Buren met kippen ....

Discussie in 'De lounge' gestart door madelief80, 19 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Onze buren hebben kippen in de tuin
    We wonen gewoon in een woonwijk
    Maar die beesten gaan dus al heel vroeg af met kakelen
    Hier worden we dus ook standaard wakker van
    Het begint nu om half 7 al en zomers nog een stuk eerder
    Mogen die beesten wel in een woonwijk??
    Wat kunnen we eraan doen??

2. Elmo83

Elmo83 Bekend lid

11 apr 2011
    968
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben vroeger thuis kippen(en een haan) gehad. Ook midden in een woonwijk. Hebben je buren een nachthok waar de beestjes 's nachts in moeten, met verduistering? Dat scheelt waarschijnlijk al een heleboel.

Kippen gaan inderdaad kakelen en hanen kraaien zodra het licht wordt. Als ze 's nachts in een nachthok zitten waar geen licht bij ze kan, dan kun je op die manier het gekakel en gekraai uitstellen.

Wij hebben nooit klachten gehad van de buren.

3. Zwaluw88

Zwaluw88 Bekend lid

18 okt 2013
    610
    0
    0
    Zeeland
    Ik snap je frustraties.... dat is t enige wat ik wou zeggen... ik weet niet of t mag in een woonwijk... denk t wel...

4. mira13

mira13 Lid

6 apr 2007
    33
    0
    0
    delft
    Wij hebben zelf kippen in een woonwijk, woon op de begane grond van een flat. Wij doen de kippen inderdaad in het nachthok en laten ze er pas uit op een fatsoenlijk tijdstip. Voor zover ik weet mag je ze dus hebben in een woonwijk, meerdere buren hebben ze hier. Je mag geen haan hebben bij ons inderdaad in verband met overlast.

5. sasjuh

sasjuh Fanatiek lid

8 jun 2010
    2.558
    1
    0
    operator
    In mijn vel
    Tot op een bepaalde hoogte mag het, zolang er geen stank en geluidsoverlast van is.
    Praat eens even met de buren, en zeg ze dat jullie last hebben van het gekakel, wie weet zijn ze het zich niet bewust, en kunnen jullie zo tot een oplossing komen.

6. Mamaatje81

Mamaatje81 Fanatiek lid

29 okt 2013
    1.046
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ach ja... kwa tijd is half 7 straks niet meer zo gek met een kleine baby..;)

7. Koon

Koon Niet meer actief

Ja dat mag.
    Vorig jaar besloten onze buren ook kippen én een haan aan te schaffen *huil*.
    Gelukkig waren zij zelf na 2 maanden de haan ook helemaal beu, dat beest kraaide de godganse dag.
    Nu nog 2 kippen, maar die maken nauwelijks geluid gelukkig.

8. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ja we moeten inderdaad maar is even praten met de buren
    Vorige zomer al de hele tijd aan geïrriteerd , nu geen zin meer in ;)

En wie weet krijg ik wel een uitslaap baby ;)
    Nee zonder grappen, zomers zijn ze rond 6 uur al van de partij
    Mij iets te vroeg haha

9. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hadden in onze vorige woning ook buren met kippen.
    En echt, fakking niet normaal hoeveel herrie die maakte. Keihard kakelen vanaf half 6. Alsof de nekken werden omgedraaid.
    Hebben er over gesproken met de buren, die deden er niks aan. Gemeente, politie, ook niks.
    Ben blij dat we uiteindelijk verhuisd zijn, haha.

Maar mijn vader heeft ook kippen, die hoor je nooit. Maar die hebben een lampje in hun hok met een duidelijk dag en nacht ritme.

10. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Goed om te weten. Wij hebben het ook al vaak over kippen in de tuin gehad. Ik vind dat gemompel zo leuk. Maar.. half 7 is mij ook te vroeg hoor.

Hier stellen we het overigens uit omdat de kinderen natuurlijk veel buiten spelen en kippen 'het' laten vallen waar ze staan. Niet zo smakelijk als mijn dochter besluit dat zo'n kwakje in haar moddersoep kan ;)

11. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Kan het wel snappen dat je het vervelen vind, jij hebt er immers niet voor gekozen. Eens een gesprekje aan gaan met de buren.
    Zelf vind ik kipjes in de tuin zo ontzettend leuk :D mijn man wil ze jammer genoeg niet haha.

12. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Haha heel verstandig om ze niet te nemen :p

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    ik heb ze ook, op een gegeven moment had ik hier 5 hanen huppelen aaaaah daar word je echt gek van..... die hebben we dus ook ff verwijderd. ;) of het mag weet ik niet wij wonen niet echt in een woonwijkje. maar zonder haan lijkt me dan wel een goeie oplossing en die mensen moeten het zelf toch ook merken. een goed donker hok schelt echt.

maar door bijv straatverlchting of buitenlampen kunnen ze ook om 3 uur al beginnen...... dat hadden wij hier ook haha erg vervelend als je volgende dag moet werken

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hebben ook kippen en ik heb geen klachten gehad.

Onze kippen tokkelen wel wat, en vooral als ze een ei hebben gelegd, dan kukelen ze wel haha

Hebben ze geen haan? Dat verklaart dan de vroege uurtjes.. Kippen maken over het algemeen geen enorme herrie.

En hier mag het wel, misschien verschilt dat per gemeente?

15. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    tja kippen die sochtends zo vroeg geluid maken,
    schiet je de duiven ook van het dak want die zijn ook zo vroeg een het fluiten.
    ik snap dat het vervelend is maar het is gewoon de natuur mochten ze geen hok hebben kun je aankaarten dat ze zo'n hok aanschaffen doen ze dat niet dan zul je niet veel kunnen doen.

16. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Hahaha wacht maar tot de kleine er is. Dan voelt 6 uur hemels :D

Zonder gekheid. Volgens mij mag het wel. Onze buren hebben ook kippen. Nu na twee jaar hoor ik ze niet eens meer. Maar even (rustig) met ze praten lijkt me een goed idee

17. madelief80

madelief80 Actief lid

25 apr 2011
    187
    0
    0
    NULL
    Noord holland
    Ze heeft geen haan. Dan word je inderdaad helemaal gek haha

En wat betreft dat het de natuur is.. Ik vind niet dat anderen last moeten hebben van jou beesten.

Ik zie wel een hok staan in de tuin . Maar of dat een nachthok is geen idee ?!

18. Imensa

Imensa Niet meer actief

Zou het niet op prijs stellen. En kijken naar een oplossing waar jullie je beide in kunnen vinden.

Moet altijd lachen om het welbekende zinnetje "wacht maar tot de baby er is" mijn zoontje sliep elke dag uit tot half 10. Zou dan ook geirriteerd raken als ik om 6 uur gewekt word door een paar kakelende kippen.

19. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

11 mei 2010
    7.354
    158
    63
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier hebben de buren ook kippen en een haan zelfs, maar ik vind het niet irritant, zelfs wel gezellig :D Zou ze zelf ook willen maar dat ziet vriendlief niet zitten.

Volgens mij mag het gewoon hoor.

20. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ze hebben vast wel een hok, een kip legt eieren en die leggen ze vaak in een legkast;)

Als je er zoveel last van hebt zou ik met ze gaan praten. Zolang jij redelijk blijft kunnen ze vast wel met je meedenken:)

Deel Deze Pagina