Buren!!!

Discussie in 'De lounge' gestart door Strijkkraal, 28 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Politie bellen want dit staat ook in het kadaster beschreven, en zij mogen dit dus niet doen. Je staat volkomen in je recht als je er een rechtszaak van maakt. Ik zou je rechtsbijstand inschakelen. Er niet zelf naar toe gaan, maar een briefje in de bus met de mededeling dat je gerechtelijke stappen onderneemt en dat de rechtskosten ook voor hun zijn als jij de zaak wint.

2. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik snap het niet. Staat het nu wel of niet in jullie beider koopacten? (Van het dienende en heersende erf.) Gewoonterecht is per definitie niet notarieel vastgelegd, maar in je eerste post schrijf je wel dat er iets in de koopacte is vastgelegd. Een koopacte is echter altijd notarieel vastgelegd, dus als er iets over jullie koopcontracten staat, is het toch notarieel vastgelegd? :(

Ik zou hoe dan ook rechtsbijstand inschakelen, want door zoiets daalt de waarde van je huis enorm. Echt schandalig dat ze dit doen!

3. Lady Mary

Lady Mary Lid

15 nov 2013
    29
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind je kalm en beheerst. Persoonlijk had ik niet gewacht tot manlief thuis was. Gelijk politie inschakelen. Geen gehoor? Gelijk advocaat erop. Dat je een heel dikke poot hebt om op te staan is vrij duidelijk, omdat het in beide koopaktes is vastgelegd. Ik denk dat met het vooraf telkens het over dat overpad te hebben ze het er doorheen probeerden te drukken. Dat jullie daar niet in mee gingen was kennelijk niet volgens hun plan, dus zij dachten dan maar kwaadschiks. Als ik buren had die op de kwaadschiks toer gingen zouden van een antartisch koude kermis thuis komen.

4. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Als het overal beschreven staat, zou die "omheining" bij mij toch echt niet lang recht zijn gebleven.
    En als ze daarover klachten hebben, dan gaan ze zelf maar naar de politie of spannen ze maar een proces in (dat ze glansrijk ... verliezen).

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Heb manlief net ook gesproken. Is ook helemaal niet blij , en heeft al aangegeven zondag mede te gaan delen dat dit goedschiks of kwaadschiks kan. Dus of de schutting gaat om, of we staat bij de kantonrechter. Hij is wat harder, ik wil het dan nog proberen op een normale manier eruit te komen:) maar goed dat doen zij ook niet dus waarom zou ik dat wel doen dan ...

Wordt vervolgd dus ...

6. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wow, dat je jezelf zo kon beheersen :O Ik word al gek als ik je stukje lees. Maar wel jammer dat het zo moet uiteindelijk inderdaad, je wil toch een beetje normaal met elkaar omgaan maar ik geloof dat dat hier toch maar eenrichtingsverkeer is.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja je man heeft wel gelijk natuurlijk ...

Succes!!

8. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hoe is het nu?

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Nou - geen gesprek dus. Manlief ziet dat niet zitten, ze weten hoe we erover denken.

Er wordt nu een aansprakelijkheidsbrief geschreven, waarin we duidelijk aangeven wat ons standpunt was, dat ze willens en wetens heeft aangestuurd op dit conflict, het was immers duidelijk hoe de vork in de steel zit en zijn we nu juridisch advies aan het inwinnen.

Ik baal er wel van. Ik ben helemaal niet van de conflicten, zeker niet met de buren. Maar het is duidelijk dat we er toch niet uit gaan komen. Anders had ze van te voren wel rekening gehouden met onze rechten en wensen.

10. rums

rums Niet meer actief

#50 rums, 2 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 dec 2013

Ik zit hier echt met verbazing te lezen :$ Je moet wel een behoorlijke bord voor je kop hebben wil je zo tegen de wet in een pad dichtmaken.
    Wettelijk gezien staan jullie sterk ijzersterk. Alleen jammer dat het zo ver moet komen.

Edit. Daarbij komende is het ook niet bevorderlijk voor het verkoop van je huis. Er is namelijk recht van overpad maar er is geen pad. Dus mensen krabben zich wel 2x achter de oren. Die gaan niet kopen omdat ze al ruiken dat de buren tegenwerken.

Mijn man zegt gewoon de kettingzaag erin en dwars door de tuin gaan

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik kan het me voorstellen, het is ook vervelend om ruzie te hebben, vooral met buren, want die kun je niet ontwijken, zoals je met andere mensen met wie je ruzie hebt, nog wel eens kunt.
    Alleen dit hebben ze toch echt aan zichzelf te danken, wat dachten ze, dat je dat allemaal maar over je kant laat gaan? Sterkte, ik weet uit ervaring hoe rot zoiets is en momenteel heb ik ook onenigheid met de buren. Al sta ik volledig in mijn recht, want wat zij doen mag helemaal niet, maar dat gezeik wat je daar bij krijgt, bah, je woongenot vermindert er wel door.

12. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle

Je hebt nu ook geen keus, dat is helemaal zuur!

Sommige mensen zou je toch eens flink door elkaar willen schudden!

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Tja ik snap je maar hun zijn toch echt begonnen met de grove "ruzie"

14. ikke175

ikke175 Fanatiek lid

30 dec 2011
    2.576
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh jee wat een ellende...
    Wat betreft de overkapping... die hebben wij ook niet overlegd met de buren. We zijn eraan begonnen en hebben zelfs de gemeente niet op de hoogte gebracht omdat dit binnen de normen was. We hebben hele lieve buren en de buurman heeft zelfs platen gezaagd en mee geholpen om dat ding te bouwen maar dat terzake... haha..

Maar dat recht van overpad.... wie haalt het nou in zijn botte hersens om zoiets dicht te maken! Schandalig zeg.
    Ik ben dan ook van de harde aanpak... Dat ding eruit en ander schakel ik binnen een dag andere instanties in... ik bied ook nog aan om dat ding er zelf uit te rammen :D

15. rums

rums Niet meer actief

Hoe gaat het er nu mee? Al stappen ondernomen?

16. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Ik ben ook benieuwd! :)

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We zijn bezig met een dossier op te bouwen. Ik heb de makelaar gebeld om te vragen wat de contracten vermeldde toen het huis door de buurvrouw werd verkocht. Hij is die nu aan het opzoeken.
    Ondertussen lopen wij dus wel dwars door haar tuin met onze bak. Ze weet het, ze stond ook van de week aan de deur dat ze wilde praten, maar heb aangegeven dat we eerst het een en ander aan het uitzoeken zijn.

En tot die tijd blijven wij door haar tuin lopen. Ik ga nu geen verworven recht opgeven door haar "alternatief" te gebruiken.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    We zijn bezig met een dossier op te bouwen. Ik heb de makelaar gebeld om te vragen wat de contracten vermeldde toen het huis door de buurvrouw werd verkocht. Hij is die nu aan het opzoeken.
    Ondertussen lopen wij dus wel dwars door haar tuin met onze bak. Ze weet het, ze stond ook van de week aan de deur dat ze wilde praten, maar heb aangegeven dat we eerst het een en ander aan het uitzoeken zijn.

En tot die tijd blijven wij door haar tuin lopen. Ik ga nu geen verworven recht opgeven door haar "alternatief" te gebruiken.

19. rums

rums Niet meer actief

Dat is zoiezo wel slim lekker door haar tuin heen banjeren! Laat je in ieder geval zien dat je je er niet bij neerlegd. Wat een muts!

20. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Nou lekker door die tuin heen!! :D

Deel Deze Pagina