precies. Als ze goed leest ziet ze dat staan. En zie je ook staan dat ik de vrieskou afkeur omdat ik dat niet als veilige plek beschouw.
Onderwijs is anders dan wanneer t je eigen kind is. Qua hoeveelheid dat je er bij bent en qua band/relatie die je hebt. (was zelf ook juf) En n peuter of n schoolgaand kind is ook nog eens een wereld van verschil. vrieskou keur ik af zoals ik al schreef. Drie minuten schreef je over.
maar goed daar kun je toch van mening over verschillen...ik vind afzonderen op de gang ook een machtsmiddel van niks
Zeker helemaal eens wat betreft eigen mening! Maar dingen als drie minuten apart echt nooit vinden kunnen en stellen dat t altijd aan de communicatie ligt en dat dan met n cursus wel betert etc. is gewoon kortzichtig. Elk kind en elke bui is anders, je kunt niet oordelen ( of zelfs stellen dat de mishandelt) zolang de situatie van de buurvrouw niet duidelijker is. Overigens zie ik t apart zetten in ons geval niet als machtsmiddel maar is t de beste manier om mijn kind te helpen er doorheen te komen. Ik doe dat voor haar,niet voor mezelf. Lijkt me heerlijk als t bijv wel kon met vasthouden/op schoot maar dat maakt t alleen maar erger voor haar. mening oke, (ver)oordelen nee. (goh leuke slogan )
Hier zitten ze even op de trap om af te koelen en om na te denken over waarom ze daar zitten. En ja, óók mijn bijna 3 jarige weet heus wel dat als ie zijn zus een mep verkoopt dat dat niet mag.....Het is dus om even tot rust te komen, en dus niet als machtsmiddel. Dan sloot ik ze wel op in de kelder of zo
Eens... vindt persoonlijk dat kinderen al snel gepamperd worden en dat de opvoeding van vroeger al snel onder mishandeling valt. Ik ben van een tik onder mijn kont en voor straf op de gang staan nooit minder geworden en heb absoluut niet het gevoel dat mijn ouders mij tekort hebben gedaan in de opvoeding, de waren ontzettend duidelijk en daar ben ik blij mee. Hier gaat zoontje ook gerust voor 1 minuutje op de gang. Het verhaal van TS vindt ik daar in tegen wel te ver gaan en absoluut niet zoals het zou moeten. Ik zou gewoon eens vragen aan de buurvrouw of alles goed gaat. Zou er niet zo snel melding van maken.
Ik vind dat dus ook. Hier krijgen ze ook af en toe een tik onder hun kont. Maar goed, ik ben een vrij strenge moeder. Mijn 18 jarige moet zich ook gewoon melden als ie heel laat thuis komt bijv. Ik weet waar hij uithangt etc. Dat zullen sommigen erg ouderwets vinden maar goed, ik heb nooit rottigheid hier, geen politie aan de deur, geen verkeerde vrienden etc..... Ik accepteer geen grote mond van mijn kinderen, ben je het ergens niet mee eens, mag je dat zeggen, maar wel op een normale manier. en ook ik vind het verhaal van TS te ver gaan, dat dan weer wel.
Vind dat ik als buur niet objectief genoeg ben om te oordelen of er daadwerkelijk mishandeling is of niet. Scholen en opvangen zien kids hele dagen en kunnen observeren. Wij niet. Vaak zal daar ook niets uit voortkomen mag ik hopen. Mag hopen dat ouders die hun kids wat aandoen nog altijd in de minderheid zijn. Stijlen kunnen verschillen stijl van mn buren staat mij ook niet aan. Maar iedereen is anders. Anders opgevoed andere opleiding families ervaringen. En ieder kind is anders. Alleen als er over over overduidelijk wat is dan pas zou ik wat durven doen. Anders niet.
Haha erg grappig.. klinkt een beetje zoals ik ben opgevoed heel vrij maar wel met hele duidelijke regels zoals melden waar ik uithang.
Mijn kinderen worden ook heel vrij opgevoed (al begrijp ik dat als je leest wat ze niet mogen al snel denkt van niet) Maar goed, jij kent me wel een klein beetje Mijn ouders hebben mij eigenlijk ook zo opgevoed. En de regel dat hij moet melden waar hij heen gaat en hoe laat hij ongeveer thuis is, geld óók voor mijn man en mij, we gaan zo respectvol mogelijk met elkaar om, schelden en vloeken mogen hier dus niet (al roep ik ook wel eens gvd als de hamer op mijn teen valt maar het is niet onze gebruikelijke spreektaal zeg maar) Het zijn ook maar simpele dingetjes, loop je toevallig naar de keuken voor drinken, vraag of een ander ook wat wil. Voor ons gezin werkt dit gewoon goed. Iedereen mag doen wat hij wil (tot op zekere hoogte) maar vergeet niet dat je niet alleen in het huis woont
Dat denk ik ook bosi. En dank je wel. @dirksmama: Als je mijn verhaal helemaal gelezen had, had je kunnen weten dat ik hem nooit onder een koude douche heb gezet. En zoals in dat blog staat: ik heb hem nooit, maar dan ook nooit gepijnigd! Als hij zo'n aanval had, dus niet ademen blauw en weggedraaide ogen, dan pakte ik hem op en nam ik hem naar het aanrecht om een straal koud water en zijn gezichtje te plenzen. Met de ene hand hield ik hem vast, met de andere hand maakte ik een kommetje waar ik wat water in liet stromen en daar maakte ik zijn voorhoofd en wangen nat mee. Of in blinde paniek een straal water over zijn wangetje. Dat werkte meteen! Dus van lichamelijke pijniging was absoluut geen sprake! En ik praat over 11 jaar geleden hè! Dat wil ik toch even rechtzetten hier, voordat ik als kindermishandelaar hier bekend sta. En ik ben zelf verdorie een zwaar mishandeld kind geweest. In elkaar getrapt, gebroken neuzen, gescheurde wekbrauwen, gebroken ribben. Ik zal nooit mijn kinderen aanraken op die manier!
Precies. Ik vind dat er gewoon geen enkel excuus is om een hysterisch peutertje buiten in de vrieskou neer te zetten. Dat zou toch ook tegen je eigen moedergevoel in moeten gaan lijkt mij?! En ik zal nooit vreemd opkijken, laat staan het AMK bellen als ik kinderen driftig hoor zjn of hysterisch krijsen ook al zou dat regelmatig gebeuren. Want ja, sommige kinderen zijn idd zo en kunnen héél lang in zo'n bui blijven hangen. Het gaat mij dan ook niet om het gedrag van het kind an sich, maar om het gedrag van de moeder in dit geval. En dit vind ik dus onacceptabel. Dus als een gesprekje met moeders niet helpt zou ik dus wèl een melding maken bij het AMK.
Tegenwoordig krijg je echter bij zo'n gesprekje een grote mond, dat je je met je eigen zaken moet bemoeien. En wie ben jij wel niet, dat jij denkt dat je weet wat wel of niet goed is voor mijn kind. Moeder schiet de verdediging in, luistert helemaal niet meer naar de adviezen. Gevalletje kont tegen de krib. Gevolg: Thuis wordt het er niet beter op. Relatie met de buren verpest. En als je dan ooit wél eens een AMK melding doet, dan weet ze meteen dat het van jou komt. Tenminste, ik weet niet hoe vaak het zo gaat, maar ik denk dat veel mensen hier bang voor zijn.
Ik zou hetzelfde gedaan hebben...ook gewoon nu. Je doet alles om je kindje te "redden" Trek je niks aan van mensen die het beter denken te weten. De beste stuurlui staan aan wal
"Psychische verwaarlozing: Het kind krijgt te weinig aandacht, respect, genegenheid, liefde, veiligheid en warmte" Volgens die blog is dit. Dan zullen er heeeeel wat mama's onder deze categorie vallen die hun kleintje laten janken "omdat dat goed is" - "omdat het CB dat zegt" en weet ik wat voor reden. Man als we daar allemaal een AMK melding voor maken dan is het hek van de dam
Ik vind dat er nu vergelijkingen grmaakt worden die nergens op slaan. Een kind dat flauwvalt en onder de douche gezet wordt is toch iets heel anderd dan wat ts vertelt? De kern van haar verhaal is gewoon dat een peuter zonder jas buiten gezet wordt als het vriest..ik kan gewoon niet zien wat hier een legitieme reden kan zijn. Ja kinderen kunnen ver gaan en ondanks dat afzonderen niet mijn manier zou zijn...denk ik dan zet zo'n kind als je het als moeder niet meer aan kunt maar in de gang of boven...maar niet buiten!
Eventjes off topic hoor. Hier gaat mijn dochter soms een halve minuut de gang op als ze maar met eten blijft gooien, terwijl ze heel goed weet dat dat niet mag. ( ze zegt het reglmatig tegen mn man haha: papa eten gooien, papa gang! ) Hoe zou jij dit dan oplossen? Het enige wat ik kan bedenken is het eten weghalen, maar of ze daar nu iets van leert? Als ze ermee gooit heeft ze toch al geen trek meer. Ik vind het niet leuk om haar te horen huilen, al is ze het zodra ze weer uit de gang gehaald wordt zo weer vergeten. Ik krijg meteen een kus en ze gaat blij spelen.
Weghalen en haar bv in de kinderstoel zetten. Ik ben niet tegen consequenties stellen...probeer het eerst met afleiden en werkt het niet dan moet er toch een consequentie volgen. Maar ik kies er niet voor om echt afgezonderd te worden..dus in een gang of boven. Dan maar even op de bank (bij grotere kinderen) of in de kinderstoel