Hoi meiden, nog een tiental weekjes en dan hopen we onze kleine meid in onze armen te mogen nemen. We hebben 2 hondjes (een middenland keeshond van 3 jaar en een franse bulldog van 1 jaar oud). Het zijn twee mannetjes en echte schatten van beesten. Ze zijn ook gek op kindjes en gewend aan baby's. Stilaan beginnen ze door te krijgen dat ze moeten opletten voor die dikke buik maar voor de rest doen ze het prima. Een van de twee slaapt ook op onze slaapkamer, de andere ligt liever beneden (prima want hij snurkt verschrikkelijk ). Nu vroeg ik me af hoe het moet na de bevalling. Voorlopig is alleen haar kamertje klaar. De spullen van beneden komen in de loop van december klaar te staan. Maar hoe kan ik onze jongens nou het beste voorbereiden op de komst van een kindje en kan ik dat überhaupt? Ik beval in het ziekenhuis en kom dan na een paar dagen naar huis met een nieuw kindje. Hoe pak ik de thuiskomst het beste aan? Ik ben niet echt bang dat ze iets zouden doen ofzo hoor. Maar wil hen ook niet compleet overdonderen of zonder reden 'flippen'... Alle tips voor de geboorte en na thuiskomst zijn welkom. Alvast bedankt meiden!!
Wij hebben thuis ook een Franse bulldog van 4 jaar oud en een zoontje van 2 maanden. Wij hebben het eerste mutsje van het ziekenhuis (die bebloed is dus 😉 aan de hond gegeven.zij heeft hem helemaal afgelikt en bij haar in de mand gehouden. Ze wilde hem in her mandje blijven houden. Dit werkte bij ons erg goed. En we hebben de maxi cosi meteen op de grond gezet en de hond Laten ruiken. Ze heeft hem een likje gegeven op zijn hand en toen was het goed. Ze is nu echt heel erg lief voor de baby!
Ik ben 4 maanden zwanger en heb ook een franse bull, een pup, dus lees graag mee. Volgens mij kan je t beste de hondjes voorzichtig laten ruiken en ook iets met de geur van de baby in bv de mand leggen. Verder ook veel aandacht blijven besteden aan de honden en dmv van die aandacht en lekkere dingen ervoor zorgen dat de nieuwe baby iets leuks en positiefs word. Wat volgens mij ook belangrijk is, is meteen te laten merken dat de baby ook hoger in rang is en dus dat het met respect behandeld moet worden. De baby mag dingen die de hondjes niet mogen. Zoiets zou ik doen als ik over een paar maanden beval. Succes,
zo zou ik het ook doen. De honden hier mogen best snuffelen en betrokken zijn enzo. Maar de baby is hoger in rang. Dus niet negeren maar wel duidelijke grenzen. Hier lopen onze honden ook boven rond en dmv een hondenvrije babykamer leg ik daar de grens. Daar mogen ze niet komen.
Ik denk dat t ook vooral belangrijk is dat er rond de komst van het kindje zelf zo weinig mogelijk andere dingen veranderen. Dus eventuele regels die je wilt veranderen, of het verplaatsen van hun vaste ligplek zou ik ruim vantevoren mee beginnen. Ook ben ik van mening dat als je gewoon doet alsof alles heel normaal is, je hondje het ook als normaal ervaart. Als jij krampachtig gaat doen (ik zeg niet dat je dat gaat doen maar stel dat) dan voelt je hond dat ook en wordt ook krampachtig en nerveus. Van mij mag mn hondje straks overal bij mits ze lief is en uiteraard staat ze lager in rang, maar gelukkig is ze met mensen heel onderdanig (met andere honden niet) dus ik verwacht geen problemen
mijn ouders deden het dmv een pop kijken hoe de hond reageerd. heb hier vroeger wel beetje om moeten gniffelen. of t geholpen heeft, geen idee. ze vond me wel enorm lief geloof ik. was een ierse setter <3
Wij hebben wel alles al anders gezet beneden zodat hij hier aan went. Ben wel heel benieuwd hoe hij reageert. Het is een verwend hondje maar erg lief en hij mag van ons het zelfde blijven doen als wat hij nu ook mag en dan hoop ik dat alles goed loopt.
Ook ik ben benieuwd. Wj hebben een Duitse herder teef van 2 en een border collie reu van 4... Heb wel het idee dat ze weten dat er iets aan de hand is. Ze zijn beide meer aanhankelijker naar me toe, beide zijn ze ook waakser geworden.
Je hebt al heel veel info maar ik vind het leuk om ook nog even te reageren.. je zei dat de ene hond bij jullie op de slaapkamer ligt, ik zou daar nog eens over na denken als ik jullie was, stel het hondje is wel jaloers of wil mee knuffelen als de baby er is en dan gaat hij er miss per ongeluk op liggen of als hij jaloers doet of word is het ook wel wat gevaarlijk.. mocht je besluiten dat de hond naar beneden moet slapen moet je dat nu doen.. als je het doet als de baby er is ziet hij dat zeker al degradatie in de roedel en word de baby een gewaagde tegenstander.. Ik heb een rottweiler en een mastiff ben van mijn kindjes in het ziekenhuis bevallen mijn oudste Namen we mee naar huis en in maxi cosie op de bank gezet en ze kwamen meteen kijken ruiken (ik kreeg de tip nageboorte aan de honden te voeren of een vieze luier te geven) niet gedaan! Naast de baby gaan zitten hondjes aaien .. Zo ook toen ik een twee kreeg (heel raar maar zij wisten precies hoe alles al in zijn werk ging) Ze zijn beide dol op de kinderen ze beschermen ze als hun eigen kindjes geen vreemde hond of überhaupt persoon komt te dicht bij ze in de buurt! Helemaal geweldig die band tussen de honden en de kinderen.
Hier ook 2 honden in huis en een baby op komst. Wij hebben ook al geprobeerd het ritme van de honden aan te passen, wij hadden bijvoorbeeld vaste wandel/ eet tijden etc. Dit zijn we gaan loslaten omdat we straks natuurlijk niet precies weten hoe dat komt en zo verandert er ook niet meteen iets mega groots voor de honden. Zelf ben ik ook gaan wandelen met de kinderwagen om de honden te trainen er netjes naast te lopen, als ik stil ga staan zij ernaast gaan zitten etc. Eigenlijk voorbereiden op wat ik straks van ze verwacht. Verder denk ik inderdaad alles zo normaal mogelijk houden en de honden blijven betrekken bij alles (als je dit voorheen ook deed). Wij hebben ook een aantal mensen benadert voor als die kleine geboren wordt die dan af en toe de honden ophalen voor een lange boswandeling zodat de hondjes ook aan hun trekken komen.
Wij hebben alleen maar een mopshondje van bijna 8 jaar in huis die kleine kinderen gewend is en ook babytjes dus ik maak me er helemaal geen zorgen om! Als we thuis komen met de kleine laten we Bulletje er gewoon aan snuffelen en dan weet ik 100% zeker dat het wel al goed is.
OK, super goeie tips. En ook wel erg geruststellend. De baby komt natuurlijk altijd en overal eerst maar onze jongens zijn ondertussen toch ook een dierbaar stukje van de familie geworden . Ben vooral ook blij om te lezen dat het overal goed gaat, mits wat kleine voorbereiding/aanpassing.
2 katten hier, iemand daar tips voor? Vooral het feit dat ze bij ons op bed slapen 's nachts en ik, zodra de kleine er is, tijdelijk een co-sleeper wil gebruiken. Nu zijn de katten echt ontzettende goedzakken en zal ik ze er niet van durven te verdenken ook maar iets te doen. Maar wil toch niet hebben dat ze tegen die tijd in het wiegje gaan slapen .(kinderkamer-to-be is altijd al off-limits geweest)
Ik heb 3 katten. De slaapkamer komen ze niet meer in sinds de 20 weken echo. Het heeft een paar slapeloze nachten gekost, maar ze zijn het nu gewend. Met nog ruim 11,5 week te gaan hebben we nu ook de box neergezet en de kinderwagen staat in huis. De box ligt vol ballonnen zodat ze schrikken door het knappen als ze erin springen. Dat kun je natuurlijk ook met een wiegje etc doen. Het wordt onze eerste, dus ik lees graag mee voor andere tips over katten
Hier ook twee katten. Voor de geboorte hebben we ballonnen in het park en op de luiertafel beneden gelegd. Sowieso is de kinderkamer verboden terrein. Nu, na de geboorte van ons meisje, leggen we 's nachts zilverpapier op de commode en in het park beneden (is iets minder zeulen dan ballonnen). En eerlijk: ze zijn gewoon te lui om er naar om te kijken
Slaapkamer off limits maken gaat niet werken. Hebben we meerdere keren geprobeerd. De één vind het niet erg maar de ander krabt aan de deur, jankt en springt tegen de deur op. De hele nacht, ttdat je na een paar dagen de moed opgeeft en hem weer binnen laat. Zélf vinden we het gezellig de katten erbij, en eerlijk gezegd denk ik dat ze een baby veel te eng vinden om er bij in de buurt te komen maar gaat dus vooral om het ledikantje waar ze niet in mogen. (aluminium of andere dingen die katten blijkbaar vervelend vinden werken hier averechts, vinden ze alleen maar lekker om op te liggen )
Ik heb 1 oude kat. Die laat ik wennen aan de zwitsal geur en de trappen vanuit mn buik. Verder heb ik m geleerd om eerst toestemming te vragen voor hij op schoot springt.