Dat is niet waar, wij hadden ooit een wespennest op de 2de verdieping in het kozijn van het raam. Die is toen helemaal verwijderd en nooit meer terug gekomen. Wel vloog de koningin opeens door onze slaapkamer midden in de winter. Echt enorm was ze, brr! Mijn man heeft haar toen plat gemept.
Als het goed is moorden ze de wespen uit met permetrin. Dat overleefd geen wesp hoor! Zelfs de koningin sterft. Ik heb nog nooit een levende wesp na een behandeling naar buiten zien komen.
Ik bedoel ook meer, als je er niks aan doet.. De koningin blijft zitten, de rest vliegt uit/ gaat dood.
Hier Zat ook een koningin in de muur van de aanbouw. Die konden we afsluiten door de ventilatie roosters af te plakken. Maar nog 2 jaar lang kwamen de wespen steeds weer terug. Ook boos zoeken, bij die muur en langs de ramen, ze maakten ook een-wesp-nesten op de gekste plekken (in het vliegengordijn en een struik), maar die konden we vlot weghalen. Dit jaar maar een nestje in de schuur en verder geen boze wespen. Dus hopelijk is de koningin nu vergeten...
Pas had ik een bijen nest langs de muur ik woon drie hoog. Het nest zat tussen de tweede en derde verdieping in. Maar heb een huurwoning dus ging het via de woningbouw. Je kan het ook via de gemeente laten doen dan kost het je ( was hier rond de 50 euro ) of zo iets. Mijn buurman kwam mij zelfs waarschuwen doe je deuren en ramen direct dicht had het nog niet door. Was tijdens de hitten golf normaal halen ze bijen nesten niet meer weg. Maar omdat ik kleine kinderen hebt en de buurman ook werd het wel gedaan. ( het zijn beschermde dieren) nou dan maar een potje minder honing. Geen last meer van gehad na dat ( wat die man ook gedaan hebt weet niet haha) zijn ze niet meer terug gekomen.