Buren en opvoeding kindje

Discussie in 'De lounge' gestart door Emma73, 23 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had ze nu wel of niet een jas aan?

2. Joycey

Joycey Niet meer actief

Tja, mijn aanpak is het ook niet. Derhalve kan ik het mij wel voorstellen dat sommige ouders het gekrijs van een drama-bui wel even zat zijn. Er zijn kinderen die om het minste geringste gaan huilen of een driftbui krijgen en niet stoppen. Dan zou ik het kind ook even op de gang/op eigen kamer zetten totdat het klaar is. Maar goed, misschien even het gesprek aan gaan?

Misschien had moeder al 5000x gewaarschuwd en zei ze: nog 1x en ik zet je buiten :x En deed ze dat ofzo waardoor mams de daad bij het woord heeft gevoegd. Geen idee hoor, het is speculeren; maar zoiets kan ik me ook nog wel voorstellen. Hup schoenen aan, jas aan en ga maar even buiten staan; konijn aaien ofzo, daahaag.

Een pluspunt; een kind dat zo overstuur is, zal waarschijnlijk niet zo snel 'afkoelen' in letterlijke zin :)

3. mumija

mumija Niet meer actief

Mijn oudste zoon trouwens; die kon zooo verschrikkelijk driftig worden...dan kwam ie niet meer achter zijn adem en die hield ik dan met zijn hoofd onder de koude kraan...
    Gewoon uit innerlijke paniek! Er zijn draken van peuters bij hoor!

4. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoofd onder een koude kraan??? Is dit een grap??

5. Emma73

Emma73 Actief lid

19 nov 2013
    424
    0
    16
    NULL
    NULL
    ze had geen jas aan, dit keer
    In de tuin staat ze vaak zonder.

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Heeft ze dan wel een jas aan? Zo niet, meteen kinderbescherming erop zetten. Wat zijn dat nou voor een rare praktijken...

7. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Dan zou ik alleen de jas eventueel bespreekbaar maken bij de buurvrouw. In het kader van: goh buuf ik snap best dat kinderen je het bloed onder je nagels vandaan kunnen halen, maar misschien de volgende keer met jas als het zo koud is?

8. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan begrijpen dat je een kind misschien eens in de tuin laat afkoelen. Ik zou dat niet doen maar wel in de hoek of naar hun kamer sturen.

Een kind zonder jas in deze kou buiten zetten is niet normaal!!! Het was -6 vanmorgen.

9. mamavanrosalie

8 apr 2014
    99
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou als je kind geen adem meer haalt, want dat gebeurd dus als ze achter hun adem huilen, kan ik me die reactie wel voorstellen. Ik kon vroeger ook zo huilen en onder de koude kraan was dan de enige oplossing. Dan schrok ik en ging ik weer adem halen. Ik heb er geen trauma aan over gehouden hoor;)

Ontopic: mijn opvoeding is het niet, al heb ik het weleens vaker gehoord. maar een melding maken vind ik ook weer een stap te ver. Ik zou een gesprek aangaan met de buurvrouw en dan aangeven dat jij je er niet prettig over voelt ofzo:(

10. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Ik zou haar aanspreken op het feit dat ze haar kind zonder jas buiten zet. Arme kind zou er ziek van worden. Gebeurd het vaker zou ik er foto's van maken en het melden bij een instantie zoals bjz/kinderbescherming.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

Mijn moeder zette mij wel eens als ik heel driftig was een paar tellen onder de koude douche, en zelfs ik ben er nog. Het is niet mijn manier van opvoeden, maar goed.

12. Ranja

Ranja Actief lid

11 aug 2009
    110
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is toch zielig.
    Als een kind niet meer ademt tot daar aan toe maar ik heb dat nog niet meegemaakt met mijn kinderen dus geen ervaring.

Ontopic.
    Ik zou de buren er wel over aanspreken dat ze hun kind niet zonder jas buiten moeten zetten. Ik vermoed dat een kind in een driftige bui waarschijnlijk de jas niet aan wil trekken maar dan hou je ze toch binnen met deze kou.

13. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Ik word altijd een beetje moe van mensen die zonder verder iets van de situatie te weten gelijk van mening zijn het amk (of wat daar sinds 1 jan. voor in de plaats gekomen is) te moeten bellen. Als er verder geen vreselijke dingen lijken te gebeuren en je buren aanspreekbare mensen zijn, ga je eerst even langs en vertel je dat je een beetje geschrokken was toen je het dochtertje zonder jas in de kou zag staan. Weet jij veel wat ze nog te vertellen hebben over de situatie.

14. MamaDeluxe5

MamaDeluxe5 Fanatiek lid

26 sep 2014
    1.304
    0
    0
    Ik zou eerst met de moeder gaan praten en inderdaad opperen om haar dan wel een jas aan te doen.
    In mijn ogen kan je prima afkoelen in de gang, dat gebeurt hier ook wel eens.

Off-topic: Het hysterisch huilen en dan geen adem meer halen, wat ook helpt is een grote hap lucht nemen en dat in een keer in het gezicht blazen, scheelt weer een koude douche ;)

15. mumija

mumija Niet meer actief

Het is ook niet mijn manier van opvoeden, maar je doet dat gewoon automatisch als je kind al onderhand een minuut geen adem heeft gehaald en helemaal slap is!
    Weet je wat de huisarts en consultatiebureau toen tegen mij zei? Dat ik hem in zijn gezicht moest meppen:$.
    Dat kon ik niet hoor! Van een straal koud water kwam hij zo weer bij.
    Wat moest ik dan? Hij was zo'n driftkikker dat dit zeker 1 of meerdere malen per week gebeurde.

Even om mijn onopvoedkundige aktie uit te leggen.:)

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, hoor, ik snap het wel. Ik zou het zelf ook niet doen hoor, maar ik kan het me ook niet herrinneren, als mijn moeder het niet had gezegd, had ik het niet geweten.

Mijn oudste (autist en adhd, zoals jij wel weet) had ook enorme drifbuien, daar ging ik bovenop zitten (niet met mijn gewicht) om hem in bedwang te houden als ie mijn meubels kapot wilde maken,

17. Lyvani89

Lyvani89 Lid

19 jan 2015
    12
    0
    0
    NULL
    NULL
  18. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.032
    6.135
    113
    Happyland
    Ik vind het weldegelijk bijna kindermishandelng om je kind in de vrieskou buiten te laten 'afkoelen'. :x

19. mumija

mumija Niet meer actief

Dank je. Vind ik heel lief van je dat je deze link met me deelt:).

De zoon waar ik het over heb is nu bijna 13...toen had ik volgens mij nog net geen internet.
    En geloof me: ik vond het verschrikkelijk om dat te doen!:(
    En als hij weer eens zo'n aanval had...dan rende iedereen om me heen weg! Zijn vader, mijn moeder...als je kind daar helemaal blauw ligt, ogen weg gedraaid en geen adem haalt, dan handel je puur instinctief.:(
    Blazen heb ik ook gedaan, maar ik kon blazen tot ik zelf onderhand van mijn stokje ging.
    Gewoon een straaltje water over zijn wang, of een washand als die voor handen lag een beetje uitknijpen over zijn gezicht. Hij had het zo vaak! Mijn andere 3 kinderen trouwens nooit.

20. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Nou inderdaad. Als je mijn buurvrouw moet geloven ben ik een hysterisch wijf en had hier de kinderbescherming al 10 x moeten zijn.. Ze heeft er nu zelf eentje van 5 maanden en ik spreek haar over een paar jaar nog wel een keer :D

Oja, ik doe trouwens niks geks hoor ( ik zet m'n kind niet buiten bij -3, ik schreeuw niet etc) ik ben gewoon een mama met 3 kindjes met bijbehorende lief en leed :p

Deel Deze Pagina