Zoon 2 weken opgenomen blijft maar huilen

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Rose73, Mar 19, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rose73

Rose73 Actief lid

Jul 7, 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gisteravond bij de hap geweest
    Onze zoon bleef maar huilen en kwam constant voor voeding
    Soms om het half uur.
    Nu toch opgenomen , en ze gaan hem observeren naar zijn huil patroon en zijn eet gedrag. Komt een fysio morgen
    Mijn zoon is al zo onrustig sinds zijn geboorte van 1 maart
    Ze hebben hem ingebakerd en hij heeft heel goed geslapen
    Hij heeft ook sinds zijn geboorte enorme geborgenheid nodig.
    Iemand ervaring met dit soort opname

2. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Geen ervaring, maar 2 weken oud en continue voor voeding g komen: regeldag? Dat hoort er echt bij. Net als het continue geborgenheid willen. Het is een pasgeboren baby die 9 maanden I jou heeft gewoond en alleen dat kebt. Hij is nog zo klein en kwetsbaar en zo afhankelijk van jou, logisch dat hij dat contunue zoekt! Dat kan pittig zijn maat het hoort er bij en gaat de komende maanden veranderen. Vind een opname best heftig klinken..

3. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Geef je borstvoeding? Dan heb je kans dat je baby wilt clusteren.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant
    Als ik dit lees lees ik ook niets geks op zich. Bleef hij na de voeding ook huilen? Vind een opname van een baby van 2,5 week ook nogal wat, dan moet er toch meet spelen dan wat jij schrijft?

Hier een huilbaby gehad door reflux, uiteindelijk opname met 10 weken omdat ze niet meer dronk. Voor die tijd ook mogelijkheid gehad tot opname maar wilde ik niet. Maar met 2,5 week nog geen sprake van, toen begon de onrust eigenlijk net.

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ja dochter van 7 weken opgenomen geweest. Heeft bijna 2 weken geduurd. Over op andere voeding. Ze dachten eerst stress van de ouders. Medicijnen voor reflux gekregen. Ze hielden bij ons een huil lijst bij. Met kleurtjes. Zwart was slapen. Nou de eerste week was het 1 groot kleuren pallet. Avond 1 wisten de verpleegkundige al niet meer wat ze met haar moesten en ondertussen zeggen stress van de ouders. Na een week over op andere voeding. Ze sliep toen stukken beter. Bij thuis komst ging het langzaam weer slechter tot we na 2 maand over gingen op nutramigen. Als sneeuw voor de zon dronk ze weer normaal, weer normaal slapen en niet meer onrustig.

6. Rose73

Rose73 Actief lid

Jul 7, 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze zijn voorzichtig omdat onze oudste zoon geboren is zonder schildklier
    Hij gebruikt medicijnen en loopt bij de kinderarts

Vanaf zijn geboorte huilde hij veel en is steeds heftiger geworden
    Is niet gewoon huilen maar intens verdriet
    Ze gaan inderdaad kijken naar reflux en verborgen reflux
    Zijn net geweest
    Hij slaapt goed

7. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,875
    2,875
    113
    Noord-Holland
    heb jij enig idee wat een huilbaby is? en wat dat met een gezin doet?

ts.. sterkte! mijn jongste is met 7w opgenomen geweest maar dat had veel eerder gemoeten. zij had verborgen reflux en darmproblemen. kwam er beter uit maar vooral omdat ze me eindelijk geloofden en zij meds kreeg. vertrouw je gevoel :)

8. Moogletje

Moogletje Lid

May 31, 2016
    32
    2
    8
    Klinkt heftig! Sterkte.

9. panda86

panda86 Fanatiek lid

Aug 24, 2011
    1,456
    246
    63
    Strekte. Ik weet wat het is. Onze dochter was wat ouder. Ik ben nog steeds heel boos over de opname. Ze had wel wat reflux klachten maar dat hebben alle baby's. Medicijnen waren volgens hun niet nodig. Ook had ze veel last van de darmen, dat was ook normaal dat had nog even wat tijd nodig. De opname was volgens hun een reset voor ons beide. Kwam dus vooral erop neer dat het aan ons lag.

Zaterdag word ze 1 en zitten nog steeds in de ellende. Veel last van de darmen, verstoppingen. Zijn zelf naar de fysio gestapt omdat ze veel overstrekte. Zat een nekwervel scheef en zit boven en onder in de rug vast. Ik heb geen positieve ervaring en heb nog elke dag spijt van de opname. Hoop dat jullie een betere ervaring zullen hebben en het snel beter mag gaan.

10. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Hier pas bevallen van ons derde kindje (nu 3 wk). Onze dochters waren beide huilbabies en de oudste is met 4 weken ook opgenomen. Bij haar was het huilen achteraf een cirkel door reflux, borstvoeding die stressvol was en oververmoeidheid. Sinds ze 2 dagen oud was huilde ze 20 uur per dag. We hadden dus al weken niet meer geslapen toen ze opgenomen werd. Daartoe ook besloten omdat wij het niet meer vol konden houden. Vanuit het ziekenhuis begonnen met gecontroleerd laten huilen (dat doen ze daar ook) en we zijn naar een osteopaat geweest ... dit reduceerde het huilen al enorm. Wat 20 uur was, werd 12 uur. Verder dus gecontroleerd laten huilen ... Vreselijk. Maar het hielp wel en zo hebben we het bij onze jongste dochter ook aangepakt. Die was de eerste 3 weken heel rustig maar begon daarna veel te huilen. Gemiddeld 12 uur per dag ook. Ik vond de opname niet leuk, verschrikkelijk zelfs en de tijd erna ook. Maar het heeft ons wel geholpen. Onze dochters zijn allebei supervrolijke lieve meisjes die sinds een maand of 6 altijd doorslapen tenzij er echt iets is of een nare droom. Ze geven zich meteen over en doen nooit moeilijk. Slapen is leuk. Ze gaan nu met plezier naar boven.

Hoop dat onze jongste spruit eens geen huilbaby is maar mocht dat ook zo zijn (hij is nu nog heel rustig) dan hebben we wel ervaring in onze zak. En het is niet leuk, maar we weten dat we erdoorheen komen en dat het stopt. Dus dat heeft de opname van de oudste ons wel gebracht.

11. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Het hoort erbij. Wat een boosdoener!

Mijn zoontje heeft 8 weken aan een stuk gehuild. Begon met 4 uurtjes op een dag. Tot aan dik 20 uur per dag! Ik stond boven aan de trap met de gedachten, als ik hem los laat is hij stil.

Een huilbaby breekt op. Dus hou dit soort niets toevegende reacties bij je.

TS; sterkte 😘

12. Nescio

Nescio Niet meer actief

Nou, zo fel hoeft toch ook niet? Hoezo voegt dit soort reacties niets toe? Dit forum staat vol met vragen over onrustige, huilende baby's. En vaak is er dan eerder sprake van onrust die overgaat of onrust door reflux of KEA dan van een klassieke huilbaby. Hopelijk is het bij TS niet het laatste!

Ik snap wel dat ze in dit geval zo snel gehandeld hebben. Hopelijk keert de rust snel terug.

13. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn dochter had ook reflux dus ik weet wat het is, urenkang gekrijs tot je in staat bent m je hoofd tegen de muur te slaan ;) Maar als iemand schrijf 'mijn baby van 2 weken wil continue nabijheid' dan denk ik 'dat hoort er bij, het is een pasgeboren kind'. Nabijheid zoeken is geen ziekte en iets anders dan wekenlang onophoudelijk huilen.

14. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Een kindje van 2 weken oud, wat veel huilt, is geen huilbaby. En idd zijn de dingen die genoemd worden hele waarschijnlijke oorzaken, zeker op zo'n jonge leeftijd. Ik vind opname in dit geval, wat ik er dus van lees, ook wel een beetje te.

15. Loesje86

Nogmaals; een 2 weken oude baby kan je nog geen huilbaby noemen, dus opname snap ik in deze zin ook niet zo goed. Hechting is nu juist zo belangrijk, juist omdat hij daar zoveel om vraagt door middel van huilen.

16. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Een kindje van 2 weken wat (zoals onze oudste dochter) vanaf bijna het eerste moment al 20 uur onophoudelijk huilt is wel degelijk een huilbaby te noemen hoor!!! Wat de oorzaak er ook van is. Als babies nabijheid willen worden ze stil in je armen, een huilbaby huilt maar door. Been there, done that. En wij hebben het vier weken volgehouden voor we haar hebben laten opnemen maar na twee weken elke dag 20 uur gehuil kon je mij ook al bijelkaar vegen en hadden we de hap al meermalen bezocht. Zoals gezegd, een huilbaby verscheurt je vanbinnen en al is een opname alleen om de ouders te ontlasten of te onderzoeken of er meer aan de hand is, het is niet TE!!!

17. Nescio

Nescio Niet meer actief

Maar ik lees uit het bericht van TS niet dat dit aan de hand is. Alleen dat ze reflux vermoeden, en dat het ziekenhuis snel tot een opname is overgegaan omdat hun eerste kindje medische problemen heeft.

18. Rose73

Rose73 Actief lid

Jul 7, 2016
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat hij is opgenomen komt ook omdat we in hetzelfde ziekenhuis zijn bevallen en vsnaf dag 1 was hij onrustig
    Vanaf de eerste dag was het huilen. Vreselijk onrustig en niet kunnen slapen
    Dat je baby zich niet goed voelt dan was voor ons de keuze makkelijk
    Bellen naar de huisartsen post
    Ze kijken nu naar het Kiss syndroom en verborgen reflux.
    Hij is heel klein maar bijna 18 dagen vanaf de geboorte huilen en huilen is niet goed. Hij geeft zijn eten over en is mor

19. Loesje86

Er zijn wel meer oorzaken voor het huilen dan alleen maar nabijheid natuurlijk. Zoals TS zegt; hij wil om het half uur eten. Geeft ze bv? Misschien is hij aan het clusteren? Heeft hij pijn? Verborgen reflux (hier zijn vaak hele duidelijke symptomen bij), dus is medicatie evt de oplossing, enz... Mede daarom vind ik opname erg abrupt, omdat hij dus nog maar 2 weken oud is. Zou hij een paar weken ouder zijn geweest, vind ik het een ander verhaal, dan heb je ook al veel uit kunnen sluiten. Maargoed, ik hoop dat hij iig snel weer thuis is en dat ze erachter komen wat de oorzaak is.

20. Elmyra

Elmyra Niet meer actief

Dat las ik er juist wel uit ... ze schrijft immers 'hij bleef maar huilen'. Maar is ook mijn eigen ervaring wellicht. Als het zo omschreven word denk ik meteen aan mijn dochters. Die bleven ook maar huilen. En dan is twee weken echt heel heel lang, dan ga je al stuk vanbinnen. Onze oudste had ook reflux, een van de oorzaken van haar huilgedrag. Daardoor kwam ze in een cirkeltje, niet slapen, oververmoeid en oververmoeide en gestresste ouders. In zo'n geval alleen maar goed om er op tijd bij te zijn. Voor zowel ouders als kindje. Want mijn dochter was ook niet gebaat bij de staat waarin ik verkeerde na vier weken 20 uur per dag huilen. Achteraf was het beter geweest als ze al eerder opgenomen was geweest.

TS ik hoop dat de opname jullie en je kleintje gaat helpen. Heel veel succes. En neem zelf ook je rust waar dat kan. Ik heb thuis geslapen toen. Killing om haar achter te laten daar, heb vreselijk gehuild maar na vijf nachten slaap was ik wel weer een betere mama voor haar. En overdag ben ik er de hele dag geweest tijdens de opname.

Share This Page