Buren voeren katten

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 17 mei 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Ik heb hierin een andere mening. Ik laat mijn hond toch ook aan de lijn en ruim de poep op. Ik vind dat je katten net zo goed in je eigen tuin kan houden en dat anderen er geen last van hoeven te hebben al zetten ze nog zoveel eten neer. Mijn buren hebben ook een kat en die heeft een bandje om met een of ander systeem waardoor hij niet de tuin uit gaat. Enige keer dat we hem zien is dat als de batterij leeg is.
     
  2. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    En ik vind iedere kat in mijn tuin overlast, eten of geen eten in de tuin. Ik wil geen kat en ook niet van een ander. Als ik een kat zou willen had ik er wel een in huis gehaald. Dat jij zegt dat de katten geen overlast bezorgen zie ik daarom anders.
     
  3. Manolito

    Manolito Fanatiek lid

    12 sep 2016
    2.517
    1.942
    113
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Sorry, ik denk dat je mijn bericht iets beter moet lezen.
    Ik zei dat de katten uit de OP geen overlast verzorgen.
    Ik heb het nergens gehad of katten wel of niet ergens anders in NL overlast berzorgen. Ik heb het alleen over dit topic gehad.

    Vervelend dat jij last hebt van andere katten in je tuin, maar dat speelt niet in dit topic.
     
    Zoe123, masami en Ysabella vinden dit leuk.
  5. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Heb jij de OP wel gelezen?? Het gaat hier niet om katten overlast in iemands tuin, het gaat om het feit dat buur A de kat van buur C zit te voeren en vervolgens de kat van buur C in huis neemt (dus in huis van buur A) ofwel een soort van katnapping.
    En het gaat om het feit dat buur A kattenvoer voor buurtkatten in haar tuin zet wat ook ongedierte kan aantrekken.
    TS wil dus enkel weten wat ze aan buur A kan doen (haar eigen kat houdt ze al binnen zei ze).
     
    Gewooniemand, Zoe123 en Maan14 vinden dit leuk.
  6. goblins

    goblins Fanatiek lid

    27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    #66 goblins, 18 mei 2022
    Laatst bewerkt: 18 mei 2022
    Kloot, maar ze stelt ook geen vraag, maar uit haar frustratie.

    Het is heel simpel, als je zorgt dat de kat niet tuin uit kan, komt dat beessie ook niet bijd e buur die de katten voert, ben je ook niet de kat kwijt.
    En dat er dan weer eentje tussen zit die een at heeft die wel ontsnapt, tja de eeuwige uitzondering die altijd maar genoemd moet worden en dan blijkbaar hoeveel vaak voorkomt terwijl, als je een goede afrastering hebt, dat beest echt niet weg kan. Kan dat beest wel weg, heb je als eigenaar gefaald in de afrastering gefaald.

    Heb je een kat die zo enorm in de stress schiet omdat het opgesloten zit, in huis en tuin, dan hoort dat beest op een boerderij en niet in een woonwijk.

    Heel simpel dus voor TS, zorg dat je kat alleen nog in je eigen tuin kan, en je hebt geen problemen meer dat je kat bij de buuv zit en niet meer thuis komt en beessie lekker buiten.

    Het is makkelijker om de het probleem bij een ander neer te leggen, maar neem het heft in eigen handen en zorg dus dat jij de oplossing aandraagt. Heb je nergens meer last van.
     
    SAARC vindt dit leuk.
  7. mama2bengeltjes

    mama2bengeltjes Fanatiek lid

    28 jan 2015
    1.174
    516
    113
    Ik heb het zeker gelezen maar blijf bij mijn standpunt. Als iedereen zijn katten bij zich houdt kunnen de buren eten neerzetten wat ze willen dan komt er geen kat op af, ook geen buurkatten. Buurkatten komen er ook niet als iedereen zijn kat bij zich houdt.

    En ik heb verder geen last van katten in mijn tuin hoor, een keer de hond naar buiten en ze weten dat hier een hond woont..
     
    Typicalme en Knuffelmonster vinden dit leuk.
  8. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Nee maar wel al het ongedierte zoals muizen, ratten etc.

    Dus in geval van TS moet ze beginnen bij de bron. De buur dus.
     
    Gewooniemand, Zara75 en Zoe123 vinden dit leuk.
  9. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Mwah, ja en nee en deze schiet bij mij even verkeerd. Sorry daarvoor, dat komt door recente gebeurtenissen.

    Ik heb zelf geen moeite met buiten katten, en onze katten (nu nog 1 over) konden gewoon in de tuin en hebben nooit een ontsnappingspoging gedaan. Wij hebben de onderkant van de schutting afgezet met gaas en deze in de grond en grind ingegraven.
    Nooit geen problemen gehad.

    Maar sinds een week of 2 loopt er een kater door onze wijk, deze komt niet bij ons in de tuin. Maar onze bijna 17 jarige heeft hem voorbij zien lopen door het gaas heen, ze hebben contact gemaakt en zij is nu niet uit de achter tuin weg te slaan.

    Vind ik dat de buren hun kat binnen moeten houden zodat mijn kat die focus niet heeft, totaal niet.

    Ik vind het wel oprecht klote, dat zij van bijna 17 en nooit interesse in de buitenwereld , zichzelf gister verwond om met man en macht door het gaas te komen en ineens in de steeg staat ruzie te zoeken.

    Heb ik dan gefaald als eigenaar??
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  10. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    On topic: OP geeft aan :

    Ik hou mn kat nu maar binnen.
    Vind ze niet leuk, want niet gewend.
    Maar ben bang dat ik haar anders kwijt ben straks.


    Welk probleem legt ze dan bij een ander neer? Het heft heeft ze in eigen handen genomen. Maar daarmee is het grote probleem, voeren, katnappen @RoGiJuLi leuk gevonden ;) en ongedierte niet opgelost. Ze vraagt daarbij dus tips en geen meningen over of katten binnen gehouden moeten worden e.d.

    De tips zijn al meermaals genoemd en daar zal ze vast wat aan hebben.

    Dus daarom zou ik zeggen, slotje... :)
     
    Zoe123, Mim89 en Ysabella vinden dit leuk.
  11. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.005
    5.144
    113
    Een fiets gaat doorgaans niet zomaar andermans tuin in. Katten wel.
     
    Zoe123 en SAARC vinden dit leuk.
  12. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Ik heb de OP nu inmiddels zo’n 10x gelezen, maar er wordt toch echt alleen een situatie beschreven en nergens wordt ook maar 1 vraag gesteld. Dus dan lijkt me dat je heel diverse reacties kan verwachten, zowel tips als meningen. Als ze wel gerichter had vraagt, ging jouw relaas op. Maar nu krijgt ts precies wat je op een forum kan verwachten: uiteenlopende reacties, meningen, en tips.
    Ik vind het best vreemd om een slotje te vragen simpelweg omdat de reacties je niet aanstaan of in jouw straatje liggen.
     
    Marti, Clairemin, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  13. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.582
    15.060
    113
    Nabij Utrecht
    Zucht .... maar niet de katten in deze OP.

    Het gaat hier niet om overlast van katten in andermans tuin.
    Het gaat om een buur die voer buiten zet en daarmee naast buurtkatten ook ongedierte als muizen, ratten en marters aantrekt.

    En nu ga ik maar stoppen, want ik blijf mezelf herhalen hier.
     
    Zara75 en Zoe123 vinden dit leuk.
  14. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.474
    24.331
    113
    Ik ben het ermee eens dat wat die buur doet, niet door de beugel kan. En daar zou ik zeker actie op ondernemen door bepaalde instanties in te schakelen. En dan vooral m.b.t. het ongedierte wat op dat lokvoedsel afkomt, of het langduriger binnen houden van de kat.

    Maar verder ook eens met het feit dat loslopende katten nou eenmaal overlast veroorzaken. Je kan ze niet net als kinderen (gek dat die vergelijking ook steeds gemaakt wordt) aanspreken op hun gedrag en leren waar ze wel/niet mogen komen.
    Zo kan ik mijn kinderen gelukkig makkelijk leren om hun buren geen stuipen op het lijf te jagen door hun huizen binnen te sluipen en ik kan ze leren niet zomaar in andermans tuin te schijten, etc.

    Hier in de buurt een brutale poes die gewoon zonder lokvoedsel mijn huis binnenkomt (want reken maar dat ik ze nooit zou gaan lokken…). 1x zelfs door mijn slaapkamerraam, terwijl ik al in bed lag. Schrok me wezenloos dat het gordijn begon te ritselen en toen ik het licht aandeed, ik recht in de ogen van die rot kat keek. Van de zotte natuurlijk dat wij zelf dat moeten voorkomen door spikes op de vensterbank te plakken…

    Maar als ik dan wel een katliefhebber was en deze kat te eten zou gaan geven als hij weer eens ongevraagd mijn huis binnensluipt, ben ik opeens fout want het is niet mijn kat…
    Verder gaan hier trouwens op fb regelmatig van die buurberichten uit, waarin een kat gezocht wordt en dat iedereen verzocht wordt goed in zijn schuur te kijken e.d. Dat zegt imo al genoeg over wat voor ongeleide projectielen katten zijn en dat je dus zelf in de hand hebt of je ze kwijtraakt of niet.

    Imo moet je je kat dus ook thuis houden, als je niet wil dat hij dingen doet/eet, op onhandige plekken schijt, etc. Dus terecht dat ts dat nu doet, maar had al moeten gebeuren voordat de buur ging lokken wat mij betreft.
    En dat zouden haar overige buren met katten ook moeten doen.
     
    Typicalme, SAARC, Yvuna en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.005
    5.144
    113
    Ik vind het ontvoeren van katten ook niet ok, en het aantrekken van ratten etc ook niet - daar zou ik ook zeker iets van zeggen en zonodig melden bij de gemeente.
    Hier een rattenplaag (is volgens mij een landelijke trend) en gemeente heeft uitdrukkelijk geadviseerd geen voer buiten te laten (dus ook niets voor vogels bv) en geen afval buiten bewaren. Maar ja, hier staan in de wijk altijd wel ergens zakken veel te vroeg aan straat, die scheuren ratten zo open. En eendjes worden gevoerd, dus ook de ratten…
     
  16. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Zucht, de katten van ts misschien niet. Maar wel katten in het algemeen, anders was er voor de buren niks te lokken:rolleyes:
    En wie zegt dat er niet allerlei katten zelf binnenlopen bij die buren en hebben ze daaruit besloten ze maar buiten te voeren zodat ze daar blijven???
    Dan is het geen lokken wat zij doen, en dus ook geen overlast zoals ts omschrijft.
     
  17. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Je hebt gelijk, zo heb ik het geinterpreteerd :)

    Gelukkig heeft ze zelf eerder om een slotje gevraagd, daarna heb ik het nog 1 keer onder de aandacht gebracht en zonet nog een keer zonder te taggen.

    Reacties maken mij niks uit ieder zijn eigen mening.
     
  18. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.749
    113
    Zo kinderachtig ook een slotje vragen. Gelukkig doet beheer dat niet meer. Na een maand sluit het topic automatisch.
     
    Summerbelle en Adje vinden dit leuk.
  19. Asil

    Asil VIP lid

    14 nov 2018
    9.570
    9.017
    113
    Vrouw
    Sorry, hier moet ik echt hard om lachen.. kinderachtig vind ik persoonlijk doorzagen en doorzagen en doorzagen..

    Maar he ieder zijn ding.
     
    Gewooniemand, Neuzeke, Zara75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  20. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.542
    3.775
    113
    Overijssel

Deel Deze Pagina