Ik zou even kijkenwat de wensen/eisen zijn van de welstandscommissie (die gaan over het aanzicht in de wijk) zijn bij jou in de stad...dit gaat via de gemeente... Je mag niet zomaar van alles aan je huis veranderen, en ik denk ook niet dat je een hoge schutting zomaar mag plaatsen maar dat weet ik niet zeker, hangt ook vanaf hoe jullie huizen eruit zien en of het passend is denk ik...
Ik heb de gemeente gebeld en daar zeggen ze dat ze sowieso een vergunning moeten aanvragen, omdat de schutting hoger dan 1 meter wordt. En dan nog....als de aanvraag komt is het nog maar de vraag of dat die toegekend wordt, ofdat het wel in het beeld vd straat past. Ik snap dat onze buren prive in de zon willen zitten, maar ze kunnen ook een tijdelijk iets maken dat als ze er zitten dat ze dat er dan neer zetten en later weer weghalen. Die man vd gemeente snapte in elk geval mijn punt van het zonlicht in huis. Verder aan de zijkanten hebben wij geen ramen, alleen in de keuken een raam en aan de achterkant, waar zeker 12m afstand tussen zit
Ik zou er ook niet blij van worden. Hier in de gemeente zou het niet eens mogen. Denk dat de kans groot is dat als het de eerste schutting is die wordt aangevraagd ze die vergunning toch niet krijgen!!
Als ze toch de schutting plaatsen, kun je bezwaar aantekenen bij de gemeente. Zeker als ze geen vergunning hebben, worden ze gesommeerd om het weg te halen. Succes, Hopelijk mag het niet, zou een verschrikking zijn.
Veel mensen laten klimop tegen een gaaswerk opgroeien van 10x10cm maaswijdte. Dat mag hier in ieder geval wel, ook al is deze 1.80. Als je er vanaf wilt is het inderdaad rot spul hihi
Ik heb geen idee of dat ze weten dat ze een vegunning nodig hebben..... laat ze het maar plaatsen. bel ik de gemeente op en moeten ze t weghalen....alleen maar meer kosten voor hun. komt misschien bot over, maar ben er wel klaar mee.
Ik zie dat je al wat info rijker bent. Toevallig vorig jaar zelf bij de hakken gehad. Tot je voorgevel mag je schutting hoog zijn (geloof max 2 meter) na je voorgevel mag die max 1 meter hoog zijn. Wil je toch hoger moet je dit dus aanvragen bij de gemeente. Hier komen alle aanvragen in het wekelijkse huis aan huis blad te staan en vaak kun je dan ook bezwaar maken (ik zou die dus wel in de gaten houden).
Anders haal je even de folder bij de gamma, staan windschermen in. Ik zou aangeven dat je hebt na gevraagd bij de gemeente en dat ze het niet mogen plaatsten zonder vergunning. Dit kan dan een oplossing zijn. Hoeveel meer "kwaad" bloed er wordt gezet tussen buren, hoe minder prettig het voor allemaal wonen is. windscherm folder aanbieding bij Gamma - details
Welke regels zijn er over schuttingen, heggen en andere erfafscheidingen? Voor het huis maximaal 1 meter hoog staat hier.
Heel vreemd maar klimop valt onder groen en daarvoor gelden dan weer andere regels als voor schuttingen wat onder bouwwerken valt.