Buren voeren katten

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Je kunt je huidige chipkattenluik zo instellen dat hij er alleen naar binnen kan en er nog 1 andersom (verkeerd om dus) plaatsen, waar hij alleen naar buiten kan. Als je daar de ruimte voor hebt om 2 jattenluiken te plaatsen.

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Een kattenluikje met chip… dan kan alleen die ene kat erdoor

3. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
    Ah kak, misschien een uitvinding hahaha

4. Basisuil

Basisuil Fanatiek lid

25 apr 2022
    2.562
    2.662
    113
    Vrouw
    Nee dat hebben we dus niet...
    Nu zijn die andere 2 ook bijna altijd binnen en anders rondom het huis.

5. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Dan is het ook niet echt nodig natuurlijk, als de andere toch bij huis blijven.

6. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.886
    8.055
    113
    Heel lief van jou om zoveel katten op te vangen ❤️

Asil vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Een kind dat zich mee laat lokken is mi te klein om zonder toezicht te spelen, dus als je met je kat buiten wil spelen dan moet je continue toezicht hebben.

Ik snap gewoon niet waarom katteneigenaren (of sommigen dan) niet snappen hoe vreselijk veel overlast ze veroorzaken.

Mamavandrie34 en Juul75 vinden dit leuk.
  8. TotalBella

TotalBella Niet meer actief

Dat werkt ook niet altijd. Mijn kat kwam gewoon binnen bij de buren.

9. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik zou contact opnemen met de wijkagent ivm de overlast die de ratten/muizen die ook op het voer afkomen veroorzaakt. Denk ook dat dit de enige manier is om het te laten stoppen.

Bij alle andere dingen, ze voeren mijn kat etc eindig je in een discussie zonder einde.

ze voeren mijn kat - nee jou kat eet het eten van mijn kat op
    mijn kat zit daar binnen - jouw kat komt ongevraagd door ons kattenluikje naar binnen etc etc.

Heel grof gezegd maar dit is 1 van de risico's die je neemt als je je kat buiten laat lopen.

Mamavandrie34 vindt dit leuk.
  10. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.959
    15.002
    113
    Hier hebben we wel een buur die zn katten naar buiten kiepert en zelf op vakantie gaat, maar dat is bekend en welke dieren daar bij horen. Dus die komen dan ook op zoek naar snaaivoer.

Zet t ff buiten en als ze gegeten hebben haal ik het weer weg, geen trek in ratten oid.

Hier hadden we een muizenplaag in de tuinen, maar dat is radicaal opgelost door onze jagers. De oudste komt nu alleen nog buiten met super warm weer, reuma in zn pootjes. De ander vergist zich soms nog wel eens een deur maar in principe doen ze weinig.

Buurvrouw wilde m niet in de tuin dus heb ik een kattenverjager voor gekocht en inmiddels zet ze die al enige tijd uit. Hij komt op een warm zonnig plekkie op een krukje liggen, bewaakt dr tuintje en komt altijd thuis om te poepen. Zodra ze ook maar een kattendrol ziet mag ze gewoon ff een appie sturen dan doe ik dr tuin helemaal vrij maken ongeacht of t nu wel of niet van onze kat is. (Is ook een flink bejaard vrouwke met rug issues)

Asil vindt dit leuk.
  11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    En dat is dus wat ik bedoel in dit topic.
    In dit OP geval zijn het de buren die de overlast veroorzaken en niet de katten.
    Als de buren ze niet lokken met voer en ze in hun huis opnemen, is er geen overlast.

Waar jij last van hebt hoort m.i. niet in dit topic thuis, maar moet je plaatsen in een Overlast buurtkatten topic.

Gewooniemand, Neuzeke, Zara75 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Maar als TS de katten bij huis houd dan kunnen hun ze ook niet voeren en naar binnen lokken toch..

Mamavandrie34, evaleana, TotalBella en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat mag jij vinden, maar de overlast die ts beschrijft is er gewoonweg niet als je je katten binnenhoudt.

evaleana vindt dit leuk.
  14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar dat doet ts nu toch ook.
    Het gaat ook om andere katten uit de buurt.

En de overlast komt dus doordat buren de katten lokt en voed en daarmee het risico op ander ongedierte in de buurt aantrekt.

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    wij verschillen van mening, laten we het daar op houden.
    Jij vind dat dit topic bestemd is om je katten overlast te benadrukken.
    Ik vind dat dit topic niet de juiste plek is omdat dat niet de vraagstelling van ts is.

Gewooniemand, Neuzeke, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Vertel dat maar eens aan de mensen die “het zo leuk vinden” om een nestje te nemen.
    Of wat ik een collega hoorde zeggen: “ ik gun het de poes zo om moeder te zijn”…Ik bedoel…Really??
    Als je nu kijkt op de “kat-is-zoek” fb pagina’s is het weer de tijd van het jaar hoor, honderden katten die ontsnappen of de hort op gaan, omdat ze niet gecastreerd/gesteriliseerd (vaak ook niet gechipt) zijn en dus vol hormonen zitten.
    En de kitten opvang zit al weer overvol.

Als we nou gewoon minderen met plezier nestjes en onze katten laten helpen dan komen we al een heel eind...

Mamavandrie34, femkes en Nellie4 vinden dit leuk.
  17. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.809
    5.944
    113
    Vrouw
    Hier ook 5 katten uit het asiel. Ik snap je dus.

Ik heb hier een kattenluikje dat via een app in te stellen is.
    Je beslist zelf wie er naar buiten kunnen, en naar binnen kunnen alleen de katten die je hebt aangemeld. Ik heb hier nu 2 pubers van 10 maanden, zij mogen niet naar buiten in de nacht, de andere 3 wel.
    Als ik ga slapen pas ik de app dus aan. En s’ochtends ook. Ik kan ook zien of ze binnen of buiten zijn.
    Super handig dus.
    Wel aan de prijs (200 euro) maar ik ben er erg blij mee.
    Uiteraard moeten je katten wel gechipt zijn. Een bandje is niet nodig, het luikje reageert op de chip in de kat.

https://www.petsplace.nl/sureflap-microchip-huisdierluik-connect-bundel-kattenluik-5060180392857-pps?gclsrc=aw.ds&gclid=EAIaIQobChMI69G8-fno9wIVEuR3Ch3z2g6cEAQYASABEgLi0_D_BwE

Sylver en Basisuil vinden dit leuk.
  18. mama2bengeltjes

mama2bengeltjes Fanatiek lid

28 jan 2015
    1.199
    531
    113
    Als iedereen zijn katten bij zijn eigen tuin of huis houd dan is er toch geen probleem. Er is dan namelijk geen kat in de buurt tenzij je in de grote stad woont en er veel zwerfkatten zijn. Dan zou je dat wellicht met de gemeente of wijkagent kunnen opnemen.

19. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.147
    9.750
    113
    Vrouw
  20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.925
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Maar deze katten uit de OP geven dus geen overlast in andermans tuinen. Het is de buur die overlast geeft.

Dus omdat een buur jouw kat in zijn tuin lokt met voer en jouw kat daarna in zijn huis neemt, moet je jouw kat maar binnenhouden??
    Rare wereld zeg.

Dan moet je ook je auto of fiets maar niet meer op de openbare weg zetten, want als hij gestolen wordt heb je dus pech en had je dus maar je auto/fiets op eigen grond moeten neerzetten?

Gewooniemand en Zara75 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina