Ik heb een burn-out (al vanaf maart). Daarbij is bekend dat je last kan hebben van je nek, schouders en hoofd. Nu heb ik de afgelopen 2 maanden dagelijks last van mijn nek/schoudespieren (monnikkapsspier). De ene dag erger dan de andere, maar het is soms niet te houden. Ik heb al vanaf februari fysiotherapie, maar ook dat zet niet echt zoden aan de dijk. Heeft iemand de ultieme tip (oefeningen, therapie, etc.)? Ik begin er moedeloos van te raken. Ik zit namelijk steeds beter in mijn vel, maar dit breekt me ondertussen op. Ik heb al allerlei pijnstillers van de huisarts, maar het lijkt me niet goed om dit dagelijks te slikken.
hoi princes, niet een vergelijkbare situatie maar wel dezelfde klachten. Ik heb namelijk nu 2,5 week geleden een kop staart botsing gehad.. Ja, ik was de kop dus flink wat nek en schouderklachten. Eerst heb ik elke dag pijnstillers geslikt om de pijn en druk op mijn nek en schouders te verlichten. Kreeg ook gewoon hoofdpijn door de druk op dat gebied Toen ik vorige week maandag terug ging naar het ziekenhuis kreeg ik het advies de pijnstillers af te bouwen en rustig aan oefeningen doen. naar links kijken, rechts kijken. Oor op je schouder en dat soort oefeningen. Dit om de spieren en spieraanhechtingen rustig aan te rekken. Dit helpt redelijk. Heb nog wel hoofdpijn elke morgen en neem soms nog een pijnstillers. Maar verder gaat het nu redelijk. Probeer, tot je pijngrens, niet forceren dus, meer te gaan bewegen is mijn advies...
hallo dat zijn inderdaad geen fijne klachten ik heb zelf ook veel last gehad van mijn schouder met name de spieren waarbij ook nek en rug klachten. bij mij hebben ze toen een spuit in mijn schouder gezet daar zit een medicijn in klinkt heel eng maar kan je echt helpen. ik zou eens terug gaan naar de huisarts en een doorverwijzing vragen naar het ziekenhuis dat ze daar een kunnen waar dat je klachten vandaan komen. verder heb ik nu cesartherapie voor mijn houding want dat is waarschijnlijk ook een oorzaak voor mijn schouder rug en nek klachten ik heb hier echt baat bij hopelijk kun je hier iets mee, ik zou zeggen blijf er niet te lang mee lopen succes groetjes dani
Ik heb ook een botsing gehad met de auto laatst, een andere auto is achterop mijn auto gereden. Sindsdien vage nekklachten en hoofdpijnklachten. maar ik smeer nu elke avond tijgerbalsem (wit) op mijn nekspier en dit helpt mij prima! Bijna geen hoofdpijn meer en mijn nekspieren zijn weer soepel. Ok het stinkt enorm daarom smeer ik het al voor de nacht er op en de volgende dag even douchen en je bent weer geurvrij haha . Misch heb je wat aan deze tip? ik heb wel de witte Balsem niet de rode, de witte is nl sterker.
yoga! het ontspant, versterkt en rekt je spieren..waarschijnlijk verkrampt je spier door spanning? zou het zeker eens een paar lessen proberen...is bij mij echt de tip...geef nu zelfs af en toe les...had er zelf veel hoofdpijn en nekpijn door stress en is nu helemaal weg.... merk nu, na een week niet sporten dat het goed is dat ik vanavond weer ga... tevens, maar hier moet je wel in geloven, merk ik dat ik letterlijk beter in balans raak van de oefeningen...ik hoop dat jij er ook iets aan zult hebben!
Ik heb door mijn reuma altijd last van mijn nek/schouders...daardoor kreeg ik ook vaak hevige hoofdpijn die via mijn nek kwam. Bij mij helpt sarixell daar heel erg goed bij. Paracetamol en andere pijnstillers (ibuprofen) helemaal niet, maar Sarixell wel... Misschien is dat voor jullie allang niet meer 'sterk' genoeg, maar dacht, meld het toch even! Liefs
Aan yoga heb ik inderdaad ook al eens gedacht of iets van houdingstherapie. Het heeft bij mij echt te maken met spierkramp. Dat is in ieder geval de oorzaak. Alvast bedankt. Mocht iemand anders nog tips hebben, ik hoor ze graag.
Ik heb reuma en heel erg veel nek/rugklachten gehad.( Ik gebruikte minimaal een doosje ibuprofen per week en nu gebruik ik zelden pijnstilling) Ik ben bij een orthomanueel arts geweest en dat heeft heel erg veel geholpen. Nu ben ik onder behandeling bij een osteopaat en dat helpt nog beter! Weet je waar de oorzaak ligt? Want het kan zomaar zijn dat die niet persé uit je nek zelf komen maar bijv onder uit je rug. Alleen daarvoor is een bezoek aan een osteopaat al handig. Heb zelf ook nog cesartherapie gehad en daar heb ik ook veel baat bij gehad. Succes meid, ik weet hoe nekpijn je dagelijks leven kan beïnvloeden en hoeveel energie dat van je vreet.
Ik quote dit even omdat mijn tip hier wel op aansluit. Ik vind wat je schrijft wel herkenbaar. Ik heb bijna tien jaar geleden een burn out gehad en had jaren daarvoor ook al erg veel last van nek en schouders. Veel fysiotherapie gehad en dat hielp af en toe ook wel, maar de pijn kwam altijd terug en ik leerde niet hoe ik ermee om kon gaan. Totdat ik bij een haptonoom terecht kwam. Daar heb ik echt heel veel baat bij gehad. Hij heeft me geleerd te voelen wat ik voel ipv het te rationaliseren. En hij heeft me geleerd anders om te gaan met pijn. En het fijne is: als ik weer eens "vast" zit, kan ik altijd bij hem terecht!
Ik zag al ergens een doorverwijzing vragen naar zkh. Dat raad ik je ook aan. Kijk of je een verwijzing kunt krijgen naar een revalidatieafdeling cq kliniek. Hier kijken ze multidisciplinair naar je klachten. Zelf heb ik hier enorm veel aangehad toen ik rugklachten had. Daarnaast weet ik niet waar je woont maar na mijn revalidatie traject ben ik blijven hangen aan de fysio die mij toen behandelde en inmiddels zelf een acupunctuurpraktijk heeft. Ook hij kijkt dus met verschillende petten naar klachten. Vanuit zijn fysio ervaring maar ook vanuit de acupunctuur. Ik heb nog steeds vaak spierspanning waardoor ik verkramp; een bezoekje aan hem helpt dan enorm. Wil je evt. zijn adres/tel.nr. wel doorgeven. Sterkte!
Voor mij is bewegen toch altijd het belangrijkste middel om weer pijnvrij te worden. Een prettige beweging bij nek- en schouderklachten vind ik 'karatestoten', waarbij steeds één arm recht vooruit gestrekt is en de andere juist ingetrokken. En dat dan om en om. Je vuist gaat echt recht naar voren en achteren. Bij de ingetrokken arm steekt je elleboog aan de achterkant uit. Leg ik het zo duidelijk uit? Dit hoeft niet snel of met veel kracht. Maar wel een aantal keer achter elkaar. Verder vind ik het lekker om op mijn rug te liggen, even zonder hoofdkussen. En dan met mijn neus rondjes draaien in de lucht. Ik begin met een klein rondje dat ik langzaam maar zeker steeds iets groter maken. Gewoon een rustige, langzame beweging. Dit gaat steeds iets soepeler. Daarna maak ik het rondje weer steeds iets kleiner.
Ik heb heel veel baat gehad bij de ceasartherapie. die verbetert gewoon je gehele houding. ik heb daar ook oefeningen meegekregen en als ik merk dat mijn schouders weer vast gaan zitten, dan doe ik die en dan gaat het meestal wel weer beter (hangt ervanaf hoelang ik wacht voor ik de oefeningen ga doen) * rechtop staan met je armen hangend langs je lichaam. vervolgens rondjes draaien met je schouders... eerst achteruit en dan vooruit. * op de grond/bed liggen en je armen naast je leggen. vervolgens je handen langzaam (armen gestrekt) van je heup naar boven je hoofd bewegen (snap je me???) * rechtopstaan en gewoon je armen om je lichaam laten zwaaien. (je maakt zeg maar cirkels om je heup/lichaam) het hoeve geen grote cirkels te zijn als je armen maar losjes hangen en niet gespannen. Weet niet of ik de oefeningen goed heb omschreven maar goed.... succes ermee
Bedankt voor de tips. Ik ga de oefeningen proberen. Ladouce, je mag zijn adres wel pb 'en. Het zal onwaarschijnlijk zijn dat het hier in de buurt is, maar je weet maar nooit. Ik ben inmiddels onder behandeling van een haptonoom. Maar nu pas 1 keer geweest ivm vakantie. Ik hoop dat dit wat zal opleveren in de toekomst. Vanmiddag heb ik al even gegoogeld op yoga. En houdingstherapie is misschien ook nog een idee, want ik heb er eigenlijk wel heel lang last van al.