Buren

Discussion in 'De lounge' started by Que, Apr 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Que

Que Niet meer actief

Ow wat wordt ik gek van de buren zeg!!!

Mijn burvrouw is gescheiden en krijgt om de week haar zoons over de vloer.

In het begin toen ze er net kwamen wonen was de jongste 12 jaar en de oudste 14. Ze gingen om half 12 naar bed:$. Moeten ze natuurlijk zelf weten, maar ze kunnen tot op de dag van vandaag nog steeds niet normaal op de trap lopen. Ze rennen naar boven en stormen naar beneden als ze naar beneden gaan dan slaan ze nog een tree of 3 over dus springen ze het laatste stukje. 2 trappen hebben ze en houten vloeren. Zo lekker als je slaapkamer er naast ligt pffffffffffff Nu is de jongste 14 en de oudste 16 en worden de naar bed toe gaan tijden dus later en later. Gister gingen ze om half 1. Het is trouwens niet zo dat ze 1x naar boven gaan nee ze gaan een stuk of 4 5 keer heen en weer.

Nu vanochtend moesten ze vroeg naar school, maar ikke was ze voor. Ben om half 8 express gaan stofzuigen, vooral bij de plinten was het vies;). Nu is die buurvrouw niet zo slim, want heb al meerdere malen gevraagd of het wat zachter kan. Gewoon op een nette manier, op een boze manier, via sms, via briefjes, maar niets dringt door. Nu zit ik op de bank tv te kijken, maar dan even met het geluidssysteem aan. Wel hard komt het nieuws dan bij mij over maar ik hoop dat het bij haar nu ook eens doordringt.

Sorry maar moest het even kwijt.;)

2. popje

popje VIP lid

Jul 20, 2006
    7,339
    269
    83
    NH
    Buurvrouw klaagte over jou?
    Wat zei jij....? over haar kids dan?

3. Que

Que Niet meer actief

Nee over mij klaagt ze niet. Sorry staat misschien een beetje onduidelijk misschien. Nee ze is bang voor mij :D:D:D:D

Ben een keer zo boos geworden. Haar auto een Ford Ka stond met 4 wielen op de stoep geparkeerd er waren 5 parkeerplaatsen vrij. Maar hij stond zo op de stoep dat je dus over de weg moet. Nou rijden ze hier niet zo zachtjes dus ik vond dat echt lomp van haar.

Ik zei toen tegen haar, is het nou de bedoeling dat de kleine kinderen met hun fietsje over de weg gaan omdat jij je auto zo nodig moet schoonmaken. Ik heb toen ook gezegd, ik ga zo mijn container halen (die was net gelegd) als ik niet over de stoep kan met die container dan ga ik over je auto heen!!! Je kan ook je auto schoonmaken als hij op de weg staat!! Toen kwam haar exman bij mij aan de deur dat ik niet zo moest zeuren, want wat wist ik nou van kinderen ik had ze niet (was toen al ruim een jaar bezig om zwanger te worden). Kon zijn nek wel omdraaien. Heb toen ook gezegd over de overlast die ik van haar en hun kinderen heb. Hij heeft hier een half uur aan de deur gestaan. Hij zei zelfs mag ik even binnen komen. Ik zei nee wij gaan eten. Hij bleef maar zeuren en zeiken.

4. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    sorry hoor maar voor mij kom je zelf over als een nare buurvrouw die altijd wel wat heeft wat niet goed is aan de buren...

5. tweemeisjes

tweemeisjes Niet meer actief

Hoe moet de buurman nu weten dat je niet zwanger kan worden?? Dat is een normale uitspraak dat had ik ook gezegd. Ik had ook gezegd dat je niet zo moet zeuren over hoe ik mijn auto schoonmaak. Beetje kinderachtig gedrag van je om dan te zeggen met de container dat je er anders overheen rijd. Met zulke mensen praat ik niet eens meer. Dan knoopt de buurman nog een gesprek aan, laat je hem een half uur in het deurengat staan.. pffffffff. Lekker hoor, dan moet je er niet raar van opkijken dat ze niet naar jou luisteren.

6. tweemeisjes

Aanvulling, ik behandel mensen vaak naar hoe ze mij behandelen. Je mag blij zijn dat ze nog naar je willen luisteren, want als je dit goed terugleest zie je ook echt wel in dat die uitspraken nergens op slaan.
    Toch zal ik eerst mijn excuus maken voor mijn grote mond, toen ik het las dacht ik echt.. jeetje mina.. asociaal hoor.

7. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    " zeg buuf...als je je auto schoon maakt, wil je hem dan alsjeblieft niet op de stoep zetten want dan kan er geen mens meer door. Kleine kindjes bvb met hun fietsjes moeten dan die gevaarlijke weg op.."

Als ik zo benadert was had ik hem weg gezet voor je.
    En als je dan daarna op n normale manier gevraagd had of ik aan mijn kinderen (heb er zelf 2 van 11 en bijna 13) duidelijk wilde maken dat ze niet als olifanten naar boven moeten gaan om half 12 had ik daar ook naar geluisterd.
    Als je mij tegen de haren inwrijft dan klappen mn oren spontaan dicht.
    Moet ik er wel bij zeggen dat ik uit mezelf al mn 2 heren duidelijk (probeer) te maken dat ze geen olifanten zijn maar gewoon 2 jongetjes en ze dus op n normale manier de trap over kunnen. Maarja...soms.... ;)

8. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Dit soort buren hebben mijn ouders dus ook, trappen op stampen e.d. de oudste dochter oefent 's avonds met een marionettestok in de woonkamer en laat deze meer vallen dan dat ze het opvangt... Echt wat een herrie maken die lui. Mijn ouders hebben ook al eens gevraagd of het wat zachter kan, want mijn zoon slaapt er ook regelmatig als ik werk. 3 weken goed gegaan en daarna begon het weer. Dus mijn ouders houden zich ook niet meer in ;) 's avonds de tv wat luider aan (als mijn zoon er niet is) met een dvd van andre rieu (ja zijn fanatieke rieu fans haha). Ik kan me voorstellen dat je op gegeven ogenblik zegt van en nu ga ik ook kabaal maken. Mijn buurvrouw kan ook herrie maken, slaan met de keukenladen en ontzettend schuiven met de stoelen zonder filtjes eronder. Soms ben ik dit ook zat en zet de radio ff een tikkeltje harder dan hoor ik haar even niet haha.

9. MissMom

MissMom Fanatiek lid

Oct 30, 2009
    1,346
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je, ik irriteer mij niet aan de buren met hun harde leefgewoontes maar irriteer me wel aan hetgeen dat andere buren niet het lef hebben om even langs te gaan bij degene waar ze overlast aan ondervinden.
    Dat gebonk op de muren en verwarmingspijpen dag in dag uit bah zeg! (van 1tje weet ik wie dat doet haha, heb haar er op aangesproken)
    Of blijven afwachten en zich alleen maar meer gaan irriteren en daarna flink boos aan de deur komen/gaan, hallooo ga dan meteen even en praat het rustig uit.
    Je moet immers wel met elkaar kunnen leven anders een enkeltje onbewoond eiland!

10. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

Jun 18, 2009
    2,299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Zo'n soort buren hebben wij ook. Kinderen (zijn allemaal studerende) stormen de trap op en af (tig x per avond), ontzetten hard praten zodat wij veel gesprekken kunnen volgen, meubels oid verzetten, en die o zo lekkere dingsong klok enz enz. (het zijn wel gehorige huizen)
    Maar wij maken er geen punt van en hebben maar 1 ding. Wordt onze meid er constant wakker van dan gaan we eens praten. Overigens hebben wij goed contact met de buren (geen ruzie oid), en ook wij maken weleens herrie.

Ik lees weleens vaker hier dat er zo over buren wordt geklaagd, maar net als wat MissMom al zei, als je je begint te ergeren, waarom ga je dan niet meteen aan om erover te praten? Waarom eerst alles opkroppen? Maar goed zo denk ik erover.

11. Que

Que Niet meer actief

Zoals ik al eerder heb aangegeven, heb ik al een aantal keren op een aardige manier gevraagd of ze iets zachter konden doen aangezien wij nog al gehorige huizen hebben. Ook heb ik al een paar keer op een aardige manier gevraagd of ze haar auto niet op de weg kon laten staan ivm de kleine kinderen die hier over de stoep fietsen. En hier op de weg rijden ze minimaal 60 km p/u.

Ze zij dat ze rekening zouden houden met ons. En ook haar andere buurvrouw had er al een keer wat van gezegd.

Na een aantal keren weer overlast te hebben gehad, heb ik een briefje geschreven ook op een aardige manier. Later kwam ze haar excuus aan bieden, sorry hadden er niet meer aangedacht. Oke dacht ik toen kan gebeuren, na weer een aantal keren overlast te hebben ondervonden ben ik op het moment zelf aan de deur gegaan. Van joh wat jullie nu aan het doen zijn (om half 12 s avonds doordeweeks) vinden wij niet echt prettig aangezien onze wekker weer om 5 uur gaat. Sorry sorry sorry kregen we toen.

Je kan mij niet vertellen dat we het dan niet hebben geprobeerd. En dat ik dan een nare buurvrouw ben volgens jullie sorry maar dat vind ik persoonlijk niet. En o ja dan is de mevrouw die aan de andere kant naast haar woont zeker ook een nare buurvrouw?????????

12. Que

Que Niet meer actief

O ja en in het weekend als de oudste zijn vrienden en vriendinnen over de vloer krijgt en tot 1 uur s nachts harde muziek op zijn kamer aan het draaien is dan hoor je ons niet hoor, want dan mogen we de volgende dag uitslapen.

13. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    jeetje wat komen er weer heftige reacties..
    Ts geeft in haar begin post al aan dat ze van alles op een nette/vriendelijke manier heeft geprobeerd om duideijk te maken dat er overlast is.. En dan is ZIJ de asociale buurvrouw:(

maar goed, vind dat je groot gelijk hebt.. Gelukkig hebben wij leuke buren en natuurlijk horen we hun regelmatig.. ze hebben twee meiden van 3 en 1.5 jaar dus zonder geluid gaat dat niet.. maar ze zullen ons ook ongetwijfeld horen als L. weer een bui heeft dat hij niet wil slapen en lekker gaat liggen krijsen..

als dat mijn buren waren had ik precies hetzelfde gedaan..

14. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    en als zij al asociaal is wil je niet weten wat mijn vader bij onze oude buren hebben gedaan:D

15. Chrissie

Chrissie Niet meer actief

Nieuwsgierig!!! (sorry, beetje off topic ;) )

16. mora27

mora27 VIP lid

Nov 25, 2009
    6,381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik vind het altijd zulke irritante topics over burengezeik enzo maar toch ga ik het lezen en erop reageren haha...
    ik heb altijd zoiets van joh laat de mensen lekker leven in hun huis en ook kleine kinderen en pubers... je bent zelf toch ook een puber geweest? ik banjerde ook de trap op en af hoor en vooral als ik boos was... haha... ik snap gewoon niet hoe je je daaraan kan storen.. er zullen altijd geluiden om je heen zijn dus je zal er maar aan moeten wennen... is toch te gek dat de buren op hun tenen moeten lopen en steeds maar weer hun kinderen moet zeggen pas op zachtjes doen anders worden de buren weer boos...

jij verteld jou verhaal op zo'n manier dat bij alles wat hun doen jij op hoge poten staan en er nog eens kinderachtige opmerkingen over maakt bv met de otto, de auto die op de stoep staat.. wat moeten ze dan doen midden op straat de auto wassen?? ook gevaarlijk lijkt me... en er zal geen mens zijn die hun kind alleen laat op de stoep aan een drukke weg waar 60 gereden wordt dus zo'n probleem zal het wel niet zijn lijkt me...

leven en laten leven meid!

17. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    denk dat het afhankelijk is van hoe vaak het gebeurd.. een feestje met lawaai kan natuurlijk, de deur hard dichtsmijten een keer lijkt me geen probleem en van de trap springen, ach kan een keer voorkomen.. maar als dit dagelijks 10x per dag gebeurd ben je er snel klaar mee denk ik..

18. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Wat een nare situatie is dat toch ja. Dat je in je eigen omgeving niet de rust kunt hebben die je eigenlijk wil. Gisteren hebben wij hier ook een akefietje gehad met de buurman. Wij houden al 7 jaar ene plekje voor hem vrij op de parkeerplaats, dit omdat hij zijn auto dan voor zijn huis kan parkeren. Als wij eens een keer perongeluk in de weg staan met onze auto of 10 cm voor zijn looppad, dan komt hij aanbellen of we de auto weg willen zeggen. Waar we dan ook weer netjes gehoor aan geven.
    We laten de honden al altijd binnen voor hem, omdat hij er anders last van heeft.

Nu is het zo dat hij vaak bezoek krijgt van een wethouder van de gemeente waar ik in woon. Zijn bezoek parkeert de auto altijd super onhandig en gisteren toevallig ook recht voor de poort van onze buren van 2 huizen verderop. Mijn buurvrouw is zwanger en moet ten alle tijde weg kunnen mocht er iets zijn,maar ze kon haar eigen huis gewoon niet meer uit.

Toen hebben we er wat van gezegd. Op een nette manier. Maar meneer zette zijn auto niet weg en wij konden een grote bek krijgen van de buurman.

Zo frustrerend hoe mensen soms kunnen zijn. Zo egoistisch.

19. Luuz

Luuz VIP lid

Aug 16, 2008
    23,842
    2,610
    113
    Hier
    laten we het er op houden dat hij op een originele manier de auto's van hun visite heeft weggezet die bij hem in het weiland hadden gezet.. heel stuk vernield door de remsporen.. heeft netjes gevraagd of ze hun auto wilden verzetten, de visite vond dat geen probleem maar de buurman vond mijn vader een achtelijke zeikerd en de auto's moest blijven staan.. toen heeft hij het zelf maar gedaan:D

20. tweemeisjes

Wat er ook gezegd wordt van mijn reactie. Moet je zien hoever mensen gaan voor zoiets onbenulligs. Ik blijf erbij dat de manier van vragen ook op een andere manier kan. Dan ben/blijf je altijd eerste! Ze kan nooit verwijten dat jij niet netjes bent gebleven, al kookt je bloed ;) Dat kan ook op een andere manier.
    Ben zelf geen heilige, dat ff voorop. maar heb wel geleerd dat hoe je mensen aanspreekt dat daar nogal veel verschillen inzitten. :)

Share This Page