Buren.....

Discussion in 'De lounge' started by Aszz, Oct 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    ik en mijn vriend zitten ook beide in de WAO
    maar goed

als de buurman zelf al zegt dat hij z'n medicatie verkoopt en je ziet ook mensen langs komen
    dan heeft hij ook geen pijn(zegt hij zelf)
    als je zware hernia hebt kun je ook niet rennen
    onder de auto liggen knutselen enz

weet niet meer wie het was
    maar neimand durft juist te bellen wegens kindermishandeling
    want ze maken iedereen kapot hier

2. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    jeetje wat een verhaal...
    nu heb ik ook de makkelijkste bure niet! die vinden het juist leuko m met middagslaapje de grootste herrie te maken, niet normaal te pratenin de tuin, zich te bemoeien als wij iets schoonmaken met dettol {hond plast in tuin en wij willen geenoerlast van stank verootzaken dus gooien er soms een dettolsopje over...} en tot 12 uur de flatscreen op standje héél hard zetten...... en ze hebben niet eens kids maar soms kunnen we verstaan wat hun... schreeuwen want tja dat kan ik geen praten noemen. wij moeten soms de tv harder zetten omdat we die vn hun beter horen als die van ons.

ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt... jeetje je zult maar zulke tokkies hebben in je buurt

tinusje.
    ik begrijp je reactie helaas heel goed. zit zelf niet in de wao/wia oid maar heb helaas zelf ook het nodige en me bijvoorbeel dmet 10 wkn zwangerchap al ziek moeten melden verder weet ik niet of ik ooit me werk zou kunnen hervatte{werk in de zorg en heb fibro en bi} er is aan mijn buitenkant niets te zien maar herken me in je verhaal van als ik in de stad loop... niemand ziet iets en gaat ervanuit dat het wel meevalt!

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Dan bel je anoniem.

4. Elmo

Elmo Niet meer actief

Op verzoek heropend.
    Elmo

5. Aszz

Aszz Niet meer actief

Tnx Elmo.

Ik wil even weten wat jullie nu zouden doen.

De overlast is alleen maar erger geworden. Wij hebben meerdere malen contact gezocht met de buren ( geen resultaat ) en met de woningstichting. Deze zegt afspraken te hebben gemaakt met onze buren. Waaronder een kar die voor onze deur staat die weg gehaald moet worden. Dit is begin december afgesproken, binnen 2 weken moest hij weg zijn. En rara hij staat er nog.
    Woningstichting controleerd het dus niet, zo bleek uit een gesprek gister met de woonadviseur. Waarom maak je dan afspraken.

Tevens heb ik begin december een overlast formulier opgestuurd, met begeleidende brief. Daar heb ik ook niets van gehoord, ze zeggen hem niet ontvangen te hebben. Gelukkig heb ik een kopie gemaakt.

In ieder geval, ik heb mijn rechtsbijstand ingeschakeld, er is nu iemand die voor ons kijkt hoe we dit moeten aanpakken. Ik heb opnieuw een brief naar de woningstichting gestuurd waarin ik ze aansprakelijk stel voor ons woongenot.
    Ik ben geneigd om minder huur te gaan betalen zolang wij overlast ondervinden. Wij betalen een behoorlijk bedrag aan huur elke maand, maar echt lekker wonen we hier niet.
    Maar ja, voor ik dit zomaar doe ( en we in de problemen komen ) heb ik dus een advocaat om raad gevraagd.

Daarbij komt dat de buurman vast zit, voor diefstal. Ik vind het echt 3x niks om naast zulke mensen te wonen.

Wat kunnen we nog meer doen...?

6. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,025
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wat een vervelende situatie!
    Ik zou in iedergeval niet minder huur gaan betalen.
    Overlast is geen reden om minder huur te betalen (mits dit in de huurvoorwaarden staat, maar reken daar maar niet op ;))
    Sowieso pak je daar de woningstichting niet mee, die zul je dan alleen maar meer tegen je krijgen.

Misschien dat er meer wordt gedaan als er meer mensen er last van hebben.
    Weet niet de andere buren er ook last van hebben? anders overburen, achterburen etc...
    En dan met z'n allen in actie komen.
    De woningstichting zal altijd eerst bemiddelen, ze kunnen iemand niet zomaar het huis uit zetten.
    En daarnaast...als ze wel het huis uit gezegt worden...dan moeten ze ergens heen.
    En reken maar dat niemand zo'n gezin naast zich wil.

Even een voorbeeldje....
    Er is een straat bij ons in de buurt waar nog 1 man woont.
    De rest van de straat is al gesloopt, alleen hij woont er nog.
    Het is een echte aso.
    Hij wil in een bepaalde straat wonen, maar die straat is in actie gekomen dat ze hem absoluut daar niet hebben willen wonen.
    Dus die man woont nog steeds in de sloopwoning en de woningstichting kan geen kant met hem op.
    Ondertussen loopt de nieuwsbouw vertraging op.

7. Aszz

Aszz Niet meer actief

Bedankt voor je antwoord. Ja ik wil ook niet zomaar minder huur gaan betalen, dat is de advocaat nu aan het uitzoeken.

En de hele buurt heeft al meerdere malen brieven gestuurd naar de woningstichting. Handtekeningen zijn al opgehaald en er is een protest aangetekend toen ze hier kwamen wonen.
    Daar is gewoon helemaal NIKS aan gedaan. Er zijn mensen tegenover die hun huis voor weetikhoeveelton te koop hebben staan, die raken ze aan de straatstenen niet kwijt als je ziet wat voor teringbende het tegenover is.

8. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    Ik wil hier graag even op reageren.... een oom van mijn ex doet ook vanalles aan klussen, bouwen, verbouwen, verven, volkstuintje en heeft een aow uitkering... hij kan het allemaal wel, alleen mag het niet omdat hij volledig is afgekeurd ondanks alle herkeuringen die hij heeft aangevraagd. wat ik hiermee wil zeggen dat iemand die een aow heeft en wel vanalles kan, nog niet automatisch mag werken...
    heb overigens nog niet het hele topic gelezen, maar wat ik ervan gelezen heb snap ik je reactie compleet!

Hoop dat je snel iets van je rechtsbijstand te horen krijgt!

9. bengel

bengel Niet meer actief

goh lijkt wel alsof ik in jouw huis woon....
    hier t zelfde...
    woensdagen extra veel overlast omdat de 2!! kids thuis zijn.
    Alsof ze de hele dag door de woonkamer RENNEN, trap op BONKEN enz enz.
    Zij k an de kids niet goed aan en gniffel gniffel
    toen ze een x door zoonlief gebeten werd en zij hem onder een KOUDE douche zette, bracht net de postbode de post, en hij vond het gegil van hem, en het geschreeuw (kutblagen enz) zooooo erg dat hij politie gebeld heeft!!!!!
    (en het grappige is: hij werkt OOK bij de politie, het ligt bij ons ook meer aan haar dan aan hem, als hij alleen met kids thuis is hoor je veel minder...als ik tegen haar zeg, wij worden elk weekend wakker van JOUW kids en niet van het onze, wat doen ze toch, krijg ik reactie: wacht maar dat finn ouder is, zul je het merken. Zeg ik Hij mag echt niet rennen in huis, zegt ze: ja ik word er zelf ook gek van,maar ja wat moet ik dan :$:$:$:$

misschien bij 'extreme'dingen toch eens politie bellen???

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

@ Assz: Wat een k-situatie zeg! Ik zou in ieder geval de Woningbouwvereniging blijven stalken. Zij zijn verplicht hier iets aan te doen en jouw woongenot te garanderen. Gewoon elke dag bellen en/of langs gaan. Zomaar minder huur betalen zou ik zeker niet doen, want dan zul je zien dat jullie daar uiteindelijk problemen van krijgen. Verder kun je er weinig mee denk ik en dat is natuurlijk heel frustrerend. Goed dat jullie al rechtsbijstand hebben ingeschakeld. En laat je niet afschepen door de Woningbouwvereniging hoor!!! Ik weet uit ervaring dat die zich er soms nog wel eens makkelijk vanaf willen maken, maar zij moeten dit toch echt oplossen.

11. Umm85

Umm85 VIP lid

Jun 17, 2007
    26,310
    248
    63
    Female
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Sorry maar de aow krijg je toch wanneer je gewoon op leeftijd bent?

12. MarkDoif

MarkDoif Lid

Jan 20, 2010
    62
    0
    6
    ICT-Dienstverleningsbedrijf
    Kockengen
    Ze halen AOW en WAO ook door de war. Er wordt dus WAO bedoeld.

13. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ze bedoelt denk ik WAO...

14. marjolinos

marjolinos Fanatiek lid

Mar 9, 2009
    2,953
    0
    0
    tilburg
    dat bedoelde ik ja..... sorrie...

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

Jul 22, 2008
    18,631
    31
    48
    Ik denk dat je nu even niet meer kunt doen dan je hebt gedaan. Je bent al met rechtsbijstand bezig, dat is goed. Je moet niet minder huur betalen, want dan ben jij degene die fout is en dan krijg je inderdaad de woningbouw tegen je. Wat betreft het woongenot en de woonstichting daarvoor aansprakelijk stellen, klinkt goed. Maar laat rechtsbijstand daar eerst een uitspraak over doen. Kan best zijn dat de woonstichting dat al dichtgetimmerd heeft. Maar zou mooi zijn als het zou lukken!
    Mag ik vragen wat je bedoelt met "2!!"?

16. Kiwi08

Kiwi08 Fanatiek lid

Oct 30, 2008
    1,169
    0
    0
    succes met alles en hopelijk doet de woningbouw er snel iets aan!

17. kimonootje

kimonootje Fanatiek lid

Mar 21, 2009
    1,195
    0
    0
    schipperin
    Hey Aszz,
    jeetje wat een klote situatie zeg!
    Ik zou echt de woningbouw/vereniging blijven stalken. Bellen, langsgaan... Desnoods met een paar buurtgenoten die ook last van hun hebben! Hoe meer mensen actie ondernemen, hoe beter!

Misschien rare vraag, maar je gaf aan dat de huurprijs niet laag is. Hoe kunnen hun dat dan betalen...?
    Veel sterkte en succes ermee!

Ben trouwens blij dat wij er nooit last van hebben! We zijn schippers, en als we lastige buren hebben, gooien we los, en gaan we verderop liggen:D
    Maar als ik in een huis zou wonen zou ik denk ik terug pesten met muziek. De nieuwste Decibel-cd is er erg geschikt voor!;)

Liefs Kimonootje

Share This Page