Buren horen onze baby huilen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kimmy89, 1 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Ik zou ook overdag even langsgaan met een bloemetje of chocola en uitleggen dat je het heel vervelend vind, maar dat je er weinig aan kunt doen verder. Zou ook eker niet vanalles uit gaan halen en op je tenen lopen om de nachtrust van de buurvrouw, probeer dat los te laten. Het is een fase en daar moet je doorheen. De buurvrouw mag van haar kant ook wel actie ondernemen door oordopjes te halen en zo haar eigen slaapcomfort te vergroten, ipv alleen klagen.

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Mijn buurman was extreem hartpatient, vrouw ook in de lappenmand ernstig hadden beiden veel slaap nodig. Die zei: ik vind t prachtig, ik hoef er niet uit, jij wel! (schat van een man)

Prettykitty vindt dit leuk.
  3. samarinde01

samarinde01 Fanatiek lid

11 dec 2012
    2.853
    1.061
    113
    Ja! Waar maakt ze zich toch druk om als je nachtrust kunt fixen met een paar oordoppen!

4. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Dit dus. ;) Als het nou iets is wat je expres aan t doen was, maar een baby die huilt is gezond hoor en tja... dat het huis erg gehorig is, moet ze op een hutje op de hei gaan wonen. Doordat zij loopt te klagen snap ik dat jij meer stress ervaar en dat voelt je kindje ook.

5. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Haha die buurvrouw, die had ik toch echt keihard uitgelachen en gezegd: Joh ik haal voortaan om 23 uur de batterijen er wel even uit voor je oke?
    Wat een gek, baby's huilen nu eenmaal. Daar kan je niks aan doen. Doet ze maar oordoppen in, of isoleert ze haar huis maar.

Jackie87 en Raaf92 vinden dit leuk.
  6. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Een baby die huilt is gezond? Ik dacht toch echt al wel dat die fabel de wereld uit was....

7. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Nee wat is het dan? Een baby huilt toch gewoon volgens mij kunnen ze nog niet praten om iets duidelijk te maken? Die van mij in ieder geval niet:)

8. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Dat het een reden heeft, wil niet zeggen dat het 'gezond' is. Ik had je even verkeerd begrepen, ik dacht dat je bedoelde dat laten huilen gezond was.

9. Raaf92

Raaf92 Niet meer actief

Ownee zo bedoelde ik het zeker niet ;)! Daar ben ik zelf ook niet van.

10. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Ik zou dit zeker voorstellen. Ze kan er zelf toch ook wat aan proberen te doen.

11. Pantoffelheldin

Pantoffelheldin Niet meer actief

Mijn eerste reactie toen ik je topictitel las was : dan hebben je buren pech

Je kunt er niks aan doen dat de kleine huilt dat hoort er nu eenmaal bij.
    Zal in de toekomst vanzelf wel beter gaan s'nachts.

12. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    19.039
    15.073
    113
    Je kan altijd nog een mooie tekening maken met de kleine samen. (hand of voetafdrukje) Mits je nog op enig goede voet staat dan. Kan ook best zijn dat je buurvrouw zelf vroeger een kinderwens heeft gehad maar dat om wat voor reden niet kon vervullen en dat dit vreselijk pijnlijk is. Andere mogelijkheid is t zeiken om te zeiken. Kan jij en je kleine ook niets aan doen, je houdt er rekening mee waar je kan maar je baby zal echt nog wel vaker gaan huilen je kan moeilijk een stukje ducktape in gaan zetten.

13. MFE

MFE Actief lid

23 mei 2016
    396
    207
    43
    Ik vind het ook wel erg ver gaan dat ze midden in de nacht belt?! Maar waarschijnlijk zit zij ook compleet in de stress door een geluid waar ze niet tegen kan. Ik ben zelf helaas extreem gevoelig voor geluiden en zou inderdaad het liefst in een hutje op de hei wonen. Onze buren hebben jonge kinderen die echt veel kabaal kunnen maken. Als je op de bank zit met gebonk en geschreeuw is dat niet ontspannen. Ik snap echter ook dat het jonge Kids zijn en die kunnen nu eenmaal zo zijn. Wij hebben zelf een kleine van 4 maanden maar ze huilt eigenlijk nooit in de nacht, zal mijn buren er dus ook niet over kunnen horen. Onze buren hebben inderdaad keer bij ons vd deur gestaan met een bloemetje en excuses. Ze beseffen dus wel dat het af en toe niet mals is wat er door de muur heen komt. Wij hebben denk ik 2 keer aangegeven dat we wel echt last ervaarde. Dit pakte ze redelijk op. Echt bespreken doen we niet en dat zou al veel schelen. Praten en wederzijds begrip scheelt voor iedereen de helft. Onze andere buren krijgen binnenkort een baby dus ben benieuwd. Ik slaap zelf sowieso met oordopjes en dat gaat prima. En ons meisje zal ook vast op termijn wel eens losgaan dus ik probeer te leven en te laten leven. Baby is iig niet uit te schakelen zo simpel is het natuurlijk wel. Snap je gevoel zeker want een huilende baby is al vervelend en dan ook nog het idee vd buurvrouw. Communicatie is volgens mij echt het sleutelwoord naar werkbare situatie voor iedereen!

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.502
    10.409
    113
    Wat ontzettend raar! Ze had de volgende dag ook kunnen vragen hoe het gaat en kunnen vertellen dat ze de kleine hoort. Niet dat je dan wat anders kan doen.
    Als ze zegt dat ze de baby hoort zou je bijna zeggen ja dat weet ik ik sta er tenslotte naast, moet je na gaan hoe hard dat is.

Heeft ze geluk dat wij er niet naast wonen. Onze uk huilde dag en nacht (verborgen reflux) had ze ook nog last kunnen hebben van mijn geloop al die kilometers in de nacht en overdag. Heb wat afgelopen.

Hoe meer druk jij je maakt hoe erger het gaat worden, je kindje voelt zich niet fijn (sprong? ) en dan jou spanning er bij.
    Bedenk wat voor je kindje het best werkt, zitten op een stoel, juist lopen of laten liggen en wrijven over de buik/rug.

Voor ons hielp lopen en zachtjes zingen.toen hij ouder was hielp het om met een deken op de stoel te zitten en zachtjes te zingen en tegen je aan te houden.

15. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Jeetje wat vervelend (voor jullie).

Sorry maar het is een kind en die maken geluid en je ze huilen.

Onze dochter is binnen 2 uur geboren. Zat klem en haar hoofd gestuwd. En ja ze heeft er last van en heeft krampen en ze huilt.

Onze buren worden ook wakker. Laatst stonden mijn man en de buurman om 0230 buiten een sigaret te roken.

Ik zou er mooi niks van aantrekken. Ik werd er ook zenuwachtig van en mn kind ook.

16. kimmy89

kimmy89 Actief lid

9 aug 2015
    408
    48
    28
    Bedankt allemaal voor jullie reacties. Echt super! Ik kan het al wat beter loslaten. Gelukkig slaapt mijn dochter de laatste nachten goed. Als ze een keer niet slaapt ga ik met haar naar beneden. Dat scheelt al een heel stuk. Mijn man en ik willen heel graag een tweede kindje, ik was eerst zo gestresst door de buurvrouw dat ik dat uit mijn hoofd heb gelaten. Maar ik kan het nu beter loslaten en onze kinderwens niet af laten hangen van de buurvrouw. Dus we gaan er weer voor haha :)

17. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dikke pech voor je buurvrouw hoor.. en zou mijn kinderwens al helemaal niet laten afhangen van een buurvrouw die last heeft van het gehuil.
    Vind het echt asociaal dat ze midden in de nacht gaat bellen. Alsof jullie kindje voor haar plezier huilt en jullie het hartstikke tof vinden? Koekoek....

18. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.920
    388
    83
    Hier net zo. Ze horen het maar weten zelf nog hoe het was met kleine kinderen. Dus geen probleem, terwijl ik me dan bezwaard voel...
    In ons vorige huis zei de buurvrouw dat ze het altijd wel hoorde, maar in de zomer was het pas echt heel luid. Simpele oplossing wa shet raam dichtdoen.

Vervelend Voor je to!

19. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Samen leven is niet voor iedereen makkelijk...

Ik woon naast een advocaat met praktijk thuis. Wij hebben beiden onze beneden verdieping extra na geïsoleerd. Want ja, wij maken als groot en jong gezin behoorlijk leefgeluid en de huizen zijn 130 jaar oud. In de tuin echter spelen we volop, daar kan de beste man gelukkig niet mee zitten. Maar hij vindt het wel heel fijn dat hij geluidsarm kan werken.

Bekijk wat je kunt doen om een goede buur te zijn maar die redelijkheid moet wel van 2 kanten komen.

Deel Deze Pagina