Heb een beetje alles door genomen. Maar denk dat je zelf ook een andere houding moet gaan aannemen. Je doet zelf ook moeilijk om bepaalde dingen. Ja leuk is anders maar waarom mogen de andere buren niks tegen de schutting aan maken plantje enzo. Daar maak je je zelf niet geliefd. Hun vroegen of je er ook last van gehad heb van dat feestje( en had je niks gehoord). Lees ik in de openingspost dat je de politie gebeld heb. De buren met het feestje hadden waarschijnlijk een dronken persoon die over jou schutting heen plaste( daar geef ik je gewoon gelijk in) maar het begint wel op te vallen dat alles irriteert. Je hoeft echt niet alles te pikken maar misschien let je ook te veel op wat ze doen. Dat die buurman langs komt snap is niet leuk. Maar die hond een rot schop verkopen staat ook jou niet netjes. Je had hem ook gewoon tegen kunnen houden. zonder te schoppen. Hij over viel je. Misschien is het idd wel tijd om goed te gaan praten met elkaar. Kan me niet voorstellen dat alles en iedereen tegen jullie is. Pesten gebeurt. Maar als ik dan lees dat jij moeilijk doet over plantjes op hangen van de buren dan denk ik van je klinkt zelf ook wel een beetje als een zeur. Als je gaat onderhandelen begin vooral positief vertel wat je dwars zit en kijk of je op hun niveau kan mee praten. Wie weet hebben ze bepaalde dingen niet eens door. Kan allemaal toch? Ook aso.s kan je aan pakken je moet de juiste toon zien te vinden. En ook niet zelf op elk korreltje zout leggen daar woord niemand gelukkig van. Reageer vooral ook van uit begrip. Vertel over jou problemen misschien snappen ze dan iets meer.
Da ik over de schuttinv val is omdat ze toen zeiden dat ze zelf schutting neer wouden zetten en we m dus op ons eeigen hebben gehouden dus in principe hebben ze er niks aan te zoeken... Die hond dat had ik anders moeten doen da klopt.maar t speelt al zolang en t is bij ons echt op t kookpunt..dus ja er word zo fanatiek op gereageerd Dat feestje hebben we nadat de politie is geweest tuurlijk gehoord maar gewoon normaal praten enzo.. hun zaten buiten dus dan hoor jee het beter maar niet storend.nou ja kids waren weg dus dan slapen wij gewoon uur langer uit daar doe ik echt nie moeilijk over....wel over da ze in me tuin plassen. Kijk en da parkere is ander half jaar aan de gang dus op gegeven moment s genoeg dan wilnje niet tien x vragen of je van je eigen oprit af mag... Plus ze rijden alles kapot hebben we toen gevraagd of ze er rekening mee wilde houden en daardoor werd t alleen maar erger. En ze weten dat een chronische whiplash heb en dat slaap nodig heb ..heb continue pijn maar daar maken ze misbruik van.maar ee zullen morgen wel horen wanneer we afspraak krijgen bij buurtbemiddeling.
Sluit ik me helemaal bij aan. Ook al staat die schutting op jullie eigen grond, hun kijken er tegen aan. Kan me voorstellen dat ze hem dan een beetje willen opleuken voor hunzelf. Dus laat lekker gaan, je kan je wel overal druk om maken. Die hond had je niet moeten schoppen, alhoewel ik het enigszins kan begrijpen. Die hond was tenslotte wel in jouw huis en kwam op jou dreigend over. Jij wilde alleen maar je kinderen en jezelf beschermen. Niet om lullig te doen, maar je kan toch niet verwacht van je buren (of je nou wel goed of niet goed met ze op kan schieten) dat ze daar altijd rekening mee houden of aan denken? Het is heel vervelend dat je dat hebt, maar niet hun probleem. Nogmaals niet onaardig bedoelt. Heb je inmiddels al iets gehoord over de buurtbemiddeling? Een tip als je die hebt: ga er blanco en open en vooral heel rustig in. Maak geen verwijten, want dan krijg je toch alleen maar wellus/nietus discussies. Leg uit wat je probleem is, onderbouw dit en vertel erbij wat volgens jou de oplossing zou kunnen zijn. Vraag hun dan ook wat hun van die evt oplossing vinden. Zo geef je hun het gevoel dat ze ook inspraak hebben. Maar sta wel open voor tegen oplossingen. Uiteindelijk is het de bedoeling dat jullie normaal naast elkaar kunnen wonen, zonder frustraties ed. Maar wat er ook gebeurt: blijf heel rustig en maak geen verwijten! Ik wens je alvast heel veel s6!
Ja ze hebben gebeld...ze proberen volgende week afspraak te reglen. Heb ook gezegd dat onze caravan op oprit komt en auto dus als hy voor onze tuin ztaat ik onze auto dus bij hun moet zetten ....dat was.goed zei zei.ging ze ook bij wijkagent doorgeven.we zullen het zien
tis geven en nemen... Ik wordt ook wel eens gek van de tuinkachel aan de ene kant en frans bauer aan de andere kant, maar zij zullen ook wel eens gek worden van onze allerliefste kleine gillert. als onze kinderen samen op de trampoline zitten te gillen. Kan ik me indenken dat je daar niet vrolijk van wordt, maar ik heb er nog noiit iets over gehoord, dus ik sta ook niet bij het eerste beste frans bauer liedje aan de deur. het probleem van die auto's zou ik ook vervelend vinden. Moeilijk hoor! Ik hoop dat er gauw weer wat verbetering voor jullie komt!
Ik heb niet het hele topic gelezen, maar globaal wat pagina's. Ik wil even inhaken op dat de andere buren aan hun kant staan, zoals jij dat zegt. Hier stond een tijdje geleden ook een overbuurvrouw op de stoep, of wij ook zo'n last hebben van haar directe buurvrouw en haar 4 kinderen? Nou, wij hebben nergens last van, en ik heb ook heel nadrukkelijk gezegd dat ik er niks mee te maken wil hebben. Het is goed, het zijn sowieso niet echt mijn types, om het maar netjes te zeggen... Maar misschien zijn jullie buren ook bang dat ze betrokken worden bij jullie ruzie?
Goh vervelend zulke buren.. misschien niet alles maar wel dat ze continu op jou oprit staan of ervoor. Door jou voortuin rijden. Ik had een paar flinke stalen pinnen in de buxushaag gezet moet je er maar niet door heen rijden.. En die man wat in je tuin piste, had ik even met z'n smoel door z'n eigen zeik gehaald, net als een katje. Maar ben het ook wel met hierboven een paar eens. Omdat je je nu al zo lang 'ergert' word het steeds meer en meer. bij het stomste dingetje.. Zouden er wel meer hebben denk ik. Maar probeer idd te bemiddelen. Ik hoop dat het een beetje gaat werken straks, en je weer rustig kan wonen.
Van die stalen pinnen hadden we t vorige week over en man zou die op t werk maken waren dus net te laat want anders had ie nu 4lekker banden
Hier wil ik wel even op inhaken. Heb je een schutting en staat die op je eigen grond, dan moeten je buren en wettelijk vanaf blijven, ergeren ze zich aan de schutting of wat dan ook, dan moeten ze zelf iets aan hun zijde maken. Staat de schutting op de middenscheiding, dan mogen ze alles doen met schutting aan hun zijde. Wij zitten met de buren ook alles behalve op 1 lijn, en wij krijgen over 3 weken ook een nieuwe betonnen schutting, maar wij hebben toch goed uitgezocht over wat onze rechten en de buren zijn rechten zijn. En het is dus zo dat als de schutting op onze erf staat de buren er met hun tengels van af moeten blijven. En dat is maar goed ook, want wij krijgen een prijzige schutting, en ik moet er niet aan denken dat hun erin gaan boren/schroeven/verven oid.
Kijk wel wat de gemeente in het avp heeft staan overneemt stallen van een caravan op eigen grond maar wel in het zicht van buren. Hier mag dat namelijk max 10 dagen op eigen oprit Max 2 meter 30 hoog en max 5 lang
Niet lullig bedoeld hoor ,maar ik krijg na het verder lezen van het topic toch steeds wat meer twijfels bij je verhaal en denk dat jullie ook niet helemaal schoon zijn van alles.....
Hoi Wenneke, even op een andere toer: ik ken je natuurlijk alleen maar uit je posts, maar je komt op me over als iemand die het leven zwaar vindt en op zoek is naar begrip en waardering van mensen om je heen. Je kunt mogelijk niet zoveel hebben, onder andere door je lichamelijke klachten? Helaas hebben veel mensen om je heen daar geen boodschap aan. En datgene wat jij van hen wilt krijgen, zullen ze je echt niet geven, eerder juist het tegenovergestelde zoals je nu merkt. Je stelt je namelijk nogal "slachtoffer-achtig" op. Ik bedoel daarmee dat het zo op me over komt of geen enkele tip, wat iemand ook wil doen, geen enkele goede bedoeling van politie, bemiddeling, etc jouw probleem zal kunnen oplossen. En zo ben jij het zielige slachtoffer en hoef je zelf niet aan de bak. Oke... genoeg psychologie van de kouwe grond ! Wat ik dus wil zeggen is: Meid, kom uit je schulp en doe zelf iets! het is vast heel comfortabel en veilig om zielig en gekwetst te zitten doen, maar uiteindelijk wordt je er niet gelukkig van. Nou, misschien zit ik er helemaal naast. Maar ik bedoel het goed, om je te helpen hiermee. Succes!
Tja, om nog even olie op het vuur te gooien... Ik vraag me af wat de aanleiding is geweest van al dit gebeuren. Ik kan niet geloven dat ze jullie uit het niets zijn gaan pesten en in de buurt zijn gaan stoken. Wat winnen zij daarmee? Waarom zouden ze daar komen wonen met de gedachte "goh, laten we eens fijn onze nieuwe buren het leven zuur maken"? M.a.w.: ik geloof dat er iets gebeurd moet zijn. En zijn echt alle buren tegen jullie? Zomaar uit het niets?? Zonder jullie verhaal gehoord te hebben? Ik heb niet alles gelezen, dus reageer nu even op je openingspost.. Wat betreft je ziekte. Hoe vervelend het ook is, je kunt niet van je buren en omgeving verwachten dat ze hier altijd rekening mee kunnen houden. Klinkt heel hard, maar is zeker niet rot bedoeld. Ik vind het wel heel vervelend voor je dat je zoveel last ervan hebt.
Kwa buren wij hebben altijd geprobeerd om netjes te vragen of ze spullen niet kapot willen rijden.hun auto niet a hter mijn auto te zetten.. mAr ipv netjes te praten of rekening met elkaar te houden word t steeds erger... Mijn man ze collega woo t schuin tegenover ons die zegt ook dat dit nergens over gaat.maar ook hun willen d r eigen niet mee bemoeien. .wat ik ook snap Kwa buren die achter hun staan wat de wijkagent zei zal t wel meevallen want ze zeggen vandaag gewoon hoi ...dus zal wel meevallen Kwa slachtofferrol nee da doe ik niet maar na ander half jaar proberen wetennwi j t ook niet meer. Maandag komen buurtbemiddeling bij ons praten .heb dit gister aangeven zo snel mogelijk te willen omdat we week erop op vakantie gaan.
Ik vind ook dat dit een heel eenzijdig verhaal is... Geloof er niks van dat de hele buurt tegen jullie is zonder aanleiding.