Buren, wat moet ik hier mee!?!?!?

Discussie in 'De lounge' gestart door Doula, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    snap wat je bedoeld (zie het ook niet als aanval hoor;)), daarom zei ik er ook bij je het AMK wel kan bellen voor advies.. Zolang je geen melding doet gebeurd er niks.. Zeggen zij: (neem aan dat zij er wel verstand van hebben) dit kan absoluut niet en is bijv. levensbedreigend (noem even iets hoor) dan kan je altijd nog een melding maken..

Een officiële melding maken vind ik iets te ver gaan om meteen te doen.. DUs: eerst vragen bij AMK voor advies en dan verder kijken :)

Ben het er wel mee eens hoor dat een kind van 11 nog niet de verantwoordelijkheid zou moeten hebben voor de mede-opvoeding van de kleinste.. Maar misschien is er nog wel een andere oplossing..

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Poeh, dat is zeker zeer onverantwoord. Zeker wat je noemt met dat zwembad van 1.50. Je moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren... En dan kan die van 11 daar toch echt niks aan doen, want ze is nog veel te jong om al op haar kindjes te passen.

Tja ik weet dat het niet makkelijk is, maar er zit denk ik niks anders op dan toch te gaan praten met de ouders. En als ze dan nog steeds zo te werk gaan, wel jeugdzorg inschakelen.

3. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

dacht ik zet het er even bij straks komt het verkeerd over:)
    maar helemaal met je eens hoor, vragen bij het amk, kijken wat zij ervan vinden

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    #24 Wilma, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
    Heb hier een zoon van 11 en een zoon van 13 en NO WAY dat die op passen op mijn dochter van 21 maanden! (buiten die keer dat ik even een wasje aan ga zetten of heel even met de hondjes n rondje van 5 a 10 mins loop) Dan zijn het jongens en die zijn iets minder verantwoordelijk als meiden op deze leeftijd. Maar dan nog. Stel er gebeurt wat met een van de jongere kinderen. Is dat meisje van 11 capabel genoeg om hier goed mee om te gaan? Wil je wel dat zo een jong kind deze zware verantwoordelijkheid moet dragen?
    En wat als het mis gaat? Kinderen betrekken alles op zichzelf. Wie weet wat voor een ellende ze zich in haar hoofd haalt omdat ze die verantwoordelijkheid die ze eigenlijk al niet had moeten hoeven dragen, niet aan kon.
    En stel morgen verdrinkt er eentje in dat zwembad of gebeurt er iets anders vreselijks. Hoe ga jij je er dan over voelen? "had ik nou toch maar...."
    Kan je je flink verwijten over maken weet ik uit eigen ervaring (gelukkig niet zo ernstig als het voorbeeld wat ik nu geef).
    De overlast die de kinderen geven is niet vreemd als het zo vaak gebeurt dat het meisje van 11 op dr broertjes/zusjes moet passen. Waarom die van 16 niet vraag ik me dan af... Maar goed dat is natuurlijk weer heel iets anders.
    Ik zou de wijk agent hier iig op aanspreken en informatie inwinnen bij het AMKals je niet meteen melding wilt maken. Maar doe er wel iets mee!

5. Writer

Writer Niet meer actief

tja ik ben er ook niet voor , om meteen melding van te maken , eerst praten , misschien gaan ze wel nadenken,en schrikken dat het niet goed is wat ze doen

maar over leeftijd , volgens mij verschilt het per kind
    mij vriendin heeft een dochter van 12 en past op , gewoon als werk he , en ze is super verstandig meisje , je kan je kind gerust bij haar laten . ,ik heb haar niet als oppas , maar hoor verhalen van andere dat ze geweldige oppas is , ze past dan ook van 5 tot 10

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Zo denk ik ook..

Vooral wanneer ik hier in de buurt van die lallende vaders bij een zwembadje zien zitten die x-aantal biertjes achterover slaan omdat het 'zo'n mooi weer is' en omdat ze vakantie hebben. Denk dat een meisje van 11-12 dan nog wel veiliger is om je kind bij achter te laten.

7. babsie

babsie Fanatiek lid

10 sep 2006
    1.432
    0
    0
    #27 babsie, 8 jul 2010
    Laatst bewerkt: 8 jul 2010
    ja precies, ik ken zowel prive als werkgerelateerd heel veel situaties en daarin is niet altijd wat het lijkt ook niet als de vrouw hele verhalen elders ophangt wat mij sowieso vreemd lijkt in deze situatie,. maar dat is dus off topic.

Als je het niet vertrouwd zou ik zoals ik al eerder aangaf amk bellen.. ze halen kinderen echt niet zo uit huis en komen gewoon even kijken. stel het klopt niet wat er allemaal gebeurd en is niet verantwoord dan heb jij je taak als medemens gewoon volbracht. kinderen gaan altijd voor op de gevoelens van de ouders. jammer dan. stel het gaat er wel goed, dan ben jij in ieder geval gerust gesteld

8. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0

Hier ben ik het helemaal mee eens. Mijn vriend is Russisch en ken dus ook wel wat Russische mensen en die zijn dus helemaal niet zo (idd meestal de vrouw juist meer de baas...)

9. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Zou er trouwens wel wat aan doen. Idd melding bij wijkagent of bij kinderbescherming. Misschien rigoreus, maar als praten met hen niet lukt...

10. Doula

Doula Fanatiek lid

24 mei 2010
    1.158
    1
    38
    NULL
    NULL
    Oke, misschien is het kort door de bocht. Ik heb ook een grote fout gemaakt!! Mijn excuus. Ze komen uit TSJETJENIE!! of hoe je dat ook schrijft.. Mijn excuus. Maar ze wonen nog maar kort in Nederland. Maar bedankt voor jullie reacties.

Het zijn dus: Tjetjenen ( of hoe je het ook schrijft )

11. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.601
    899
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Je kan het toch aankaarten bij jeugdzorg oid?
    Laat die maar een beoordeling maken.

Deel Deze Pagina