Als je een beetje verder kijkt, zul je zien dat er heel wat meer oplossingen zijn hoor. Ik heb zelf schuin kippengaas boven de muur van mijn tuin, en alle 6 d katten gaan hier NIEt overheen. Je zou een net kunnen spannen over je tuin.... Je zou een grote ren kunnen maken, waar ze vanaf het huis zelf in en uit kunnen gaan.... Hier vind je heel veel meer ideeen: http://www.mainecoon.nl/nl/interactief/ ... php?fid=29
Kijk even verder dan je eigen simpele ideeen "Ach, ik heb een kat en die moet toch naar buiten kunnen? En de rest moet maar rekening houden met mijn beestjes...." Tjonge, wat zou jij er van vinden als iemand uit jou straat zijn honden altijd maar buiten laat lopen, en in jou tuin gaat zitten poepen? Ik heb zelf 3 honden en 6 katten, maar ik wil dus echt niet dat iemand anders last van ze heeft! Mijn beesten, dus mijn verantwoording!
je kan ook een hele leuke ren maken, eventueel met een luikje dat ze in en uit kunnen lopen. paar leuke klimpalen erin, en ze kunnen het er reuze naar hun zin hebben.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik mij vaak irriteer aan andermans katten (en ook honden hoor). Onze hond kan niet uit onze tuin en als we gaan wandelen dan nemen we een plastic zakje mee voor als hij toch ergens gaat zitten waar het niet gewenst is. Mijn hond is aangelijnd zoals bij onze gemeente staat beschreven (binnen de bebouwde kom moeten ze zijn aangelijnt buiten de bebouwde kom mogen ze los lopen). Om ons huis scharrelen meerdere katten, die komen dan even lekker in onze tuin -je-weet-wellen-, als onze hond toevallig buiten loopt dan kan hij een tik krijgen (niet dat hij dit toelaat). Met enige regelmaat moeten we ze bij de vijver weg jagen of ze zitten boven op de kippenren. Er zijn dan dagen bij dat ik het even niet meer kan hebben, ik heb geen kat, ik wil geen kat en toch heb ik de lasten ervan. Probeer me ook altijd voor te houden dat de kat er niets aan kan doen die volgt gewoon zijn natuur. Maar als ik dan weer eens midden in de nacht wakker wordt van zo'n krolse kat dan denk ik wel eens bij mezelf of de eigenaren ze niet (in ieder geval) 's nachts binnen kunnen houden. En dan hebben we nog de loslopende honden, die worden hier schijnbaar gewoon even op straat gezet en ze komen (als ze hun behoeften hebben gedaan) vanzelf wel weer terug. Helaas schijnen ze ons inrit te beschouwen als toilet Leuk hoor kom je weer met je auto, stap je uit en dan sta je in de stront van een hond . Nee op sommige dagen kan ik er woest om worden, maar goed als ik dan op straat loop en ik krijg kopjes van een plaatselijke loslopende kat dan smelt ik toch weer, alleen zou het zo fijn zijn dat ze uit mijn tuin bleven. Groetjes Anita
Als mijn kat een nierprobleem zou hebben dan komt die niet buiten. Heb ook een blaasgruiskater die heeft ook special voer, komt om die reden ook niet buiten.