Buren op dit tijdstip nog aan het timmeren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Jusi, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moon28

Moon28 Niet meer actief

Dacht dat dé regel zo is. Tot 7 uur mag je klussen tenzij je net dé sleutel hebt gekregen dan eerste 4 weken tot 22:00
    In eengezinswoningen mag je tot 22:00 wel je muziek etc iets harder dan normaal hebben en in flats tot 19:00?
    Verschilt per woningbouw dus even bellen anders. Dan weet je iig wat je rechten zijn mag het vaker voorkomen en er valt geen afspraken te maken met buren.
    Heb zelf nooit last van geboord of getimmer ( wil zelf ook weleens impulsief een gaatje boren of kastje timmeren) maar wat ik wel hatelijk vind zijn anderen die gaan bonken en schreeuwen ipv dat ze even naar de buren toestappen wanneer ze last ondervinden.

2. Momisake

Momisake Fanatiek lid

27 jul 2010
    1.641
    173
    63
    Vrouw
    ik zou het ook niet leuk vinden om die tijd hoor. Zo doet ons buurmeisje altijd haar muziek keihard, soms ook om 21.30 uur 's avonds.
    Mijn kinderen slapen aan de andere kant van haar muur en ik vind gewoon dat je om die tijd geen lawaai meer moet maken. Ze mag best muziek luisteren, en ook iets harder dan normaal. Maar het geluid op vol met ramen open, nee. Dat vind ik overdreven.
    Door de week gaan zij ook om 7.00 uur uit bed met veel lawaai.
    En ja, in de weekenden slapen zij uit, en zijn wij redelijk vroeg wakker (rond 8.00 uur). En we hebben geregeld gebonk op de muren gehoord om 8.30 uur omdat ze last van ons hadden (kinderen lopen op blote voeten en op laminaat). Ze hebben zelfs een keer geklaagd bij ons dat ze in de vakantie elke keer om 7.00 uur wakker werden van mn kinderen. Uuuhh om 7.00 uur slapen ze nog? Maar ze wisten 100% zeker dat het onze kinderen waren.

Toen wij dit huis kochten hebben we ook altijd rekening gehouden met de andere buren. Die hadden toen 3 (en nu 4) kinderen. We hebben zelfs gevraagd wanneer hun jongste op bed ligt overdag zodat we voor die tijd de werkzaamheden deden die veel lawaai gaven.

Ik vind gewoon dat je bijv. in een rijtjeshuis rekening met elkaar moet houden. Ze hou je elkaar te vriend. En zoveel gedoe is het ook weer niet. Kijk, als je echt geen tijd hebt om te klussen overdag en je moet bijv. 2 avonden er even tegenaan, dan zou ik ook zeggen: Doe maar! Dan maar 2 avonden even wat lawaai, maar dan weet je wel waar je aan toe bent.

3. mama 1984

mama 1984 Fanatiek lid

20 apr 2007
    3.151
    0
    36
    Ik snap dat het vervelend is.. Zelf maken wij dat ook wle eens mee met onze buren en die werken alle 2 niet en hebben wij wijze van spreken er ook de hele dag te tijd voor.
    Maar goed, ik bedenk me ook wel eens op een ander tijdstip dan alleen overdag dat ik iets wil veranderen... Dus dan doe ik het zelf ook tot 22:00 u.
    Het komt vaak voor een ander op dat moment even vervelend uit, maar ja je kunt ook niet verwachten dat we continu rekening met elkaar kunnen houden.
    Is het nu dagelijks dan kan ik me voorstellen dat je er wat van zegt ivm je zoontje.. maar voor nu voor die ene keer, nee dan zou ik er niet zo veel van zeggen hoe vervelend het ook uit zou komen.

Maar snap wel dat je zelf even baalde vanwege je zoontje ;)

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Oh dat heb/had ik ook hoor. Vooral toen Kinley nog heel klein was.
    Sliep ze eindelijk (wat ook betekende dat ik na uren een huilende baby even rust had) draaide een (dronken) buurman de muziek op vol :x:x:x. Kind weer wakker en huilen.

Ik weet niet wat dat is maar als die van mij slapen verander ik in een weerwolf ofzo en moet ik echt tegen mezelf zeggen dat anderen nog tot 22 uur "lawaai" mogen maken.

5. Jel

Jel Niet meer actief

Ik neem aan dat sommige kindjes ook nog weleens een middagdutje doen? Stel je voor dat je kind om 14:00 uur heerlijk ligt te slapen en de buren gaan ineens boren en timmeren, dan is het toch net zo vervelend? Je kunt niet altijd met iedereen rekening blijven houden. Soms moeten dat soort dingen weleens gebeuren. Gebeurd ook niet elke dag neem ik aan.

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    officieel mag het tot 22 uur. Hier heb ik gelukkig buren die rekening met elkaar houden, 's avonds is alles stil in het blok :) en al er moet getimmetd worden dan weten wij de bedtijden van onze kinderen zodat we daar rekening mee kunnen houden.

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Je kunt ook overdrijven natuurlijk. ;)
    Ik was helemaal niet opgefokt en zenuwachtig, maar als mijn zoontje me roept omdat ie 'boem' hoort en niet kan slapen, loop ik even naar de buurman toe ja.
    Ik heb hem niet uitgescholden of wat dan ook, ik ben heel netjes gebleven, en hij begon er vanochtend uit zichzelf al over.
    Hij maakte zijn excuses en had er niet aan gedacht dat er een peuter niet kon slapen van de herrie.
    Hij is overigens niet aan het verbouwen, maar een poppenkast aan het bouwen, uhm.. :D

8. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    onze buurman begint pas om 21.00 met klussen en dan bedoel ik dus de betonnnen krabben. dat doet ie al 3 weken. en dan als ontspanning gaat hij om 22.00 gitaarspelen tot 1.00

9. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Onze dochter is heel erg bang voor een klopboor. En onze onderburen vonden het nodig om afgelopen week om 7u s'ochtends te gaan boren. Resultaat; een dochter die helemaal overstuur was wakker geworden en doodsbang en een boze vriend die uit zn slaap is gehaald op zn einige vrije dag en dus niet zo vriendelijk aan de deur is gegaan.

Dat onze dochter daar bang voor is, kunnen ze niets aan doen maar kom op zeg, om 7u s'ochtends op een zondag?!
    Buurman is behoorlijk geschrokken van vriend en heeft tot zeker 11u de boor niet meer aangeraakt :).

Gisteravond vonden ze het ook weer nodig om om 9u s'avonds hun huis te gaan verbouwen. Geen idee wat ze aan het doen waren, maar er kwam behoorlijk wat lawaai weg. Even vriendelijk gevraagd of ze rekening willen houden met hun buurmeisje van 2 jr die om 7u naar bed gaat. Gelukkig is het nu dus opgelost, buurman heeft wel 10x zn excuses aangeboden en beloofd in het vervolg rekening te houden met ons. D.w.z dat hij niet meer vóór 10u begint en niet meer na 7u :).

10. Darlagirl

Darlagirl Niet meer actief

niet het hele topic doorgelezen dus ik reageer alleen op de eerste post.

Het is nou eenmaal toegestaan om tot 22:00 te mogen timmeren, tuurlijk is het vervelend maar ja het is nou eenmaal toegestaan.

En dat hij halve dagen werkt wilt niet zeggen dat hij de rest van de dag niets doet. Wie zegt dat hij in de middagen wel tijd heeft ? Wij timmeren hier ook altijd in de avond ( als we wat moeten doen ) mede omdat mijn man overdags werkt en ik niet een echte handige harry ben dus ga ik niets zelf doen.

11. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    mwa... voor mij is dit simpel...

wat te doen:
    -je belt aan bij de buurman
    -legt het verhaal uit
    -vraagt of ze zo vriendelijk willen zijn morgen verder te timmeren.

Klaar. Opgelost.

Je kan wel gaan klagen, maar je kan het ook gewoon even vragen he...
    Wij hebben hier ook wel eens geboord terwijl onze kids gewoon sliepen. Om een uur of half 9 ofzo. Kids slapen overal doorheen.
    Maar toen kwam de overbuurman even vragen of we dat morgen wilden doen omdat zijn dochter was wakker geworden.
    Geen probleem, volgende dag verder gegaan. En mijn man heeft de volgende dag nog zijn excuus aan de buurman aangeboden, maar die vond dat geen probleem.

Sja... zo kan het toch ook ;)

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waarom nou weer gelijk die buurman laten schrikken? Lekkere verhoudingen krijg je zo...
    Wat is er toch mis met vriendelijk vragen? Misschien heeft de buurman het niet in de gaten gehad?

13. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Moet zeggen dat ik het ook altijd erg storend vind als mijn buurman herrie maakt, maar zeg er nooit wat van want hee dan had ik maar op een hutje in de hei moeten wonen! Vind dat de nederlandse bevolking weinig tolerant is tegenwoordig !

14. Darlagirl

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een overdreven reactie van jullie, je kan het toch ook gewoon normaal zeggen :( waarom gelijk schreeuwen ?

15. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    waar lees jij dat ze heeft geschreeuwd dan?

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ja dat lees ik ook nergens?

OT:
    Tsja. Hier hebben de buren pas nog een lek gehad.
    Dat was 's avonds na negenen maar de muren moesten toch echt open want het water bleef maar lopen. Drilboor en alles kwam eraan te pas. Wij zaten te trillen op de bank :p

De babyfoon draaide overuren want ook daar was het geluid keihard te horen maar Ratababy? Die sliep als een roosje ;)
    Ze zijn het overigens wel van te voren komen zeggen, heel lief.
    Wij hebben dus geluk en hoeven niet bij elk geluidje op te schrikken. Als dat wel zo was hadden we pech gehad want serieus, om kwart over negen moet je kunnen timmeren, en zelfs een gaatje boren kan dan nog wel.

Als het nou elke dag zo is wordt het anders vind ik.

17. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    ja sorry maar dit vind ik geen abnormale tijd hoor!
    als ik gewerkt heb tot 6 en daarna ga eten
    en dan ben ik 7 uur klaar dan boren wij ook wel eens een gaatje
    of mijn man is ergens mee bezig
    als je daar al niet meer tegen kan.....
    kun je beter vrijstaand gaan wonen

vind 9 uur wel echt de max
    al mag het tot 10

18. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    En ging het goed op de psz???;)

19. Darlagirl

:) Heb helemaal de verkeerde geqoute .. :)

excuus ...

ga het ff veranderen

20. mona23

mona23 Niet meer actief

even tussendoor, gezien je banner lijkt me dat je al bevallen bent of niet? 43 weken zwanger?

Deel Deze Pagina