buren zucht ben boos!

Discussie in 'De lounge' gestart door marline1983, 23 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.635
    0
    0
    Ik word ook schijtziek van mijn hollandse bovenburen!! Eerst was het alleen in het weekend herrie, maar nu de hele week. Lomp gedrag, keihard schreeuwen, deuren dichtsmijten. Weet echt niet waar ze mee bezig zyn. Het probleemsi dat we niet precies wisten wie het was, omdat het van boven komt. Nu is mijn man twee ker om 12u 's avonds boven aan luisteren waar het vandaan komt ( echt te scandalig dthy nog zo laat langs moet gaan lopenom te kijkenwie het is ) en we weten eidelijkwie hetis.

Gisteren nog om 12u het wilhelmus keihard aan het zingen en springen enz, Te asociaal voor woorden:x De eestvolgende keer bel ik de politie!

2. Aurin

Aurin VIP lid

10 okt 2008
    8.337
    0
    36
    pedagogisch medewerker kinderopvang & Kraamverzorg
    naast denhaag
    Wat ben ik blij met mijn buurtjes als ik dit zo lees!

Maar dames.. ik had allang aan de bel gehangen bij de politie!
    in mijn oude huis had ik onder mij 2 studenten wonen, dat was elke donderdag/vrijdag/zaterdag feest! heb niet eens een poging gedaan om zelf te gaan vragen of het zachter kon, wordt toch niet serieus genomen. En als de politie kwam was het gelijk over met de pret. Dan maar 3 keer per week bellen. (nou waren t geen lieverdjes bleek ook een weedplantage te zitten enzo, dus achteraf maar goed dat ik me gezicht niet heb laten zien).

Idd een brief naar de woningbouw, en anders zou ik toch echt zeggen, leg het neer bij je wijkagent!

3. Marian16

Marian16 Niet meer actief

Het is inderdaad het beste om elke keer weer klachten in te dienen bij de woningstichting en de politie.
    Er wordt dan een dossier opgebouwd totdat de maat echt vol is en men genoeg klachten en bewijs heeft.
    Misschien dat er nog meer buren zijn die er ook last van hebben,dan zou je aan hen ook kunnen vragen of ze klachten in willen dienen,desnoods via jou want het is echt niet zo makkelijk om iemand het huis uit te zetten,hier komt zelfs een rechter aan te pas die dit beslist.

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hihi in onze vorige woning (appartement) hadden wij een bovenbuurman die altijd dronken was.
    Op een dag was het echt erg, hij draaide constant keiharde muziek. Buiten op het grasveld hoorde je het nog en de mensen die langs fietsten ed keken raar op. Onze zoon was toen nog klein en kon er niet van slapen dus we zijn maar op pad gegaan (was zomer). Toen we weer thuis waren kwamen verschillende buren vragen of het bij ons was en we zijn een paar keer gaan aanbellen, kloppen bij hem. Geen gehoor.
    Later in de middag was het nog steeds zo erg en toen heb ik (en ik ben een enorme bangeschijter daarin) de politie gebeld!!
    We zaten op het balkon toen ik belde (hij had zijn raam wijd open) en ik praatte overdreven hard... Volgens mij heeft hij dat gehoord want ineens ging de muziek uit haha. Toen heeft mijn man snel de politie teruggebeld dat het niet meer nodig was (ik durfde niet meer haha)

5. meisje26

meisje26 Fanatiek lid

6 apr 2007
    1.797
    1
    38
    wat zijn het toch een stelletje asocialen, ik kan hier even los gaan maar dat doe ik maar niet, het is toch altijd hetzelfde liedje!!!!! klerelijers!

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Kan me voorstellen dat het vervelend is!

Vind het trouwens wel netjes dat ze nog wel even langskwam!
    Blijkbaar zijn ze wel voor rede vatbaar, dus zou er nog eens een goed gesprek mee hebben en afspraken maken :).

7. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ja klagen bij buren maakt vaak de boel alleen maar erger ben ik bang. maar wel heel vervelend. ik hoop dat jullie ergens gehoord worden dat er iets aan te doen is maar het zal een lange weg worden als dat via een gerechtelijke procedure moet. want op medewerking van hun kant hoeven jullie denk ik niet
    ( meer) te rekenen nu vrees ik. veel sterkte ook met de zieken.

8. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    wel grappig misschien om te melden nog. een week of 3 geleden was er bij mijn exman een feestje bij de buren. zijn van marokaanse afkomst. buuma zoals die man altijd netjes groet kwam aan de deur om toestemming te vragen. wat ik er netjes vond. het feestje zou 3 dagen en nachten duren. we hebben onze oren en ogen uitgekeken zeg, wat een herrie en wat een mensen. de hele straat en die is lang stond vol met auto's dubbel geparkeerd tot om de bocht. en die mensen zaten allemaal binnen of buiten of waar dan ook. iedere keer een hoop gejoel. ik ben op zondag langgeweest en dat was de derde dag en nog gingen ze onvermoeibaar door wat een uithoudingsvermogen hebben die mensen. mijn dochter heeft met oordopjes geslapen en zelfs daar kon ze nog niet mee in slaap komen. ik moet zeggen dat het erg indrukwekkend was om mee te maken. om van dichtbij de horen en te zien hoe die rituelen nou eigenlijk zitten. op zondag tegen een uur of 6
    s avonds ging die hele meute in auto's nou dat was dik een half uur werk en maar kakelen en doen en mekaar alle kanten opsturen we lagen in een deuk en toen kwam er een ingepakt gedaante waar het blijkbaar om ging en die werd over een rode loper ook in een auto geduwd. rode loper achterin en al toeterend ging dat spul na een dik half uur weg en toen werd het heeeeeeeeeeel stil... echt eng stil. nu een paar weken later weten we inmiddels dat het om de oudste dochter ging want die is sindsdien spoorloos ;) ik vond eht erg mooi om een keer mee te maken maarja ik ben niet 3 dagen en nachten daar geweest natuurlijk. ik kwam alleen zondag maar langs. maar ik kon ze zelf door de telefoon horen als ze me belden.

ik denk dat die mensen van zichzelf zoveel herrie produceren en er wellicht niet eens erg meer in hebben dat ze hinderlijk zijn voor de buren.

9. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    ik zou gewoon als het weer een beetje bedaard is nogmaals aanbellen met je man er desnoods bij en een gesprek aan gaan.
    Geef ook aan dat je de volgende keer dat je er weer last van heb je 2 kids overstuur zijn de politie inschakeld.

Mijn asso buren zijn inmiddels verhuisd en ik heb er hele goede voor terug gekregen met zelf 2 kids.
    Bij die vorige mensen gaven ze wel eens een feestje onder het mom van "als je last heb bel dan aan en we houden rekening met de tijd"
    Nou om 4 uur in de nacht en na 3 keer bij hun over de schutting hangen ben ik uit mijn vel gesprongen.
    Ik wilde er zelf heen gaan maar dat mocht niet van mijn vriend dus heeft hij de politie gebeld.
    Heel schuldbewust kwam de buurvrouw 3 dagen later aan hem vragen of hij nog boos was en waarom hij de politie heeft gebeld,
    Tja hij heeft toen maar even goed duidelijk gemaakt dat er mensen zijn die gewoon moeten werken (ikke om 7 uur grrr) en dat als er niet kan worden geluisterd er maar iets anders moet worden gedaan.

Nu zitten ze in het buitenland dus lekker rustig zo.

10. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.813
    4.057
    113
    Wij hebben in de zomer geluidsoverlast van de buren een deur of 5 verder. Die kinderen moeten in de zomer heel de dag in de achtertuin (ook andere buren hebben me al bevestigd dat die kinderen dan niet binnen mogen). Die kinderen kunnen niet buiten zijn zonder de gillen, te krijsen en een partij scheldwoorden er uit te gooien.

Toen ik zwanger was is mijn man daar al eens aan de deur gegaan. Zij waren in de achtertuin (5 deuren verder dus) en wij binnen aan de voorkant van het huis film aan het kijken. We konden gewoon telkens het geluid harder zetten omdat we zo'n overlast hebben van hun.

Als de ouders ook buiten zijn (is zelden) is het niet anders. Die zeggen er ook niets van en als ze iets tegen die kinderen zeggen gaat het ook gepaard met scheldwoorden.

Zal komende zomer nog wel wat worden. demi gaat praten en ik wil niet dat zij een hele vocabulaire aan scheldwoorden ontwikkeld door hun kinderen. Ga er gewoon elke keer over klagen. Zijn helaas allemaal koopwoningen dus wij kunnen niet bij een woningbouw terecht.

11. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    hey meiden

bedankt voor jullie tips enz

nou de kids lagen pas om half 4 te slapen vanacht
    mijndochte was overstuur enmijn zoontje begon al te huilen als hij z'n bed zag:(

12. Bebek Istiyorum

Bebek Istiyorum VIP lid

24 sep 2008
    7.353
    0
    0
    op een roze wolk ;)
    Ik hou mijn hart vast met al die verhalen :$ Wij hebben sinds januari nieuwe bovenburen, een jong stel en zij hebben een kamerolifant als huisdier :D Knettergek word ik ervan! En het ergste is; zij is zwanger (19 jaar, 'ongelukje') en nu kunnen ze niet meer zoveel uit als ze normaal deden, dus komen al die vrienden hier tot midden in de nacht...ongeveer 4 avonden per week! :x
    We wonen in een twee kamer appartement waarvan sinds kort de balkons tot loggia omgevormd zijn en die willen ze dus gan gebruiken als kinderkamer, maar dat ligt recht boven onze slaapkamer en is supergehorig! Ik hou mijn hart dus vast...

13. blinky

blinky VIP lid

11 feb 2010
    8.249
    2
    38
    huisvrouw
    ossendrecht
    ik heb ook zo'n probleem. ik woon in een gehorige rijtjeswoning. mijn buurman speelt minstens 8 uur per dag op zijn gitaar, waarbij hij zelf "zingt". nu heeft ie een nieuw speeltje. een elektrische gitaar met versterker op hoog volume. ik houd mijn hart vast voor wanneer mijn kleine geboren wordt.

14. MeisjeV

MeisjeV Bekend lid

11 nov 2009
    750
    0
    0
    MAMA & student
    Heb ook een probleem met de buren gehad.

Vanaf 5uur 's morgens (soms nog eerder) stond de radio aan. Mijn vriend moet er dan uit, maar we waren altijd ruim voor die tijd wakker. En daarna lukt slapen niet meer.

We konden letterlijk verstaan wat Edwin Evers zijn gasten vroeg, en de liedjes van de top 10 van 100% NL konden we ondertussen ook al woord voor woord.

Hebben 3 briefjes in de bus gedaan, want praten was er met onze buren al helemaal niet bij. Die schreeuwen de hele dag tegen elkaar (zeker als de oudste dochter er met haar kids waren, en die zijn er toch 6 dagen in de week)

Briefje 1; verzoek tot het uitstellen van de muziek of het zachter zetten van de muziek, ivm de tijd en ik toen nog zwanger was.
    Geen reactie.
    Briefje 2; nogmaals verzoek. Daarbij verteld dat wij geinformeerd hebben bij wijkagent bij mogelijke vervolg stappen.
    Geen reactie
    Briefje 3; nogmaals verzoek, maar nu met bericht dat wij naar de woningbouwvereniging zijn geweest en dat wij de volgende dingen moeten doen en dat ook zullen doen.
    Wij moesten brief schrijven incl alle klachten. (waren er meer dan alleen t geluid, tuin is rotzooi, honden blaffen 24u perdag, opgesloten op zolder, kids krijsen hele dag door, muizen overlast door hun tuin, werden door onze katten mee naar binnen genomen enz enz enz) incl foto's van de tuin
    Politie elke keer bellen wanneer we er last van hadden.
    Wijagent op de hoogte brengen.

Er bij gezet dat het vervolg hierop kan zijn dat de woningbouw naar de rechter stapt en dat wij hier voor 100% aan mee zullen werken.

Uiteindelijk 2x de politie hoeven bellen en sindsdien hebben we nergens meer last van.

Baal dat het op deze manier moest, maar de koek was een btje op.

Succes ermee. Hopelijk word het nu minder.

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Klink mij bekend in de oren! Mijn ouders passen maandag en dinsdags op mijn zoon... en hun buren hebben 6 kinderen en die hebben echt enorm veel kabaal! Rennen bij de trappen op, gillen en schreeuwen noem maar op. Mijn zoon slaapt daar ook tegen hun muur aan en wordt wakker van dit kabaal vooral nu het vakantie is! Ik ben er al een keer naar toe gestapt, de buurvrouw zou er iets aan doen en het is 3 weken goed gegaan maar nu is het lawaai 3x zo erg! Gisteravond zat ik even bij mijn ouders en echt wat een herrie hebben die lui, dan denk ik je kan je kinderen toch wel temperen? als mijn zoon teveel kabaal maakt zeg ik ook ssst we hebben ook buren ;) Mijn buurvrouw kan ook herrie maken maar dat is niks vergeleken met de herrie die de buren van mijn ouders maken! Echt kan me voorstellen dat je je heel kwaad zit te maken, en vooral als je kinderen ziek zijn en niet kunnen slapen hierdoor.

16. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    Wat aso zeg! Vooral omdat ie zegt ik maak zoveel lawaai als ik wil :( wat is dat nou voor iets raars? Zou gewoon de politie bellen..

17. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

na 2200 uur hoort het gewoon stil te zijn dus ik zou ook de politie bellen, desnoods elke avond totdat iedereen het spuugzat is, ik ben er gek genoeg voor :D

18. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ach mensen weten zich gewoon niet te gedragen. Het hoeven niet eens buren met kinderen te zijn. Nee hier een 'single' man die er voor kiest in een kinderrijke wijk te gaan wonen en dan toch altijd keihard zijn muziek aan en net als mijn dochter wil gaan slapen. En dan vooral ook in de zomer he, de tuindeuren open zodat het door iedereen zijn tuin te horen is. Zwaaaaar irritant zijn mensen. Kijk als je 16 bent vind je het gaaf of zo om je muziek hard aan te zetten, kan ik me wat bij voorstellen, maar we zijn gewoon volwassen nu. Helaas, je kan het al zien aan het type auto dat die rijd....het zijn gewoon van die types altijd, en dan liefst 6 keer per 5 minuten een peuk opsteken....heeelemaal stoer...

Zo.....dat is er weer uit :)

Charlie

19. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Helaas zal de politie weinig kunnen doen, die komen pas langs na 2200 uur.

(Ik vraag me alleen wel af waarom je er bij zet dat het buitenlandse mensen zijn, als je direct daarna zegt dat je er geen problemen mee hebt. :()

20. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh, dit is nieuw voor mij. Handig om te weten. :p

Deel Deze Pagina