Buren!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Strijkkraal, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Serieus - ik ben de moeilijkste niet. Vorig jaar hadden we al een akkefietje met onze nieuwe buren, dat ze opeens een overkapping hadden gebouwd aan de achterkant, waardoor er een hoop licht uit onze woonkamer gehaald werd. Zonder overleg. Maar goed, dat ding stond er, en het was binnen de wetgeving qua afmeting, dus ik heb het maar geaccepteerd.

Enter volgend probleem: We hebben een recht van overpad bij hun, is al zo sinds een jaar of 30 (is ook zo beschreven in diverse koopcontracten), Ik woon er nu meer dan 10 jaar. Het huis is hun ook verkocht als een hoekwoning MET recht van overpad voor de buren (wij dus). Echter zit ze al sinds ze erin zit te azen op dat stukje grond, want ze wil dat bij de tuin hebben.

Duidelijk over gesproken met ons, en NEE, wij willen niet dat dat recht van overpad vertrekt, we hebben gewoonterecht omdat het al zolang bestaat (nagevraagd bij de notaris en ook medegedeeld aan de buren). Want waar moet ik dan met mijn vuilcontainer naartoe? En mijn fiets? Daarbij, ONS huis staat ook te koop, MET recht van overpad over het erf van de buren.

Al enige weken zijn ze bezig hun tuin op te knappen. Prima, hebben wij ook gedaan. Ik heb al een aantal keer aangegeven, dat ik toch echt niet wilde dat het pad ging verdwijnen, ondanks herhaalde pogingen van hun kant. Want ja, ik kon toch met de container ons trappetje af naar het pad van de school, dan dan via een nieuw hek en een trappetje op via een klein stuk grond weer het pad op (ter illustratie, het gaat dus om het pad van mijn tuinhek die toegang geeft naar hun tuin en overpad). Ze hebben zelfs om hun punt te maken onze grijze container al een paar keer binnengehaald, om te laten zien dat het zo moeilijk niet is (dat is het punt niet!). Hebben we ook al aangegeven dat dat geen optie was, we hebben immers geen erfdienstbaarheid met de school. Ergo, pad blijft ... PUNT

En wat schets mijn verbazing vanochtend ... pad is weg, een schutting geplaatst zodat ze zelf de brommers en fietsen niet zien en ik kan er niet meer door! :x:x:x:x:x:x:x:x:x:x:x

Het stoom komt uit mijn oren en ze is niet thuis (dat is maar goed ook misschien momenteel) en ik heb een bezichtiging vanmiddag. Ik ben zoooo pissed!!!!

Eerst maar eens afkoelen, de makelaar bellen en dan hopen dat ik straks mijn woede kan beheersen als ik daar aan ga kloppen.

2. Clapat

Clapat Fanatiek lid

10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Als dit recht is beschreven, kan je dit juridisch niet aankaarten?
    Heb er geen ervaring mee, ik zeg maar wat...

3. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    oei, dan zou je een verkeerde hebben aan mij, ik zou er werk van maken. sterkte.

4. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Jeetje, wat een k*t buren zeg! Bah! Ik zou ook laaiend zijn!
    Het is dat je vanmiddag een bezichtiging hebt, maar oh wat zou ik graag die schutting er uit trekken!

Sta je dan, met je goed fatsoen te vertellen dat je recht van overpad hebt bij de buren... Sjonge jonge..
    Waar is die dan?!
    Maar het lullige is ook nog, je kan er nu eigenlijk niks van zeggen..want dat is natuurlijk niet echt een fijn bericht voor de toekomstige kopers, dat je zo'n schijtburen hebt.. :(

Ik hoop dat je met de makelaar iets kan bedenken, en dat het nu niet een negatief effect heeft op de bezichtiging... Succes!

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    daarom koop ik dus nooit een huis waar zulke fratsen aan zitten. hoor er veel ellende over.

Over die overkapping... tja, ik ga zoiets echt niet laten als de buren het er niet mee eens zijn. Ik vind niet dat ik zoiets hoef te overleggen.

6. maaikenaomi

maaikenaomi Niet meer actief

Zoooo :$
    Snap je helemaal! Zou ook echt uberpissed zijn! En in staat om die k*tschutting om te trappen....
    Kan je geen advies geven helaas maar zou zeker voor de zekerheid nogmaals contact opnemen met notaris/advocaat om te kijken of je echt in je recht staat wat betreft recht van overpad.
    Toch niet te geloven dat mensen zoiets durven te doen als ze weten dat jij in je recht staat en zij dus niet!
    Bah, bah, bah!

7. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.663
    1.426
    113
    Als in de koopcontracten staat dat er recht van overpad is, dan moet dat er zijn dus ik zou nu de politie/wijkagent bellen dat jullie de toegang tot je perceel ontzegt wordt en dat je daar nu een oplossing voor wilt. Dit is natuurlijk geen stijl en snap hetrvan de buren ook echt niet, het zal om een stukje grond van 30-50 cm gaan waarschijnlijk snap niet dta je daar ruzie over maakt in de buurt.

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Zooooo:x:x:x:x

De makelaar zal wel weten wie je hier voor moet bellen.

Ik zou in staat zijn om de schutting er nu meteen er uit te trekken!!!

9. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Ik zou pislink zijn, bel ff met het juridisch loket voor de zekerheid
    maar neem ook contact op met je gemeente, zij moeten daar vergunning voor geven (tenminste hier wel)
    Ik zit ook met recht van overpad, kunnen ze niet zomaar maken.
    En anders rechtsbijstand..
    Heel veel succes, VET irritant dit soort dingen en dit soort mensen.. typisch voorbeeld van mensen die alleen maar aan zichzelf denken.. sterkte

10. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik voel een rijdende rechter aflevering komen waar jij aan het langste eind gaat trekken.

11. tuc

tuc Niet meer actief

wij hebben ook recht van overpad met onze buurvrouw, een gezamelijke poort om naar buiten te gaan en dat staat beschreven in het kadaster hoor, dus daar kunnen jouw buren echt niet omheen.

In ons geval zijn wij dus jouw buren, het hoort bij onze grond en wij moeten de buurvrouw recht van overpad verlenen, wij kunnen dat echt niet bij onze tuin trekken hoor. Wij zullen haar altijd die gunst moeten verlenen, onder die voorwaarden zijn beide huizen gekocht en verkocht.

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    Pardon :$ wat zijn dat voor een mensen.
    Ik had de wijkagent gebeld en gevraagd. Of het jou goed recht is om die schutting direct weg te halen.
    Ik had echt niet meer aangebeld bij de buren, zij doen het toch ook zomaar.

13. Amethist

Amethist Niet meer actief

Zomaar een recht van overpad opheffen mag écht niet.

Opheffing recht van overpad - Pesman Advocaten

Vooral onderstaand stukje uit de één-na-laatste alinea is erg interessant voor jullie:

"Het enkele feit dat er een redelijk alternatief voor het heersende erf zou bestaan, is dus onvoldoende om te oordelen dat het dienende erf geen belang meer zou hebben bij het recht van overpad."

Jullie zijn het heersende erf en jullie buren het dienende erf.

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Zo, dat vind ik aardig brutaal. Klinkt als een stel mensen dat, ongeacht wat jullie ervan vinden, tóch hun zin willen gaan doordrijven. Aangezien jullie juridisch sterk staan, zou ik hier echt een punt van gaan maken!

Op deze manier ga je niet met elkaar om. Te gek voor woorden!

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Wow ik zou woest zijn! :$

16. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dat is echt heel slecht.. Wow wat zou ik kwaad zijn, en ik had de politie gebeld, direct. Zijn ze van de pot gerukt ofzo..

En aan de deur gaan, en eisen dat ze het per direct weghalen!

17. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Wow dit kan dus echt niet!

Idd makelaar bellen voor advies en evt wijkagent. Duidelijk laten weten dat je dit niet accepteert.
    Ze zullen die schutting weer weg moeten halen.

Heel erg veel succes en ik hoop voor je dat je je huis en dus je buren snel kwijt bent!

18. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

De fik erin!!! Nee, grapje.

Zeer brutaal, dat wel! Ik zou ook flink pist zijn. Bah!

19. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.493
    13.951
    113
    Vrouw
    Zooo dan! Ik had waarschijnlijk de zaag al gepakt voor die schutting...
    Nu als de sodemieter de politie bellen en je rechtsbijstand inschakelen.

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Wat onbeschoft !

Deel Deze Pagina