Ik zou nu juist niet aan de deur gaan staan (dat verwacht ze)..maar gelijk maatregelen nemen zoals de politie bellen en je makelaar bellen.
Ik zou ze 24 uur geven om het in de oorspronkelijk staat terug te brengen en anders breek je het eigenhandig af. 'Sorry, ik moest er langs'. Wat een mongolen.
Ik zou zelf ook in staat zijn om de boel af te breken maar ik denk dat het t beste is om kalm te blijven en het op een "juiste" manier af te handelen, al hebben hun dat ook niet gedaan... Bah bah wat erg toch dit eigenlijk... Wat zeg je man eigenlijk? Die van mij zou ik echt moeten tegenhouden denk ik om niks te doen.
Mijn vriend had die toko al eruit geropt voordat ik hier een berichtje had kunnen typen Ik hoop dat je eruit komt!
Aangezien ze niet thuis zijn zou ik een briefje in de bus doen en hierin zetten dat ze 24 uur de tijd hebben om de boel af te breken en dat je anders juridische stappen gaat ondernemen. Zijn ze nou helemaal gek geworden!!!
Zou inderdaad niet heen gaan maar direct andere stappen ondernemen. Luisteren doen ze namelijk niet dat is hier al uit gebleken.
Ja precies maar het is ook aso van die buren zeg jeetje.... :x Gelukkig gaat ts verhuizen je zou daar maar moeten blijven wonen zeg
Idd een brief in de bus en 1 aangetekend met een tijdslimiet waarop het herstelt moet zijn. Wij hebben pas ook om een andere redenen zoiets met de buren gehad en dit was volgens de politie de correcte manier om te handelen.
Nou - die bezichtiging was even een zegen. Ik ben daar nooit bij (wil ik ook niet) en ben met hond en kind een zeer nodige wandeling gaan maken waardoor ik even tot rust kon komen en af kon koelen. Ben er geweest. Probleem nu is even dat manlief op een beurs in het buitenland zit, maar ik heb heel kalm (en ik ben trots op mezelf), dat ik het bijzonder onbeschoft vind dat die schutting er staat, en dat het pad niet meer bestaat. Daarnaast vind ik het gebrek aan communicatie daaromtrent nog stuitender en ik had toch wel verwacht dat als het om dit soort dingen aanging, dat een goed gesprek het minste was wat ik zou verwachten. "probleem" is dat de erfdienstbaarheid niet notarieel is vastgelegd. Echter, in 1992 is een nieuwe wet in werking getreden wat het gewoonterecht regelt. Als een erfdienstbaarheid 20 jaar bestaat (wat over gaat over eigenaar en in ons geval bestaat het overpad al ruim 30 jaar, ik woon hier nu 11 jaar, mijn buren daarvoor nog veel langer), en het dienende erf is niet op tijd met stuiting (was dus 1 januari 2012 was, vorig jaar dus), dan vervalt de erfdienstbaarheid in het "gewoonte recht niet te goeder trouw". Had ze gestuit, dan had ze idd dat "mogen" doen. We hebben die door de notaris uit laten zoeken vorig jaar, en vervolgens op onze handen gaan zitten, want het was haar actie om te nemen. Mijn makelaar was ook de verkopende makelaar van mijn oude buren, en hij heeft mij ook al aangegeven dat ze bij de overdracht bij de notaris commentaar had op het recht van overpad. Ze wist er dus duidelijk vanaf dat ze een huis kocht waar een gewoonterecht op lag waar een verjaringstermijn van aan zat te komen Haar punt was weer "ja maar, jullie kunnen over het pad van de school". Ja, kan, maar ik heb geen erfdienstbaarheid met de school. Het pad ligt er, en het wordt gedoogd dat we er gebruik van maken (voornamelijk om over te lopen, kinderen spelen daar), maar zij hebben dus wel op tijd gestuit en kunnen dus ieder moment de gedoging intrekken. En terecht. En dan ... dan heb ik helemaal niets meer. Zegt ze, ja, dan zien we dan wel. Nou nee, dan zien we dan niet, dat zien we nu dus. Zij zegt dat ze in haar recht staat want het stuk grond is van haar. Dus toen ik opperde dat ik dan maar diagonaal pontificaal met mijn kliko's dwars door haar tuin ga lopen of door haar woonkamer, was dat ook niet helemaal de bedoeling. Ik had toch een alternatief??? Ja, het pad van de school, maar dat is niet HAAR alternatief om te geven. Dus ik heb gezegd dat als mijn man zondag terug is, dat we gaan praten. Die schutting gaat eruit, en hoe dat is dan te bespreken. Ik was in staat om dat ding om te schoppen, maar weet je, ik ga me niet verlagen naar haar niveau. We gaan een gesprek aan en dan kijken we of we tot overeenstemming gaan komen. Zo niet, dan nemen we onze maatregelen en schakelen we de instanties in. @Souries: toen ik aan het wandelen was, dacht ik precies hetzelfde... LOL typisch gevalletje Rijdende Rechter. Zucht ... ik zit hier zo niet op te wachten :x:x:x
Ik zou ze vertellen dat ze hem NU kunnen verwijderen en anders waar ze bij staan meteen de politie bellen! Dit mag absoluut niet en ze zullen jullie ten alle tijden gelijk geven!
Je hebt duidelijk de wet aan je kant en een notaris die dit beaamt. Regel deze verklaring bij je notaris op papier als je dit niet hebt. Stuur een kopie daarvan samen met een begeleidend schrijven aangetekend naar je buren. Geef ze daarmee te kennen dat wat zij hebben gedaan onwettig is, vermeldt onderaan de brief de bijlage (kopie van notariële verklaring), meldt een redelijk termijn om het pad te herstellen in de oorspronkelijke staat, en dat je juridische stappen zal ondernemen indien hier niet aan wordt voldaan binnen het termijn. Wat zou redelijk zijn, 1 maand, 2 maanden? Misschien dat het Juridisch Loket een adviestermijn kan geven. Niet vergeten een kopie te maken van de brief, nadat je die hebt ondertekend, en bewaar het bewijs van het postkantoor voor aangetekende zending. Dit heb je nodig als je toch naar een advocaat moet.
Inderdaad, aangetekend brief sturen (misschien even overleggen met je rechtsbijstandsverzekering), ze een termijn geven om de situatie weer te herstellen en anders, jij staat in je recht.