Ja dat vroeg ik me ook al af, wij hebben ook een schutting geplaatst, maar de buren hangen er ook van alles tegen aan, anders kijken ze ook maar tegen zo'n kale schutting.. Al moet ik zeggen dat nu 1 van de buren er een klimop tegen aan laat groeien en daar heb ik dus vergif de grond in gedaan, anders gaat de hele schutting naar de knoppen.. Heb er dus niks van gezegd, maar dat ding gaat nu dus echt niet meer groeien..
Sorry dat ik het zeg maar dat vind ook echt aso, had je dat niet gewoon met de buuf kunnen bespreken? Als jij dat als buurvrouw zijnde bij mij zou doen zou ik daar echt niet gecharmeerd van zijn.
Ik dacht dat je ook gewoon planten tegen de schutting mag aanzetten of wat ophangen als de schutting niet op je erfgrens staat. Zolang je die schutting maar niet sloopt. De andere buren lijken me echt niet zulke fijne buren. Het is moeilijk om daar iets aan te doen. Misschien heeft de gemeente waar ts in woont buurtbemiddeling?
Nee dat mag niet! Alleen als die op de erfgrens staat of op jou stuk grond. Als het daar niet op staat mag je er niet zomaar iets aan ophangen.
We hebben het wel 1 keer aangegeven, maar ze zeiden dat het er nog stond en dat ze het niet weg kregen.. Dus dan ben ik er wel makkelijk in.. Het was zo'n echte klimop, is net onkruid!!
Ik weet wat klimop is maar vind het niet netjes hoe je het hebt afgehandeld, had dan samen tot een oplossing gekomen.
Wat erg voor je Wenneke. En je voelt je zo machteloos hè! Herken helaas precies wat je bedoelt. Toen wij hier 3 1/2 jaar geleden kwamen wonen, was het huis van de overburen verhuurd voor studenten. Je zou een hoop problemen verwachtten, maar niets was minder waar. Echter in oktober van vorig jaar is dat huis verkocht voor een appel en een ei, omdat het van binnen uitgeleefd was door de studenten. Nu is de straat waar wij wonen een nette straat. Veel zelfstandig ondernemers, artsen, leraren etc. Beetje chique zeg maar (ook al zijn wij dat absoluut niet en moeten we met z'n tweeën hard werken om de lasten te kunnen betalen). Vroeger fietste ik door deze buurt en droomde ik dat ik "later als ik groot was" hier zou wonen. Nu wou ik dat ik er nooit aan begonnen was... De nieuwe eigenaren die het huis voor een prikkie kochten, zijn van het niveau "tokkie" of zelfs nog lager. Met twee bulldogs dag en nacht in de tuin, die alles aan elkaar blaffen en de hele tuin vol schijten. Vorige week hebben ze met een minikraan een racebaan in hun achtertuin gemaakt zodat ze met de trike rondjes kunnen racen. Lappen voor de ramen ipv normale gordijnen. In hun blote niksie voor het raam staan om zich aan te kleden. Auto's in onderdelen in de achtertuin zetten, met een balletjespistool op onze ramen schieten, etc etc. Nu kijkt onze woonkamer uit op hun achtertuin, dus ik zie de hele dag wat er gebeurd (en wat vooral niet ) Ik heb dus maar de hele dag de inbetweens dicht... Opgesloten in mijn eigen huis. Via via hoorde ik dat ze uit hun vorige huis (huur) gezet zijn ivm overlast maar dat gaat hier bij een koopwoning natuurlijk niet gebeuren. Mijn zusje kent ze vaag via een vriendin en zij vertelde dat ik vooral geen problemen met ze moest krijgen want dan was ik mijn leven niet zeker en kon in represailles verwachten. Vorige week hoorde ik dat ze in wapens handelen... Je voelt je gevangen in je eigen huis en je kunt geen kant op. Verkopen is geen optie, want dan moet ik hem voor minimaal 40.000 euro minder verkopen dan de hypotheek is... We woonden hier zo ontzettend fijn. Heerlijk rustig, het bos in onze achtertuin. Alles voorzieningen bij de hand. Maar nu?!?!
Ik vond dit wel een goede oplossing, want ik heb nu geen ruzie en ik denk ook niet dat de buren de schade gaan vergoeden aan de schutting.. Kost 100,- per stuk en wij wouden hem niet nog verder kapot hebben..
Tja ik blijf bij mijn menig dat je zoiets samen moet oplossen en niet op een sneaky way, maar goed. TS nogmaals mijn vraag, is er al eens iets eerder voorgevallen waardoor hun zo raar doen?
He wat een nare situatie. Wat moet je soms op je tenen/eieren lopen om escalatie te voorkomen. Idd bewijs verzamelen. Is een maatschappelijk werker misschien wat?? In ieder geval zoveel mogelijk negeren dan is de lol er ook misschien snel vanaf
Huis verkopen zou ik no way doen, of je moet 50.000 of meer schuld willen overhouden, en iets nieuws kopen met een fikse restschuld en aangescherpte hypotheek regels is ook geen optie, en huren moet je ook jaren wachten. Bovendien zou ik me niet weg laten jagen. Zit je dadelijk in een andere woning en komt er 2 jaar later weer van dat volk langs je wonen. Ik zou met de wijkagent om de tafel gaan zitten en buurtbemiddeling inschakelen. Succes TS!
Zijn gewoon van die vreselijk asociale mensen dus, ik zou er ook echt niet tegen kunnen, maar meer dan foto's nemen, de politie steeds bellen en eventueel de wijkagent inschakelen kun je volgens mij niet. Misschien eens bij het Juridisch loket aankloppen? Die kunnen misschien nog ergens iets betekenen, anders zou ik het ook niet weten. Ik hoop dat er snel een oplossing voor je gevonden kan worden.
Nee is niks voorgevallen ze kijken gewoon nergens naar.volgens hem moet ik maar aan bellen als me eigen oprit af wil. No way he De buren wouden toen niet meebetalen omdat ze zelf schutting wouden zetten dus op onze grond gehouden.dus wettelijk gezien mogen ze er niks tegenaan laten groeien.hadden ze t gevraagd had ik niet moeilijk gedaan maar ze doen lekkrr mer die andere mee.
Buurtbemiddeling zouden wij wel willen maar hun niet.die zij ook echt van wegpesten en s hijt aanniedereen
Wat een hufters zeg! Gewoon elke keer de politie bellen als hun auto achter die van jou op de oprit staat, hopelijk krijgen ze dan een hoop boetes En wat schieten ze met dat pestgedrag op
Wat iemand als schreef: hang camera's op rondom je huis en film alles. Ten eerste geeft dat een afschrikeffect, en ten tweede heb je wel een poot om op te staan. Ik zou voor elke schade gewoon een aangifte doen, MET bewijs dat je hebt opgenomen. Laat ze maar betalen.
Wij hebben een soortgelijk probleem gehad alleen dit ging om overlast van onze buren, die 3 honden hadden en weet ik veel hoeveel katten pfff... Om een kort verhaal duidelijk te maken, na vele overlast beesten, tig telefoontjes met de politie/meldeingen etc bemiddelaars woningbouw niks mocht baten....Tot wij de rechtsbijstand hebben ingeschakeld, toen ging het vlot. Ze gaven ons tips zoals: - Neem alles op video etc - Hou een dagboek bij - Brief werd naar de woningbouw gestuurd dat mochten ze er niks aan willen doen er een rechtzaak zou komen. Nadien volgde er nog een confrontatie met onze buurman, een serieuze bedreiging, buurman is opgepakt en heeft 2 jaar voorwaardelijk gekregen en een boete van 200 euro. sindsdien hebben ze zich rustig gehouden en zijn ze vorig jaar verhuist...GELUKKIG RUST! Dus mijn tip: - Bel de rechtsbijstand op en bespreek het probleem, zij geven jou/jullie tips met wat je kan/moet doen. -Neem alles op!!!! Erg belangrijk voor evt bewijs tijdens een rechtszaak. -Kijk wat jou rechten zijn suc6
Dit is een goede tip! Voor de verderrest zal het moeilijk zijn, want zulke mensen veranderen toch nooit..... Heb helaas 8 jaar lang tussen 2 achtelijke en asociale broers in gewoond. De ene verhuisde na 4 jaar en voor de andere zijn we naar 8 jaar maar verhuisd.....maar wat een RUST!
hier in de straat woont ook zo,n gezin...hebben 5 auto's parkeren ook altijd voor de oprit van de buurvrouw, want die hoeft toch nooit weg... 2 van de auto,s zijn werkbussen, die ze gewoon bij iemand voor het raam parkeren, weg leuk uitzicht...tractoren een loslopende hond die fietsers aanvliegt...het het wordt allemaal normaal gevonden. Hij komt met de tractor door de straat op zijn hardst...tis hier een woonerf. Maar goed de buurvrouw werd ook weggepest, maar die heeft de gemeente ingeschakeld, en heeft nu NP voor haar oprit en bij iedere overtreding kost het hun een x bedrag. En inmiddels belt iedereen voor iedere overtreding de politie en worden ze wel wat makker...maar de overlast blijft groot. Gelukkig woon ik er 100 meter vandaan Dus misschien kan in jullie geval ook de gemeente bemiddelen, in samenwerking met de wijkagent.
Dit vind ik een heel goed idee. Wat een buren heb jij. Vreselijk. Pfff... ben blij dat ik niet zulke buren heb. Wil je er heel veel sterkte mee wensen.