zal die dingen niet halen, ik heb nooit gedacht dat het zou werken, lijkt te makkelijk idd. Bedankt voor jullie reacties!
Zoals bij alle buikspieroefeningen gaat ook dit je niet helpen af te vallen laat staan plaatselijk af te vallen. Door de stroomstootjes krijg je spiercontracties wat opzich niet eens zo verkeerd is, maar puur voor conditioneren van de spier! En sowieso pas na lang gebruik (niet in dagen/maanden, maar is tijd dat hij erom zit). Kracht zul je er nagenoeg niet van krijgen.. de spierspanning is leuk maar een echte oefening is toch ff anders. Met andere woorden leuk, maar minimaal resultaat.. als je je core wilt versterken doe je dat beter door gewone oefeningen. is je doel afvallen... dan laat hem dan zeker liggen.. want afvallen doe je niet met buikspieroef, maar moet je toch echt in voeding zoeken