buren willen schutting plaatsen....mag dit zomaar

Discussie in 'De lounge' gestart door muisje14, 9 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. muisje14

muisje14 Niet meer actief

Ow foto is gedraaid zie ik

2. muisje14

Oja en ons hek staat op onze grond.

3. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Bij de gemeente informeren die kunnen je precies vertellen wat wel/ niet is toegestaan.

4. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Maar waarom willen ze zo'n hoge schutting?

5. Evientje

Evientje Niet meer actief

Waarom willen ze een schutting plaatsen als er al een hek staat?
    Ik zou het even bij de gemeente navragen moet in het bestemmingsplan staan, vaak staat het ook in de koopakte of de papieren van de huurovereenkomst of het mag en tot welke hoogte.
    Als voorzijde straatkant is dan zit er doorgaans een beperking op, vaak mag je dan wel vanaf de huismuur van hoog naar laag! Meestal de eerste 1,5 meter.

6. muisje14

Ze willen vd zomer lekker in de zon zitten
    prima hun goed recht om voor te zitten.....wat ik alleen niet snap.......
    1 in de zon zitten ze nooit buiten hoogstens 3x en dan moet er nog bezoek zijn
    2 aan t einde van ons blok. Naast onze buren zit t laatste huis zit een gemeente tuin met een boom erin. Buurvrouw klaagt bij gemeente dat t haar zonlicht belemmert. Boom staat minstens 20m verderop. En nu gaat ze direct aan ons huis hoge schutting neerzetten. Wat mijn lichtinval naar de keuken belemmert.

Gemeente maandag bellen. Tis vrijdagmiddag he.....ambtenaren he

7. Catmommy

Catmommy Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.872
    4
    38
    NULL
    NULL
    Of het mag hangt van de gemeente af. Dat ze het willen begrijp ik overigens wel. Wij zijn gezegend met een grote tuin zodat je als je zon wilt, je altijd wel een plekje vindt.
    Maar ik kan het me heel goed voorstellen dat als je voortuin op het zuiden zit en je wilt heerlijk lekker in de zon zitten het vervelend is als je tegen je buren aan zit te kijken als die ook buiten zitten.

Ik zou daar iig niet vrolijk van worden, hoe aardig de buurman ook is.

Bij ons staat er wel gewoon een laag hekje tussenin, maar ik heb genoeg andere plekken in de tuin waar ik volledig in privacy kan zitten.

Mocht je 'dwars' gaan liggen, of de gemeente, en het zover komt dat ze niet die schutting plaatsen dan mogen ze kiezen voor een klimop van 2 meter hoog bijvoorbeeld. Dat is 'natuurlijk, levend' en dat is wel gedoogd.
    Dat hebben wij zelf ook om onze gehele tuin heen.
    Maar daar krijg je nog minder zon door, doordat het nog hoger mag.

8. ma1

ma1 Fanatiek lid

14 mrt 2010
    1.211
    0
    0
    Voor het huis mag je een schutting plaatsen, maar niet hoger dan 1 meter

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Wij hebben dat ook aan beide zijden, maar geloof niet zo hoog.
    Maar bij ons is het een verlengde van een oprit dus ik hoef daar niet met een stoeltje te zitten. (Aan deze kant komt ook geen zonlicht.)
    Ik zou eens aan je gemeente vragen tot welke hoogte dit mag en anders met de buren eea overleggen?

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

En anders misschien een compromis met een schutting die schuin afloopt? Dat ie bij de muur begint op 1.80 en dan schuin afloopt naar de stoep?
    Ik zou er niet zo blij mee zijn en zou denken dat erfafscheidingen, ook als ze op je eigen grond komen te staan, altijd in overleg met de buren gaan. Zij moeten er ook tegenaan kijken :(

Of het qua licht veel wegneemt, weet ik niet. Wij hebben een hoge heg die niet verhindert dat we 's avonds nog gewoon in het zonnetje kunnen zitten en twee deuren verder hebben ze de hele voortuin met zo'n hoge heg eromheen en die zitten zomers echt dagelijks in de zon voor.

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Een erfafscheiding moet aan de volgende regels voldoen:

Een schutting, muur of heg naast en achter een huis mag maximaal 2 meter hoog zijn tenzij er andere regels zijn volgens de gemeentelijke verordening of plaatselijke gewoonte. Vóór het huis is de maximale hoogte 1 meter. Wilt u een schutting van meer dan 1 of 2 meter hoog, informeer dan eerst bij de gemeente of u een omgevingsvergunning nodig heeft.
    .

12. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

De kans is denk ik groot dat het gewoon mag.
    Ik ben zelf nogal van mijn privacy, dus ik had het denk ik wel best gevonden *bloos*

13. muisje14

Ik heb via het omgevingsloket nagekeken of dat er een vergunning voor nodig is, daar kun je namelijk een vergunningscheck doen.
    Als ik alles invul en de schutting is tussen de 1 en de 2 meter dan moet er een vergunning voor komen. en als ze die aanvragen maken wij bezwaar. Het neemt namelijk enorm veel licht weg in mijn keuken

14. rums

rums Niet meer actief

Vervelend zo hoge schutting. Ik zou alleen wel vantevoren aangeven bij ze dat jullie het er niet mee eens zijn. Dan pas als ze de schutting gezet hebben en jullie via de gemeente bezwaar indienen.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben een voortuin op het zuiden en een hoge schutting geplaatst die schuin afloopt naar een meter hoog. Hierdoor hebben we privacy als we in de voortuin zitten en het neemt absoluut geen zon weg uit de keuken. Da's het voordeel van op het zuiden zitten, de zon schijnt het grootste gedeelte van de dag recht je tuin in. Onze schutting is 1.85 hoog.

16. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier mag dat niet aan de voorzijde, zo ongeveer alles aan de voorzijde moet met toestemming van de gemeente.

17. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Begrijp ik t nu helemaal verkeerd of lees ik verkeerd...

Privacy in je voortuin?? ;)

Waarom die schutting plaatsen als iedereen je kan zien? Of vinden ze t zo erg om een gesprekje aan te gaan als jullie beide buiten zitten?

18. tuc

tuc Niet meer actief

Hier zou het idd ook niet mogen. Een buurman hier wilde een ijzeren hekwerk plaatsen waar verder niemand bezwaar tegen had. Zou volgens mij 1.20 hoog worden maar dat mocht al niet.

19. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.961
    3.973
    113
    Volgens mij moet een niet-gezamenlijke schutting ook minimaal 30 cm uit de erfgrens vandaan geplaatst worden.

20. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dat van de klimop daar moeten de buren ook maar net zij in hebben. Is een rotplant om weg te krijgen mochten ze zich bedenken en de wortels mogen de buren niet hinderen en daarbij moeten ze die klimop ergens tegen laten groeien. ( een schutting die niet geplaatst mag worden ;) )Ik denk dus niet dat buren dat zomaar zullen doen zonder enig nadeel er in te zien.

Deel Deze Pagina