Buren pesten ons weg

Discussion in 'De lounge' started by wenneke20, Apr 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    wat een aso's zeg! ik zou die gasten eens goed aanpakken!! weet dat je zoiets eigenlijk niet kan maken maar ze moeten eens weten dat ze niet ove jullie heen kunnen walsen! regel een paar stoere mannen en stuur ze daar ff aan de deur!!!
    had ik wel gedaan! enne ik had mn auto eens bij hun voor de deur of in de tuin geparkeerd...

werkt het niet, dan zou ik ook kiezen voor mn huis te koop zette want deze strijd dagelijks aangaan hou je niet vol en is al helemaal niet prettig voor jullie kindjes.. wat een rotvolk zeg!!

wij woonde eerder ook in een soortgelijke straat met wat tokkies aan de overkant, die man begon ineens rare fratsen uit te halen bij mijn gloednieuwe autootje, hij zette ersnachts een kinderfietsje bovenop, krassen erop... ik was er zooo zat van toen hij weer aan de deur stond te zeiken dat ik mn auto ergens anders moest neerzetten dat ik compleet dor het lint ben gegaan, (gelukkig was het avond) en de kids lagen in bed, heb hem hel duidelijk gemaakt dat als hij nog een keer kwam zeiken aan mijn deur ik hem en zn auto ook eens te pakken zou nemen! hij stond toen ineens aarzelend en droop af! ik heb mn man er ook nog eeven heengestuurd, die heef hem zonder aan te raken bedreigd... vanaf toen was het ineens over...

ik laat me echt nie de gek aan steken door zulke achterlijke lui...
    gewoon jezelf overbluffen hoor!! laat hun zelf maar verhuizen daar!

2. Rachel1984

Rachel1984 Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,343
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster
    Cuijk
    Jeetje meid sterkte! Volgens mij hebben we dezelfde buren.... :(

3. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    Dat was dus de reden dat dat gister gebeurd is, had mijn auto een x achter hun auto gezet gister dus toen zijn ze dwars door me voortuin gereden...

Hele buurt zegt niks meer tegen me,op school kijken ze me met de nek aan...

Ik slaap niet meer last van maag ben gewoon op,vrijdag effe langs ha

4. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63

Een ford ka die is van haar,,,

5. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63

Foto's maken enzo doen we ook,de wijkagent heeft ze ook gezien.
    De buurtbemiddeling moet zorgen dat hun die buxus gaan vergoede.had t weekend toen ze verjaardag hadden auto voor eigen oprit staan had hy zijn auto stak ervoor gezet en visite m erachter

6. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    je kunt d buxus eruit halen en er grote keien neerleggen... daar gaat hij vast nie overheen... maarja dan gaat het van kwaad naar erger ben ik bang...

is er echt geen gesprek mogelijk met ze? dat je zegt hey kom eens een keer koffie doen hier en dan praten we alles uit...?

7. shadowcat76

shadowcat76 Niet meer actief

Ugh meid ik wens je veel succes! Ik hoop echt voor je dat er iets aan te doen valt, maar ben bang dat het een lang verhaal gaat worden...

Door zulk soort buren staat ons huis nu wel in de stille verkoop (hebben geen bord in de tuin, wil ik ook absoluut niet want hun hoeven niet te weten dat we willen verhuizen).

Hier ook scheldpartijen over de schutting, bedreigingen aan ons adres, mijn man is zelfs pas geleden door de buurman in zijn gezicht geslagen waardoor hij gehecht moest worden :x.

Ik hoop voor je dat je het opgelost krijgt. Wonen hun ook in een koophuis of een huurhuis? Ik zou het zowieso niet opgeven, inderdaad de tip van een camera is een goede. Gewoon de politie blijven bellen etc..

Succes met de ellende, knuffel!

8. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    Allebei koophuizen, we hebben nu geïnformeerd voor woningruil ,en anders stille verkoop....

Gesprek gaat niet hebben we vorig jaar geprobeerd....

Ik ben aan me eind ...hele buurt negeert me kijkt me met boos gezicht aan, ergste is ik ben hele dagen thuis vanwege chroniche whiplash. ...en denk da overspannen aan worden ben door dit alles

9. blossom85

blossom85 Fanatiek lid

Jan 4, 2013
    4,621
    1,576
    113
    Female
    het oosten
    Waarom kijkt de buurt jou boos aan dan? Wat een rare buurt joh.

Maar ik zou ook woningruil of stille verkoop doen hoor. Dit is niet leuk leven zo.

10. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    Nee idd we hebben de pech da we er kwa huis altijd op achteruit gaan omdat zo n grote huizen als deze bijna niet verkocht worden maar goed we zullen wel zien..

Kwa buurt die durven niks te zeggen en de buren vertellen/verdraaien t verhaal

11. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    Ik zou vol de confrontatie aan gaan. Zorgen dat ze uiteindelijk iets strafbaars doen maar goed, Ik ga geen enkele situatie uit de weg wat ook niet altijd goed is.

Ik riep op pagina 2 al dat camera's je kunnen helpen en daar blijf ik bij. En als je dit niet wilt, misschien eens vragen wat een advocaat voor je kan doen!

12. MamaR

MamaR Fanatiek lid

Jul 4, 2010
    3,420
    17
    38
    Nou inderdaad.. Dit zou ik ook doen. Je laat jezelf toch niet wegpesten door van die aso's! Ik zou ook wat kerels regelen die wel ff met ze gaan "babbelen".. Geweld lost niks op? De politie bellen dus blijkbaar ook niet.

Lekker zijn bandjes lek steken.. Heeft ie tenminste een reden om op je oprit te blijven staan! Dan die auto mooi weg laten slepen.. Wat een idioten!

13. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    Buurtbemiddeling belde ze willen eerst rond tafel en dan kijken da ze de kosten willen vergoeden...dus niet...heb gzegd eerst kosten vergoeden da rond tafel andrrs niet

14. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,092
    7,843
    113
    Op het gevaar af vervelend te klinken: met zo'n houding los je het dus niet op. En dan kan je misschien wel helemaal in je rechtstaan, of je punt willen maken, of wat dan ook, maar iemand zal hier toch een handreikingmoeten doen. Ze willenom tafel. Ga om tafel. Als er helemaal niets uit komt kun je altijd de schade nog gaan verhalen. Wees de grootste in dit conflict.

15. Lojo

Lojo Bekend lid

Dec 19, 2012
    612
    6
    18
    En wat je ook doet! Ga niet schreeuwen!!! Hou je rustig en volwassen. Zodra zij wel met stemverheffing gaan praten direct aangeven dat je die houding jammer vind enz enz. Sta er boven!

16. Smnee

Smnee Niet meer actief

Eens met Lojo. Probeer je zo te gedragen, beter gezegd, gedraag je voorbeeldig. Zorg dat op jullie helemaal niets aan te merken is. Dan zal se bemiddelaar en politie zien dat het echt aan hun ligt.
    Sterkte!!

17. Regelmamma

Apr 8, 2013
    19
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je al contact gehad met een advocaat/juridisch adviseur of via je rechtsbijstand verzekering? Je zou deze mensen aansprakelijk moeten stelen voor de geleden (materiële) schade. Als jij met bewijslast komt (moet je wel echt harde bewijzen hebben, dus getuigen, foto/filmopnames) dat zij deze schade hebben aangericht via een rechtszaak dan moeten zij deze schade vergoeden. Zo niet, of claimen ze dat zij deze niet hebben veroorzaakt dan dienen zij met bewijzen te komen dat dit niet zo is.

Daarentegen als jij op foto of film hebt dat zij dus inderdaad elke keer door jouw voortuin heen rijden, schade aanrichten etc. en je hebt hen meermaals gesommeerd hiermee op te houden omdat je hen geen toestemming geeft om gebruik te maken van jouw erf (houd wel goed bij wanneer je dat hebt gezegd, neem getuigen mee (bijv. wijkagent) of doe het per aangetekende brief , ga aangifte doen van vernieling bij de politie etc.) en zij gaan keer op keer de fout in, dan denk ik dat weinig rechters zullen beslissen dat zij in hun gelijk staan.

Daarentegen: het is wel de kunst om de langste adem te hebben. Het recht staat weliswaar aan jouw kant, maar recht hebben en recht krijgen is helaas niet hetzelfde. Daarom zou ik je met klem willen aanraden als je er wil blijven wonen, je te laten bijstaan door een raadsman danwel advocaat.

Sterkte in ieder geval!

18. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

Oct 29, 2006
    4,340
    142
    63
    Ik wil ook rond de tafel maar wil dus wel eerst dat de schade vergoed word...morgen bellen ze terug.we zullen zien

Foto s maken enzo doe ik ook

19. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Oo die zouden aan mij zo'n slechte hebben. Ik ben ook zo'n persoon van de confrontatie aangaan. Heb het totaal niet met achterbaks gedrag.

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

Dec 19, 2009
    2,089
    0
    0
    Ik denk dat het vooral belangrijk is niet te laten merken dat je 'bang' bent of in ieder geval dat ze je raken. Kin omhoog, en ze niet triggeren als in, auto voor hun auto zetten ed.

Daarnaast alles eraan doen dat ze hiermee ophouden. Zou sowieso een 'dagboek' bij houden waar je elke gebeurtenis in opschrijft en hierbij ook een melding maakt bij de politie, berwijsmateriaal haha zoals (geluids)opnames en foto's maken.

Verder zou ik een brief schrijven en deze bij de buren uitdelen met jouw kan van het verhaal. Dat je hier woont om te genieten van je huis en de omgeving, en niet voor buren ruzies. Dat er spanningen zijn die jij als onprettig ervaard en je kinderen niet in wilt laten opgroeien en er alles aan wilt doen een fijne situatie te creeëren dat je niet de boosdoener bent en dat de buren altijd bij je kunnen aankloppen/bellen voor een praatje of wat dan ook. Op de een of andere manier jezelf openstellen, om te 'bewijzen' dat je niet bent zoals die ene rotappel wilt doen geloven en de rest in betrekt.

Share This Page