Verzekering en bevalling, krijg een rekening?

Discussie in 'De lounge' gestart door Angeliekie, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angeliekie

Angeliekie Bekend lid

29 apr 2013
    520
    8
    18
    Ik ben 10 juli bevallen dmv inleiding, was een pas weken ervoor overgedragen aan de gyn omdat er spoortjes eiwit in mijn urine zaten.
    9 juli had ik controle en hij was niet helemaal tevreden over het hartfilmpje, dus inleiden.

Krijg nu een rekening van 335,- van de verzekering. Heb al eens eerder gebeld en dit verhaal gedaan, ze zouden het uitzoeken maar nu dus weer een rekening.

Het enige wat ik kan bedenken is dat het mijn eigen risico is, maar kan dat wel?

Volgens mij was er medische noodzaak om in het ziekenhuis te bevallen vanwege de eiwitten.

2. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Is het niet eigen risico van de onderzoeken?

Want als jij medisch bent bevallen hoef je niks te betalen. Zou even contact opnemen met het ZH en de verzekeraar en kijk even online je factuur in ( als dit kan ) Daar staat precies op waar het van is.

3. Rozaly

Rozaly Bekend lid

26 apr 2011
    736
    0
    16
    Volgens mij krijg je een medische bevalling vergoed vanuit de basisverzekering, maar moet je wel gewoon eerst je eigen risico betalen. Je hebt geen eigen bijdrage omdat het medisch was, maar risico - bijdrage zijn 2 verschillende dingen.

4. singa

singa Niet meer actief

Eigen risico geldt niet voor kosten die te maken hebben met de bevalling. Misschien heeft het ziekenhuis de verkeerde code gebruikt waardoor er niet doorgegeven is dat het medische noodzaak was. Je kan dus het beste even contact opnemen met het ZH en de verzekering zoals Saja ook aangaf.

5. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ik heb na mijn keizersnee ook de rekening thuis gekregen, was een fout en mocht hem gewoon doorsturen naar de verzekeraar.

6. MaggieMagpie

MaggieMagpie Niet meer actief

En als je na je bevalling naar het ziekenhuis moet? Onze dochter moest 2 uur na de bevalling met spoed naar het zkh. Twee ambu's, een voor haar en een voor mij. Die voor haar is gewoon vergoed, maar die voor mij moest ik gewoon de eerste 360 euro (eigen risico) zelf betalen.

7. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Daarom kan ik me voorstellen dat de rekening die TS heeft gekregen betrekking heeft op het hartfilmpje? Ik bedoel je bevalling wordt vergoed maar toch niet alle onderzoeken die met zwangerschap samen hangen? Ik weet t niet, mijn eigen risico is altijd in januari al verbruikt...

8. TJ82

TJ82 Bekend lid

27 nov 2010
    929
    20
    18
    Europa
    Ambulancevervoer valt wel onder eigen risico. Heb dat zelf ook gehad, 2 jaar geleden toen ik naar het WKZ moest ivm zwangerschapsvergiftiging.

9. singa

singa Niet meer actief

Bloedonderzoeken valt ook onder het eigen risico.
    Het hartfilmpje zal waarschijnlijk voor de baby geweest zijn en die valt niet onder het eigen risico.
    Ambulancevervoer valt dan waarschijnlijk niet onder verloskundige zorg.

Deel Deze Pagina