Hi Ladies, Ik ben op dit moment 37 weken zwanger en vanaf nu kan het eigenlijk elk moment gebeuren. Ik heb een best zware zwangerschap achter de rug buiten mijn psychische klachten om heb ik ook echt vele lichamelijke klachten.. Ik heb de gehele zwangerschap gespuugd, enorme last van mijn bekken en ben daarnaast erg kortademig en vaak duizelig. Zie veel sterretjes en val regelmatig flauw en nare hoofdpijnen. Heb een laag ijzergehalte en heb daar ook ijzertabletten voor gekregen. Vandaag was ik samen met mijn broertje naar de huisarts geweest. (vanwege een ongelukje op school) En daar ging het goed fout. Zo fout dat de huisarts mijn gynaecoloog heeft moeten bellen om te vragen of zij mij even wilde onderzoeken. Ik werd weer erg kortademig en duizelig, bleef sterretjes zien en enorme hoofdpijn. Zitten lukte niet want dan kon ik amper ademhalen en staan/lopen ook niet vanwege me bekken en de duizeligheid. Nu is dit niet de eerste keer dat ik dit heb. Even een blokje om lukt al niet en ik vind het wel echt belangrijk om te blijven bewegen. ( ben een sporter) Vandaag weer met een arts gesproken om te vragen hoe het nu eigenlijk verder moet gaan. Zij gaf aan dat dit geen redenen zijn om het kindje eerder te laten halen. Ik begrijp zelf heel goed dat het kindje zelf komt als hij/zij er klaar voor is hoor, maar dit is niet te doen. Zij zei ook dat het te vroeg zou zijn om plannen te maken voor eventueel inleiden.. Ook vertelde ze dat als zij mijn gynaecoloog zou zijn, ze pas plannen zou gaan maken bij 41 weken.. Ik heb voor een groot gedeelte van mijn zwangerschap bij een vk gelopen en heb nu nog geen vaste gynaecoloog. Ik heb er wel om gevraagd en zij zou het voor mij regelen. Dus hoe mijn gynaecoloog erover denkt weet ik niet. Mijn vraag aan jullie dames is eigenlijk of iemand dit ook zo zwaar heeft gehad de laatste weken en het ook duidelijk heeft aangegeven en hoe er bij hun is omgegaan met eventueel inleiden etc. Hebben jullie ook doorgelopen tot 41+? En het is toch niet te vroeg om nu plannen te maken voor inleiden? Ik heb het natuurlijk zelf ook liever niet, maar op een gegeven moment is mijn lichaam ook echt op. De reden waarom de arts zich trouwens geen zorgen maakte is omdat mijn bloeddruk perfect is. Ik hoop dat iemand haar ervaring met mij kan delen! Of misschien tips kan geven. Liefs, LadyS4
Wat vervelend dat je zo een 'slechte' zwangerschap hebt gehad. Zoals je kunt zien aan mijn banner ben ik overtijd... Vorige week dinsdag bij gyne geweest, en die sprak over inleiden nu donderdag dat komt. Ben vrijdag naar ziekenhuis geweest, en gisteren ook, hebben ze mij aan de monitor gehangen, en gekeken naar hartslag + aantal harde buiken. En mocht terug naar huis. Morgen terug naar gyne, en ik hoop dat hij nog altijd het zelfde zegt als vorige week, en dat is namelijk nu donderdag inleiden. Want wil ook niet blijven wachten, en 1 nov of 2 nov is nu ook niet zo een leuke datum als verjaardag, is mijn mening Dus betwijfel het of ze nu al gaan bespreken of vastleggen om in te leiden, want veel gyne zijn daar niet voor te vinden. "het komt wanneer het komt" is hun motto
Bedankt voor je reactie! Ja ik zie het inderdaad, wat vervelend. Helemaal nog geen ontsluiting of verweekte bmm? Heb jij ook lichamelijke klachten of dat niet? Snap het best hoor dat ze graag willen dat het kindje uit zichzelf komt, maar hoe moet je eigenlijk leven als je bijna niets kan!? Als het goed is moet ik ook nog een hele bevalling nog doorstaan.. Ik duim voor je dat het donderdag doorgaat en met een beetje geluk komt je kleine wonder ook echt voor 1 nov. !
Wat vervelend dat je zo rot voelt! Snap dat het wel mag gebeuren van je. Ik denk alleen dat de gyn voor de 39 weken niet gaat inleiden. Die twee weken doen je kind namelijk wel veel goed, ook al is 37 weken een veilig termijn om geboren te worden. Maar dan wel uit zichzelf. Ikzelf ben met 42 weken ingeleid, en dat was voor mij wel oké. Ik hoop dat je gyn je welwillend gaat helpen om niet tot 42 weken te lopen zo! Heeeeel veel sterkte en rust
Hier 2x ingeleid en nu zwanger van de derde en waarschijnlijk gaat dat ook weer een inleiding worden al hoop ik nu een keer normaal te bevallen. . Inleiden doen ze vanaf 38 weken. Inleiden zijn ze niet zo blij mee omdat dat risicovol is voor kind en moeder. Meestal alleen op echt medische redenen of noodzaak doen ze dat. En de een iets sneller als een andere gynaecoloog. Je kan het altijd bespreken. Sterkte met je klachten, niet leuk als je zo door moet lopen. Hoop dat je snel mag bevallen
Ja, dat begrijp ik. Ik zou het daarom ook graag willen bij 39.4 weken ofzo? In ieder geval dat zij mij niet te lang laten lopen en dat ik ook een datum heb om naar uit te kijken. Als ik heel eerlijk ben vind ik het veel spannender als het spontaan zou gebeuren, maar met al deze klachten wordt het mij toch echt te zwaar. Ik zal het inderdaad even bespreken en kijken hoe mijn gynaecoloog erover denkt.
Maar weten ze zeker dat je niet t help syndroom hebt? Hebben ze daar goed naar gekeken? Het schijnt dat je dat kunt hebben zonder een verhoogde bloeddruk..dus je bloeddruk kan perfect zijn maar de symptomen zijn...hoofdpijn, sterretjes zien onder andere... Maar de symptomen kunnen ook van ijzer tekort zijn..omdat je ook kortademig bent..weet niet Hoelang je ijzerpillen slikt maar duurt ff voordat ze werken... Ik slik ook ijzertabletten en heb zwaar bi maar dat zijn geen redenen om ingeleid te worden... Ik word wel ingeleid maar om een andere reden..draagster streptokokken b bacterie... Bij de eerste ben ik ook ingeleid... Maar ik zeg je eerlijk....ik heb liever een normale bevalling! Ik vond inleiden namelijk een hel! Ik kwam meteen in een weeenstorm terecht en had geen rustpauzes tussendoor...
Dat hebben zij al gedaan ! Ze zei inderdaad ook dat het zou kunnen komen door het ijzertekort. Ik neem de ijzertabletten nu al ongeveer 2 weken in en mijn ijzergehalte is precies het zelfde gebleven.. Ik denk toch echt dat elke ingeleide bevalling anders is, net zoals een normale bevalling ook altijd anders is. Ik weet niet of ik dit nou zeg om mezelf gerust te stellen maar ik heb echt het idee dat het zo is. Een normale bevalling kan ook echt vreselijk zijn lijkt me?
Mijn meisje is geboren met 37,2 weken dmv inleiding. Dit keer wilden ze het weer met 37 weken doen alleen valt dat samen met de verjaardag van mijn dochter dus vroeg om wat latere dagen en nu gaan ze kijken naar toestand van het kindje en of mijn vruchtwater niet toe neemt anders wordt het alsnog met 37 weken. Wat rot wat je tijdens je zwangerschap mee maakt. Niet leuk Hoop dat ze gehoor geven aan je om met 38 weken in te leiden. Ik ga voor je duimen. Succes de laatste loodjes meid.
Tuurlijk en het is ook voor iedereen verschillend. Maaar wel een feit een ingeleide bevalling is met een middel om de weeën te versterken omdat je niet zelf bent begonnen met bevallen. Dus de weeën zijn krachtiger dus vaak pijnlijker. Ook vaak verloopt dit in een weeenstorm. Zijn ook vrouwen die het als prettig hebben ervaren Hier 2x gehad en vond het hels. Binnen een half uur een weeenstorm tot dat ze eruit waren.
Lovemykids4, zou ik misschien de reden mogen weten waarom je bent ingeleid met 37,2 weken? Ik ben dat overigens vandaag ook En wat is de reden dat zij jou dit keer weer gaan inleiden? Ik hoop ook echt niet dat je wordt ingeleid op de verjaardag van je dochter!
Fijn dat je je ervaring deelt! Hoe lang heb je in totaal over de bevalling gedaan mamavjulia? Ik begrijp wel wat je bedoelt.. Hoe dan ook weet je sowieso niet wat je kunt verwachten!
Heel vervelend, maar blijven bewegen hoeft niet he, ook al ben je een sporter. Dat kun je daarna weer oppakken . Ik kom al een tijdje niet uit huis, bijna niet van de bank door bekkeninstabiliteit maar vind t belangrijker dat m'n kleintje komt als hij er klaar voor is. Nog maar eventjes! Sterkte
Bij eerste dochter ruim 9 uur Had zelf al 3 cm ontsluiting. Na een uur weeenstorm en van 5 cm naar volledige ontsluiting in een kwartier. Tweede dochter precies een lange wee van 2 uur en veertig minuten tot ze op mijn buik lag. Toen van 4 cm binnen tien minuten naar volledige ontsluiting. Had toen ook al zelf 3 cm ontsluiting.
Ah met blijven bewegen bedoel ik wel dagelijks even lopen. Niet dat ik me loop uit te sloven om veel gedaan te hebben. Maar gewoon even wat lichaamsbeweging. En dat begreep de gynaecoloog heel goed en raadde het me vooral ook echt aan om te blijven doen. Om het allemaal wat 'soepel' te houden omdat ik al zo'n last heb van BI. Gelukkig had je al wel wat ontsluiting mamavjulia! Zou ik misschien ook de reden mogen weten waarom je bent ingeleid bij beide kinderen?
Ja hoor... Bij de eerste vanaf week tien in het ziekenhuis gelegen wegens bloedingen en krampen weeën. Placenta ging hard achteruit en baby groeide niet goed. En voorweeën al vroeg die niet weggaan. Tweede ook al vroeg voorweeën die dan blijven aanhouden en niet weggaan. Ik heb een extreem gevoelige baarmoeder die bij het minste geringste reageert. Dus hard wordt en dat gaat de hele dag door. Of zoals de gynaecoloog zei jouw buik vind het absoluut niet fijn om zwanger te zijn. Dit begint al rond week 13/14. Vanaf week 30 weer aanhoudend bloedverlies dus extra weeën die niet doorzetten. En oververmoeid. Dus weer besloten om in te leiden. Nu zwanger van de derde en ruim 27 weken en begint weer echt vervelend te worden dus ik wacht maar weer af. Beide kindjes lagen ook tot 38 weken dwars in de buik. Nacht en dag voor de inleiding gedraaid naar hoofdligging.
Oh jeetje wat vervelend zeg.. En ook echt naar dat het nu weer vervelend begint te worden. Mijn kleine is nu al wel ingedaald maar dat zegt natuurlijk helemaal niets! Het is bij mij een beetje dubbel. Ik weet dat ik echt heel erg blij moet zijn dat mijn kleine niet gehaald hoeft te worden wegens medische redenen. Maar aan de andere kant weet ik ook echt niet hoe ik de komende weken nog ga doorkomen met al deze klachten. Weet ook niet zo goed waar de grens zit. De een wordt wegens psychische redenen ingeleid en de ander wegens medische redenen..
Goh ik had een vinger ontsluiting vorige week dinsdag... Ben benieuwd voor morgen. Bedankt voor de duim Ik hoop voor u dat ze u willen helpen, want het is idd zoals je zegt je moet de bevalling ook nog aankunnen. en heb nu juist snel ff naar de andere reactie's gekeken, en blijkbaar zijn er toch die vroeger inleiden, maar dan is dit blijkbaar door allerlei risico's of problemen. Dus mss als je uw verhaal vertelt, dat ze wel willen helpen. Ik zal duimen voor u dat ze u helpen.