Hallo dames, Ik moet even van me afschrijven. Dit als eerste: vorig jaar zijn mijn vriend en ik verhuisd naar onze huidige woning vanwege een buurvrouw die ons continu in de gaten hield bij alles wat we deden. Als we boodschappen hadden gehaald, als we de honden uitlieten, wat voor visite we kregen, ze wist alles van ons. Ik werd hier zo gek van dat wij verhuisd zijn. Toen wij in onze nieuwe woning nieuwe buren kregen bleken dat vrienden te zijn van onze oude buurvrouw haar zoon. Nou maakt mij niet uit, het was altijd hallo doei, af en toe een praatje, niets aan de hand. Nu ben ik 6 weken zwanger. Wij hebben dat aan vrienden van ons verteld die een eind verder wonen want wij hadden zeer goed contact met hun en kwamen ook vaak bij mekaar over de vloer. Wij hebben toen gezegd, hou dit stil. Ja, dat doen we hoor was het antwoord. Nou wij gingen ervanuit dat hun dat stil zouden houden. Totdat van de week ineens onze buurjongen en buurmeisje op de stoep staan bij ons achter en tegen ons zeggen; wat hoor ik; krijgen jullie een tweeling? Dus ik vraag; van wie heb jij dat? Ja van ...(onze zogenaamde vriend dus waar wij over de vloer komen) Ik zeg nou voor zover ik weet zit er 1 in maargoed als hij dat denkt moet hij dat denken. Hij heeft dus aan iedereen verteld dat wij een tweeling krijgen. Wat niet eens zo is. Nu vind ik dat niet zo erg maar had het liever nog even stil gehouden voor andere buren. Nu spreek ik mijn andere buurvrouw en die heeft nog contact met onze oude buurvrouw (jaja ingewikkeld) en die zegt joh; moet je nou horen. Ik hoor van...(oude buurvrouw) dat je een tweeling krijgt want die heeft het van haar zoon want die kwam thuis met ''mam moet je horen, chila krijgt een tweeling!!!'') Vervolgens heeft zij onze andere buurvrouw opgebeld om dit te gaan vertellen Nou fijn fijn, die zoon heeft dat dus van de buren omdat zij met elkaar omgaan... Maar wat ik niet snap is waarom onze oude buurvrouw ons niet met rust kan laten.. Ze houd ons constant in de gaten zelfs nu we verhuisd zijn nog. Ze komt steeds over de vloer bij de buurvrouw zodat ze maar in de gaten kan houden wat wij doen. Ik hoor ook dat ze het regelmatig over ons heeft en ons niet los kan laten. Ze heeft zelfs geprobeerd de woning naast en achter ons te krijgen en nu heeft ze onze buren opdracht gegeven ons in de gaten te houden!!! Houd dit dan nooit op? Wat zouden jullie doen? Groetjes Chila
Allereerst zou ik met haar een heel duidelijk gesprek gaan voeren. Daarnaast, als zij geen gehoor geeft aan jullie eis om met rust gelaten te worden, zou ik toch eens de mogelijkheden bekijken over aangifte doen tegen stalking.
Dat is het probleem, je kunt met haar niet praten Heb haar een keer aangesproken maar ze begint direct met schelden en gaat dan vervolgens andere mensen erbij halen. Waar ik dus al een x door geslagen ben toen ik met mijn vriend door hun straat liep. Ik heb toen aangifte gedaan en het verder laten rusten, hopende dat ze op zou houden maar dat doet ze dus niet.
Ik zou dan toch eens met de politie gaan praten, dit is echt wel stalken aan het worden. Kun je geen contactverbod aanvragen? Kan ze alvast lekker niet meer vlak bij jullie komen wonen. En elke keer als ze begint te schelden en te slaan, meteen de politie bellen!
Daar zit ik over te denken, het wordt zo langzamerhand niet meer normaal. Iedere keer als de anderen uit die straat iets doen ga ik ook direct naar de politie. Er loopt al een aangifte dus.
Wat rot! Ik vraag me echt af waarom ze dit doet.. vooral omdat het je buurvrouw is en geen familie ofzo..
ik vind dit wel een beetje creepy hoor, ik zou nog eens naar de politie gaan en bespreken wat ze hiermee kunnen. Of wat jullie moeten doen.
ik heb ook zo een oplettende buurvrouw... die klaagt over alles let HEEL erg op mij... en is stapelgek op mijn man... geen tips helaas
Als je het voor elkaar krijgt om een straatverbod te krijgen voor haar, dan mag ze niet eens bij jullie buren komen. Maareuh... Waarom trek je het je zo erg aan? Laat lekker, dat mens. Zielig hoor, dat ze geen eigen leven heeft. Maar dat zij het over jullie heeft, daar hoeven jullie toch geen last van te hebben? Bedenk eens goed waarom je er zo erg mee zit en je het niet allemaal kunt negeren. Ik weet: Makkelijker gezegd dan gedaan maar ga eens bij jezelf te rade waarom het jou zo bezig houdt. Negatieve aandacht is voor zielige lui als haar beter dan géén aandacht, dus je 'straft' haar meer als je doet alsof ze niet meer bestaat.
Even voor alle duidelijkheid Je oude buurvrouw en je huidige buurvrouw kennen elkaar en heeft dus aan haar verteld dat je zwanger bent? Dat is toch de essentie van deze zaak he. Nou mijn mening is dan van meid komaan das toch heel normaal dat zoiets doorverteld wordt. Ik kan dit ook niet onder de noemer kwaadspreken noemen maar puur de waarheid (minstens een beetje overdreven omdat zij dacht dat het een tweeling ging zijn). Iedereen verteld toch wel eens iets over iemand. Het is ook niet dat je het over iemand hebt dat het roddelen is he, je kan het ook bezien als 2 mensen die gewoon staan te kletsen. Denk dat je eerder de fout moet leggen bij je vrienden die je beloofd hebben te zwijgen, dan had je je niet aan je oude buurvrouw moeten ergeren. Sorry dat ik je mening niet deel, maar wil je wel een dikke proficiat wensen met je zwangerschap en wens je een wolk van een baby toe.
Nou goed dat dat door verteld wordt maak ik niet zon probleem van. Wel van het feit dat zij alles volgt wat wij doen. Dat ze haar zoon opdracht geeft bij zijn vrienden te gaan zitten en hun uit te horen over ons. In ieder geval bedankt
Dat probeer ik, maar is heel moeilijk. Ik heb het allang afgesloten maar dan komt zij weer met iets. Ze heeft ook alle buren van ons gezegd uit te kijken voor ons omdat we zware criminelen zijn en heel gevaarlijk . Waar ze dat vandaan haalt weet ik ook niet, de enige bekeuring die ik ooit gehad heb is voor te hard rijden dus. Maar ik ga dr proberen te negeren.
Dat vraag ik me ook af, snap het niet. De ruzie is ooit begonnen omdat zij klaagde over onze pup die blafte als wij niet thuis waren. Ja, logisch een pup moet dat leren. Daarna is zij zich zo gaan gedragen.
Oh bah wat naar voor jullie. Probeer het toch te negeren, want negatieve aandacht is ook aandacht. En natuurlijk hartelijk gefeliciteerd met jouw zwangerschap.
Ik weet hoe moeilijk het is. Er is ook iemand waar ik me zo ontzettend aan stoor en ik kan het maar niet loslaten! Ik geef alleen de tip door, die ik zelf ook heb gehad. Maar mij is het ook nog niet gelukt! Ik hoop dat jij het wel lukt. Wat je buren betreft... Het enige wat je kunt doen, is gewoon, heel normaal doen, zoals anders ook was geweest. Die buren zien dan vanzelf wel dat jullie wel normale, aardige mensen zijn en trekken dan zelf hun conclusies. En als zij toch de dingen van jullie oude buurvrouw aannemen, zonder jullie een kans te geven, dan weten jullie gelijk wat voor mensen dat zijn.
Ik niet, zij wel. Als zelfs haar vriendin zegt dat ze obsessief bezig is met ons dan weet ik niet wie hier paranoia is.