Buren slaan veel vuurwerk op op zolder

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloomm, 20 nov 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad. Volgens mij is er meerdere keren gezegd hier dat als de buren er niets aan willen doen, de politie ingelicht kan worden. Lijkt me een logische stap en absoluut niet achterbaks.

Syane en Biny vinden dit leuk.
  2. Schuurpapier

Schuurpapier Niet meer actief

Liever een snitch dan een dead bitch, joeee :thumup: Nee zonder gein, super gevaarlijk en onverantwoord. Hopelijk kunnen jullie erover praten, en anders idd via de wijkagent/politie.

laurazoey, maartje84, floppie888 en 18 anderen vinden dit leuk.
  3. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Blijkbaar vind je jezelf belangrijker dan de veiligheid van je kinderen?
    Maar goed als jij maar met een open gezicht naar de wereld kan kijken...

masami vindt dit leuk.
  4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    Overigens staat in PGS 15 hoe gevaarlijke stoffen moeten worden opgeslagen. De politie slaat inbeslag genomen vuurwerk ook in een pgs15 opslagkast op. Deze hebben een bepaalde brandwerend heid en dergelijke.
    Er is ook een PGS 32 die gaat over explosieven. Maar ik weet niet in hoe verre vuurwerk in die klasse valt.

Deze pgs worden door bedrijven en overheids instanties gebruikt voor het maken en keuren van geschikte opslag locaties voor gevaarlijke stoffen.

Ik werk bij een chemisch bedrijf en wij moeten voor bepaalde opslag ook aan deze eisen voldoen.

5. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    nahhhh flauw zeg dat je gesnitched hebt en niet eerst even bent gaan melden bij de buren dat je ging bellen met oom agent . Fijne buurvrouw ben jij o_O:confused::cool:

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Lees de reacties bóven jou eerste post eens terug joh. Niemand adviseerde om achter haar rug om naar de politie te gaan. Er werd geadviseerd om te vragen hoe en wat aan de buurvrouw, ts verteld ook nog dat de band prima is. Er wordt idd ook gezegd de wijkagent of politie in te lichten wanneer de buren verder niets met haar zorgen doen en daar kom jij ineens met je reactie!!

Het ís ook een serieuze zaak. Mijn vader heeft bijvoorbeeld een wapenvergunning, met heeeeeel veel regeltjes tot het bewaren van zijn wapens in huis. Dit volgt hij precies op en wijkt hier geen millimeter vanaf, omdat deze regels niet voor niets zijn. Dit is ook zo met vuurwerk. Ts maakt zich terecht zorgen, je moet toch niet denken aan de gevolgen mocht het fout gaan als er wel tientallen kilo's worden opgeslagen... Je vergeeft jezelf toch nooit dat je kind of je man dood is, terwijl je het mss had kunnen voorkomen?

Ik vind het juist super dat ts het gewoon bespreekbaar maakt. Mochten de buren dwars gaan liggen en mocht je ook maar enig idee hebben dat er een serieuze hoeveelheid vuurwerk komt te liggen, zou ik er ook werk van maken. Liever een "snitcher" dan een slachtoffer..

Manque vindt dit leuk.
  7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Ik zou de buurvrouw vragen waarom ze denkt dat vuurwerk normaal in een bunker ligt? Wellicht gaat er dan al een lampje branden...al klinkt ze niet heel snugger. De zolder leegruimen om vuurwerk op te slaan? Dat gaat dan niet om een doosje sierpijltjes.

8. CoffeeJunkie

CoffeeJunkie Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.563
    431
    83
    Noord-Holland
    Ook al is het vuurwerk legaal, die 25 kg regel is er niet voor niks. Ik zou gewoon je zorgen uiten en vragen hoe het precies zit met dat vuurwerk. Zijn het van die makkelijke types die denken dat hen niets kan overkomen toch maar de politie of wijkagent inlichten.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Meen je dit nou serieus of sarcastisch?

10. genaio22

genaio22 Actief lid

15 dec 2013
    320
    189
    43
    Kan je vanavond niet gewoon aanbellen en het bespreken? Dan weet je gelijk wat er uit het gesprek komt en kun je daarnaar handelen... wat je ook doet ik zou iig wel actie ondernemen, hier in de straat zijn ze ook al bezig met knalvuurwerk en ik ben elke keer als de dood dat mijn raam barst. Ik zou het risico niet nemen

11. Izzie7676

Izzie7676 VIP lid

18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Natuurlijk sarcastisch!!!

12. Janna

Janna Fanatiek lid

Okee, dan begrijp ik het weer! :):thumup:

Izzie7676 vindt dit leuk.
  13. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Ja, ben ik ook van plan.. Hopelijk valt het allemaal mee, maar zo klonk het niet..

14. tuc

tuc Niet meer actief

Snitch...dat dat woord gebruikt wordt door mensen boven de 16:roflmao:

laurazoey, Nescio, suus1983 en 9 anderen vinden dit leuk.
  15. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Als ze de zolder ervoor moet leegruimen gaat het wel om een flinke hoeveelheid. Misschien dat leegruimen betekent "ruimte maken voor een goede brandveilige kluis"? Maar dat zou ik dan wel echt zeker willen weten.

16. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Ik ben zeker de enige die dat woord (snitch) niet kende:oops:

Schuurpapier en flipflop vinden dit leuk.
  17. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.791
    18.973
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Nou, bij mij in de klas staat nog net niet de doodstraf op dat woord. Dat soort taalgebruik vind ik echt te triest voor woorden. Het is bij ons op school ook echt een bepaald type dat het gebruikt.

floppie888, suus1983, Caithy en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  18. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.953
    33.624
    113
    ‘Never meer’ komt ook niet meer uit de mond van iemand boven de 16 lijkt mij :roflmao:

tuc vindt dit leuk.
  19. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Nee hoor, ik heb ook even gegoogled. :oops:

Lisa2 vindt dit leuk.
  20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.539
    1.551
    113
    Oh gelukkig haha. Voel me af en toe wereldvreemd hier haha.

Deel Deze Pagina