Mensen hier in de straat voeren alle katten in de buurt. Daar baal ik al van, want mijn kat krijgt van mij Hills en wordt in korte tijd bagger vet, maar niet van mijn voer. Nu sinds een aantal dagen is onze kat vreselijk aan de dairree. Hij redt het wel op zn bak te doen gelukkig, dus nog geen ongelukjes, maar hij gaat dan toch te keer. (je kent de diarree geluiden vast wel, die hoef ik niet te omschrijven) Ik kom net van die mensen vandaan, met de vraag of zij die voerbakken binnen kunnen zetten. Ik weet dat meer mensen in de buurt geklaagd hebben. Mijn klacht is dat mijn kat er niet tegen kan en ziek wordt. Heb gelijk gezegd dat ie nierproblemen heeft en dieet voer van de dierenarts heeft en dus echt niks anders verdraagt. Die man was niet van plan om zn bakken binnen te zetten en zijn reaktie was nu: ik kan jou wel vragen om te verhuizen. Dan ben ik wel uitgepraat. Ik heb die man gezegd, dat ik het spijtig vind dat er niet op redelijke wijze gepraat kan worden. Daar werd hij pissig om, want hij vond het van mij onredelijk om zoiets te vragen. Zijn vrouw liet me toen het voer zien, eukanuba of iams,dus niet per definitie slecht voer ofzo. Maar mijn kat kan er niet tegen. Dat heb ik nogmaals proberen uit te leggen. Tevergeefs. Wat moet ik hier nou mee?
Heb je een huurwoning? Misschien kan je bij de woningbouw terecht en anders heb je toch zo'n overlast telefoonnummer in elke stad?
Jeeez wat een onbenul zeg! Als jouw kat een nieraandoening heeft is het laatste wat ie kan gebruiken wel "normaal voer"! Je kan inderdaad weinig doen als ze het voer niet binnen willen zetten, maar mocht er een dieren artsen bezoek uit voortvloeien, dan zou ik hen de rekening presenteren. Heb er verder gewoon geen woorden voor.....BELACHELIJKE LUI!
Aan je dierenarts een folder vragen over de aandoening en wat er gebeurd als jouw kat "gewoon" voer krijgt en nogmaals langs gaan? Ik zou er ook niet op zitten te wachten dat iemand anders mijn kat gaat voeren. Bovendien werkt het zwerfkatten in de hand.
Wat je hiermee moet? Sorry dat ik het zeg, maar als je kat al nierproblemen heeft en dus echt niets anders kan verdragen dan alleen het voer wat jij hem geeft is er maar 1 remedie: binnenhouden! Die buurman is ook onredelijk, dat hoor je mij niet zeggen, maar als je het beste met je kat voor hebt, houd hem dan binnen... voor het zelfde geld vreetie bij een ander rattegif en kun je hem afschrijven...
Een kat op dieetvoer kan in principe gewoon hartstikke goed buiten lopen hoor. Normaal eten ze gewoon thuis. En dat van rattengif ofzo, kom op, dat komt natuurlijk echt niet vaak voor. Het is niet zo dat in ieder hoekje en achter iedere bloempot in Nederland een berg gif ligt. Bovendien worden sommige katten ontzettend ongelukkig als ze de hele dag binnen moeten zitten.
Het spijt me heel erg, maar als jij niet wil dat je kat iets anders eet dan hill's, dan zou je hem binnen moeten houden. Als de buurman het voer buiten (neem aan in zijn eigen tuin) wil laten staan is dat hem goed recht. De kat eet ook uit vuilniszakken, halfvergiftigde muizen, alles wat ze tegenkomen. Dat doen ze nou eenmaal, dat is heel vervelend. Maar wel de waarheid.....
ja ben het ermee eens dat je hem beter binnen kan houden. ik begrijp dat je hem zijn vrijheid niet wilt ontnemen maar dat voer van die buurman is echt niet het enigste dat hij eet. wel een beetje een rare reactie van die buurman, inderdaad dat idee van die folder is een idee. Dat zou ik dan doen mocht je hem echt niet binnen willen houden. succes ermee!
Er zijn genoeg kattenhaters die door een hele wijk vergiftigde muizen en stukken vlees/gehakt 'strooien'. (bij mijn zus in de wijk, heeft 4 katten en 3 honden. 1 hond ernstig ziek en 1 kat bijna dood.) Ze hebben nu dus maatregelen getroffen om hun eigen katten op hun eigen plaats te houden. En wij hebben 2 hele lieve poezen, die de hele dag binnen zitten. Alleen 's zomers komen ze in de achtertuin. Ze gaan uit zichzelf niet de schutting over. En als ze op de schutting springen, roepen we ze er vanaf. Ze weten ondertussen dat ze dat niet mogen (ze proberen het wel hoor!) Ik vind het ook niet lekker als een vreemde kat in mijn tuintje zit te poepen, dus doe ik dat ook een ander niet aan door mijn poezen 'los' te laten. En daar moet je dus gewoon wat voor over hebben, ook voor de welzijn van je eigen beestjes, vind ik.
Leuk van die mensen dat ze katten voeren. Maar jou kat kan er niet tegen en ik vindt dus dat ze daar rekening mee moeten houden. Moet er niet aan denken dat je kat dood ziek wordt Is er geen nummer at je kan bellen om een klacht in te dienen. Of kan je niet even kangs de da gaan, misschien kan de da wat voor je betekenen. Wat belachelijk zeg dat die man zegt dat je dan maar moet verhuizen Hij hoort rekening te houden met de gezondheid van je kat!
Mijn katten lopen echt bij iedereen naar binnen die een raampje open heeft staan en gaan daar rustig de voerbakjes leeg zitten eten en daarna op de bank liggen slapen Ik vind het heel erg dat ze dat doen, maar ik ga ze echt niet binnen houden, het zijn nu eenmaal katten.
tja, die mensen hebben ook een punt. hun kunnen natuurlijk zelf bepalen hoe ze hun tuin in richten, en hoe hun katten te eten krijgen. bij ons staat de deur open en zou dus ook een andere kat naar binnen kunnen om aan zijn eten te komen. maar het is eigenlijk hetzelfde verhaal als dat mensen het vervelend vinden als andermans kat in hun tuin loopt en daar zijn behoefte doet, of de vissen opeet of de vogels wegjaagt. het blijft een vervelend probleem
Hier precies hetzelfde, ik loop te schelden als iemand anders' kat mijn vuilniszakken kapot trekt en in mijn tuin schijt, dus hebben we de regel gemaakt dat een ander dan ook geen last hoeft te hebben van onze katten. Maar dat is ieder voor zich, het blijft een persoonlijke keuze. Dit verhaal is heel dubbel, die buurman reageert wel heel erg belachelijk, maar ik zou mijn kat ook binnenhouden in dit geval.
Ik vind dat je een kat die de vrijheid al gewend is niet zomaar opeens binnen kunt opsluiten... dat is ontzettend zielig! Wij hebben 2 katten waarvan 1 niet los buiten kan lopen (hij snapt het concept 'buiten' niet en gaat er dus standaard vandoor). Deze kat is ook nooit buiten geweest en zelf hij heeft het er moeilijk mee dat ie alleen met mooi weer aan een lijntje in de tuin mag en verder niet. Laat staan een kat die niet beter weet dan dat ie overal lekker rond mag lopen! Katten zijn nou eenmaal buitendieren. Maar ik vind daarentegen ook niet dat je van je buurman mag verwachten dat hij zijn kattebakjes binnen zet omdat jouw kat er niet tegen kan. Het is en blijft het terrein van iemand anders en daar heb jij niets mee te maken. Kun je hem niet zakken van jouw voer geven waar ie de bakjes mee gaat vullen? Ik snap alleen niet precies waarom die kattebakjes buiten staan, puur voor z'n eigen katten of is het ook echt de bedoeling bij hem dat andere katten ervan eten? (ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, al die katten in de tuin )
Maar het is toch heel simperl om er voor te zorgen dat jou ( of mijn) katten niet meer de tuin uit kunnen? ( en dan bedoel ik niet aan een lijntje...) En ze kunnen lekker naar buiten, en de buurt heeft zo geen last van jou (of mijn) katten
De enige oplossing die ik kan bedenken is schok- of prikkeldraad bovenlangs de schutting plaatsen.... en of ik dat nou zo'n diervriendelijke oplossing vind?
Ja en een metalen hek en dat insmeren met groene zeep en er dan stroom op zetten haha. Iets anders houdt mijn katten echt niet tegen. Of had je een andere oplossing bedacht Patriciaaa?
Sinds mijn katten binnen de hele boel onder pissen en dus ook tegen m'n dochter d'r autostoeltje hebben aangepiest was voor mij de kous af en heb ik m'n katten sindsdien buiten gehouden wat dus ook inhoudt dat ze buiten eten. Het nadeel is dat je er idd ook andere buurtkatten op af krijgt maar dat hou je helaas niet tegen. Als ze er eenmaal lucht van hebben dat er eten in een tuin te vinden is zitten ze er elke dag. Dus ik begrijp wel dat er dus mensen zijn die hun katten buiten voeren. Ik begrijp dat dat voor jou en voor je kat natuurlijk erg ervelend is maar je kan er weinig tegen doen denk ik. Binnen houden maarja dat kan je dat beestje ook niet aandoen als ie altijd gewend is geweest om naar buiten te gaan. Maar de reactie van die vent vind ik wel erg raar als jij gewoon naar hem toe gaat om er over te praten. Ik wens je veel succes. Groetjes suus