Ja kippen mag. Valt onder huisdieren. zou inderdaad met je buren gaan praten. Misschien kunnen ze inderdaad het hok verduisteren? En misschien kunnen ze bij 'het volgende rondje kippen' letten op de hoeveelheid geluid. Dat zal per ras verschil maken.
Ik bedoelde om advies te vragen aan de wijkagent.. Er zijn regels voor dat die kippen bijvoorbeeld pas vanaf een bepaalde tijd naar buiten mogen ( buiten het hok) Natuurlijk ga je eerst in gesprek met je buurtjes. Maar dan heb je wel duidelijkheid over regels. Dat was alles.
Toen ik kind was hadden wij ook kippen in de tuin. Toen we ze aanschaften waren we in de veronderstelling dat we 4 hennen hadden. Tot ze groter werden en er 2 om 6 uur 's morgens begonnen te kraaien. Ook toen een theorie aangehaald dat het wellicht vrouwtjes waren die de taak van de haan overnamen, maar het bleken toch hanen te zijn toen we bij de dierenarts kwamen. Toen kregen we ook klachten van de buren (logisch), maar wel in de vorm van een dreigbrief. Dat was wat minder fraai.
Onze buurman heeft hele grote vrijlopende kippen met nachthok, alleen heeft dat nachthok geen zin als je de deur niet dicht doet. Afgelopen zomer gingen ze de hele nacht door elke keer als er een auto langsreed, om vervolgens om half 4 een kakelconcert te gaan houden. Mijn dochter werd dus zo'n beetje elke uur wakker en besloot dat haar dag dus ook om half 4 begon. Ik heb de buurman toch echt vriendelijk verzocht om het hok dicht te doen. --> Dochter sliep spontaan door en werd om een normale tijd wakker. Nu is het winter bijna lente en staat het hok weer open. Als nu weer blijkt van de zomer, dat ze er weer last van heeft, schroom ik niet om weer aan de buurman te vragen om dat hok dicht te doen. Hij kwam keurig overleggen of het goed is dat ze kippen namen en wij vonden dit geen probleem, mits we er maar geen overlast van hebben. Ik zou dus gewoon even met je buurman gaan praten, dat heeft hier ook geholpen, gewoon een leuk gesprek.
een verduisterd hok helpt inderdaad want de haan en kippen beginnen met kakelen als het licht wordt wij hebben van iemand een haan overgenomen omdat hij in de wijk woonde en buren er last van hadden. zelf woon ik buitenaf en hebben we kippen en 2 hanen. maar ik heb er geen last van.. ik hoor ze wel maar dat is het dan ook.. zo hoor ik ook de vogels en fazanten enz.. allemaal erg vroeg.. dan denk ik o ja de haan is wakker en draai me om en slaap nog even verder. vind het juist een fijn geluid. hier hebben buren ook allemaal kippen en hanen enz.. maar dat is dus buitengebied.. Ik kan me voorstellen dat het in de wijk last kan veroorzaken, maar misschien hebben je buren er geen erg in en hebben ze als je er over praat wel de mogelijkheid om de kippen bv van 22 tot 7 in het hok op te sluiten en te zorgen dat het hok goed donker is. dat zal al een hoop schelen en per ras en kip scheelt het ook nog hoeveel herrie ze kunnen maken.
Ik kan me ook niet voorstellen dat de andere buren er geen last van hebben. We slapen allemaal aan de achterkant. Wij hebben ook het raam altijd een kier dus dan hoor je het nog meer Maar ik ga het idee wel even opperen bij haar Bedankt !
Nou inderdaad, niet alle kinderen zijn om zes uur al uit de veren.. Mijn oudste sliep makkelijk tot half10/10uur. Mijn jongste tot 7-7.30uur Ik zou het aankaarten bij je buren, samen kijken wat tot de mogelijkheid behoort
Hier komen binnenkort ook 2 kippetjes rondscharrelen. Geen haan, dat kan niet in een woonwijk vind ik.
Hier ook kippen in de tuin schuin achter ons. Ik hoor ze niet. Ik denk wel dat ze mijn vogels horen (diamant duifjes, zebravinken, kwartels en Engelse grasparkieten) heb de buren al gevraagd of ze er last van hebben en gelukkig hebben ze dat niet. Ze horen andere wilde vogels ook zeggen ze. Gelukkig maar want ik zou ze echt niet kunnen missen!
Later als ik groot en sterk ben zou ik kippetjes willen! Maar aan de andere kant; ik weet van vroeger hoeveel werk het is. En of ik daar tegen die tijd nog het geduld voor op kan brengen en die aandacht en dergelijke; ik weet het niet. Tot die tijd: naar de kinderboerderij!