Net terug van vakantie en omdat mijn zoontje erg hoge koorts had toch na aankomst gelijk even naar de HA post gereden. Gezien mijn zoontje een nier heeft zijn ze extra voorzichtig en hebben zijn urine nagekeken. Dit bleek niet goed en is opgenomen. Hij krijgt antibiotica over het infuus. De urine is op kweek gezet en is afwachten wat voor bacterie het is. Nu zeggen de artsen dus dat hij een nierbekken ontsteking heeft. Maar ik snap een aantal dingen gewoon niet.. Hij had geen pijn tijdens het plassen. Wel klaagde hij over buikpijn onder z'n navel. Sinds vandaag doet t erg pijn bij hem en ik denk dat hij een blindedarm ontsteking heeft... Ik heb zo een gesprek met de arts en dat ga ik dan zo ook vragen... Heeft iemand ervaring met een nierbekken ontsteking? En meestal doet dit toch ook onwijs veel pijn?
Hier een aantal jaar geleden een nierbekkenontsteking gehad. Zat aan beide kanten en wist niet waar ik het moest zoeken van de pijn. Na een week aanmodderen (kon ook niks meer drinken en alleen maar "overgeven") toch naar de huisarts en toen was het snel over. De pijn zat vooral in de rug, bij de nieren dus. Plassen was ook geen pretje. Beterschap voor je zoontje! Als je het niet vertrouwt naar de huisarts (blijven) gaan!
Bij nierbekontsteking hoef je zeker geen pijn te hebben bij plassen. Hier ervaring mee. Heb vaak nierbekontsteking gehad (chronisch). En je kan daar behoorlijk ziek van zijn. Ik heb dan altijd over de 40 koorts. Veel pijn in buik en rug. Kan dan ook echt bijna niet meer lopen. En heb echt een hoge pijngrens kan veel hebben normaal. Hopelijk knapt je zoontje snel op. Veel beterschap met je zoontje!
Ik heb een nierbekken ontsteking gehad en dat voelde als een beetje een zeurderig gevoel onderin. Ik had wel hoge koorts en was gewoon echt niet lekker. Maar ik had geen pijn bij het plassen. Kan je zoontje op zijn tenen staan zonder veel extra pijn? Bij een blindedarm ontsteking schijn je dan door de grond te gaan.. Veel sterkte in ieder geval!!!
Ik heb een dubbele nierbekken ontsteking gehad, had ook geen pijn bij het plassen! Ze wouden mij zelfs in het ziekenhuis hebben... Echt niet hihi Blindendarm heb ik ook gehad toen was ik een jaar of 7, had alleen verschrikkelijke buikpijn verder was ik niet ziek en die was zelfs al geknapt! Ik heb een hoge pijngrens bij beiden duurde het even voor ze er achter waren. Sterkte met de kleine man!
Nierbekkenontsteking is vaak heel pijnlijk. Net als een blindedarmontsteking. Beide gaat gepaard met (hoge)koorts. Bij blindedarmontsteking hoort vaak ook braken/diarree. Heeft je zoontje daar ook last van? Onder zijn navel zit ook zijn blaas. Nieren horen dan weer bij de bovenbuik organen. Maar het zit allemaal zo dicht bij elkaar. Fijn dat je zo een gesprek hebt. Het moet vreselijk zijn je kindje zo'n pijn te zien hebben. Succes en beterschap!
Bedankt dames ! Hij ligt nu nog steeds in het ziekenhuis. Tijdens de vakantie begon de hoge koorts. 'S avonds had hij 40,5.. Maar toch vind ik het raar dat hij alleen wat pijn had in z'n onderbuik, wat vandaag erger is geworden. En geen pijn had in z'n rug of z'n zijkanten.. Ik ga hem zo eens vragen of hij op z'n tenen kan gaan staan. Maar hoe kunnen de artsen zien of hij een blindedarm ontsteking heeft dan?
Een blindedarmontsteking zie je vaak terug in het bloed( verhoogde ontstekingswaardes) echo, ct-scan. Loslaatpijn is ook een simpele maar pijnlijke test, die op een blindedarmontsteking kan wijzen.
Bij een blindedarmontsteking zit de pijn volgens mij rechtsonder de navel. Dus niet er recht onder. Daar zit de blaas wel en een nierbekkenontsteking komt juist door een verwaarloosde blaasontsteking. Dus misschien heeft hij last van zijn blaas en (nog) niet van zijn nierbekken. Ieder lichaam is weer anders...Zo had ik geen koorts (heb ik nooit).
Uit de bloeduitslag is inderdaad een verhoogde infectiewaarde te zien. Er is een echo gemaakt van zijn nier om te kijken of deze niet verwijd is, gelukkig was dit niet het geval. Gezien hij maar 1 nier heeft... Ben nog steeds aan het wachten op de arts... Wat ik mezelf wel afvraag is dat er een bacterie is gevonden in z'n urine. Maar kan dat ook met een blinde darm ontsteking ?
Laat je zoontje even springen of op zijn tenen staan en dan snel terug naar normale positie met hele voet op grond. Dat ie een beetje met zijn hakken op de grond klapt zegt maar.
Ik had dezelfde klachten als jij beschrijft en in mijn geval was het een (beginnende) nierbekkenontsteking. Sterkte!
Sterkte met je zoontje. Hopelijk knapt hij snel op. De arts zal je zo alles duidelijk uit kunnen leggen.
Sterkte! Jakkes niks aan dat je kindje ziek is. Ik heb ook ooit eens een nierbekkenontsteking gehad en had toen ook geen pijn bij het plassen maar wel in m'n rug/flank. Gewoon vragen aan de arts! Is die ondertussen al lang geweest?
Ik had pijn rondom m'n navel die steeds heftiger werd gedurende mijn blindedarmontsteking, dacht alleen even naar de WC te moeten en dat het dan wel over zou gaan.. Totdat het zo heftig werd dat ik bijna flauwviel. HAP gebeld, die doe inderdaad het loslaattestje (AUWWW), doorverwezen naar ziekenhuis, bloed geprikt en verhoogde ontstekingswaardes,maar die had ik altijd al vanwege mijn huidziekte (achteraf gezien waarschijnlijk langer doorgelopen met deze blindedarmontsteking). Volgende ochtend terugkomen, maar voor de zekerheid toch nuchter blijven. 's Ochtends gemeld, echo laten maken en ja.. ontstoken blindedarm, diezelfde avond nog geopereerd en nergens last meer van. Het was echt een heel heftige buikpijn, ik heb liever weeën!
Hier ook een nierbekkenontsteking gehad. Hoge koorts, lag te creperen van de pijn links en rechts in de onderbuik en had een spontane lozing. Maarrrrr geen pijn bij het plassen. Uiteraard zijn er ontstekingswaarden in het bloed te zien. Bij een blindedarmontsteking is daarvan niets te vinden in de urine. Waarschijnlijk hebben de artsen ook wel uitgesloten dat het geen blindedarmontsteking is. Veel sterkte voor je zoon!
Hier begon de nierbekkenontsteking ook met een zeurend gevoel in m'n buik.. Uiteindelijk ging ik dood van de pijn in m'n rug omdat ik allergisch ben voor pijnstillers en AB. Maar kleine kinderen kunnen pijn sowieso vaak niet plaatsen... Ze hebben pijn en zeggen dan meestal dat het in hun buik is. Geen idee waarom altijd in de buik.. Maar ze kunnen zelfs hoofdpijn hebben in hun buik En blindedarmontsteking is snel gevonden door erop te drukken. Ik ga er vanuit dat dat 1 van de eerste dingen is die een arts doet. (Toen mijn dochter laatst het ineens uitgilde van de buikpijn nadat er 3 uur daarvoor nog niks aan de hand was... Heeft de huisarts mij dat zelfs nog voor de afspraak thuis zelf laten doen... Gelukkig bleek het iets heel anders)
Mijn dochter heeft een paar keer nierbekkenontsteking gehad. De ene keer had ze geen pijn bij het plassen, de andere keer gilde ze het uit. Elke keer had ze wel hoge koorts met braken en kon ze niet op haar buik liggen. Ze at dan ook steeds 3 dagen niet en was toen ze het 3x achter elkaar had gehad dan ook flink afgevallen. Na antibiotica te starten op dag 1 was ze na 3 dagen wel weer de oude.
Hij ligt nog in het ziekenhuis.. Hij krijgt nu 3 dagen antibiotica over het infuus maar hij krijgt nog steeds koorts. Vooral 's avonds.. Nu willen ze toch weer wat bloed op kweek zetten en de oorzaak van de koorts vinden.