Bij mij mogen ze buiten spelen maar geen overlast veroorzaken, dus op een normale manier (toonhoogte) en zonder onnodig geschreeuw of gegil. Nu wonen wij wel in een hele kinderrijke buurt dus er zijn ook altijd wel een aantal buurkinderen in de tuin te vinden maar die weten dat ook allemaal. Zoontje is er laatst door een buurman op aangesproken dat hij om 10.00 uur op zaterdag aan het voetballen was in de tuin en daarbij wat gebonk maakt tegen de schutting, de buurman zei 'als jij nog één keer zo vroeg gaat voetballen in het weekend steek ik je bal lek'. Toevallig stond ik buiten en ben er meteen heen gegaan, ben je nou gek. We hebben hier de regel ná 10.00 mag je buiten spelen om op die manier met (kinderloze) buren rekening te houden maar daarna hebben ze het maar te accepteren.
Ik vind ook dat kinderen geen overlast mogen bezorgen, natuurlijk kan het wel eens gebeuren, maar regelmatig gillende kinderen in de tuin bij de buren vind ik ook niet leuk. Als je buren er last van hebben moet je er toch wat aan gaan doen.