Buren!

Discussie in 'De lounge' gestart door Sasja88, 31 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sasja88

    Sasja88 Fanatiek lid

    21 aug 2017
    1.809
    1.256
    113
    Vrouw
    Groningen
    Wat zouden jullie doen? Ik krijg het maar niet uit mn hoofd.

    Sinds oktober wonen we in ons nieuwe huis, vrijstaand.
    Onze tuin heeft een schutting en daarnaast de buren. Deze wonen in een rijtjes woning op de hoek dus.
    Onze buren werken niet en zijn ALLE dagen thuis. Ze hebben wel een hond die er volgens mij 1x per dag uit gaat. Hij blaft af en toe buiten.

    Onze buurvrouw kan niet tegen geluid. Eerst onze kat die in hun tuin zat. Ze komt dan wel vriendelijk bij de deur hoor.
    Vervolgens hebben wij een airco. En de buiten unit zit aan hun kant. Er zit nog wel een schutting tussen en coniferen bij hun.
    Op de hoogste stand bromt deze weleens. De buurvrouw kwam laatst al vragen of hij stuk was want hij bromt zo (of terwijl. Ze irriteert zich)
    Vervolgens was ik eergisteren buiten en hoor ik haar vloeken dat ze nergens kan zitten en dat wij het maar moeten oplossen bladiebla. Even voor de duidelijkheid, mijn vriend die moet er snachts heel vroeg uit dus die gaat om 9 uur op bed. Voor die tijd zet hij de airco even wat harder zodat het koud is boven en daarna zachter als hij gaat slapen. Dan hoor je hem buiten ook niet zo..
    De buurvrouw is nog niet weer geweest. Maar ik hoorde dat ze de hele buurt al terroriseert en vooral vrouwen die alleen wonen.
    Ik ben bang dat Ze weer bij me komt om over die airco te zeuren.
    Dit verhaal lijkt misschien een beetje aanstellerig maar ik erger me kapot. Ze is echt een apart wijf. Als ik haar stem al hoor dan grrr.
    En die hond ook bah..
    Hoe krijg ik dit uit mijn hoofd. Ik probeer het te negeren. Als onze dochter ouder wordt gaat ze vast ook tekeer omdat ze lawaai heeft achter het huis..
    Maar dan is ze van mij :evil:..
    Ze hebben ook overal camera's om hun huis en vertrouwen niemand :eek:

    Iemand tips?
     
  2. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zou eens meten hoeveel decibel geluid je airco unit maakt op ongeveer de afstand bij de buren. Dan uitzoeken wat is toegestaan en als ze komt klagen zeggen dat je het hebt nagemeten en je netjes aan de regels houd. Heel vervelend dat ze er last van heeft maar je kan er weinig aan doen behalve haar een setje oordopjes kado doen.
     
    Leni88, Youtan, Bootcamp babe en 5 anderen vinden dit leuk.
  3. LisbethSalander

    LisbethSalander Fanatiek lid

    1 dec 2015
    2.737
    5.393
    113
    Eerlijk gezegd zou ik ook niet blij worden als ik vaak het gebrom van een airco zou horen.
    Je geeft aan dat je vrijstaand woont. Dan heb je dus nog 3 andere gevels waar die buitenunit naar toe kan verhuizen. Heb je al gekeken wat daar de mogelijkheden in zijn?
     
  4. Suzanne01

    Suzanne01 Bekend lid

    7 mei 2018
    528
    392
    63
    Vrouw
    Je zou nog kunnen zeggen dat het nog maar voor even is nu de zomer bijna is afgelopen:D en dat ze er dan eventjes geen last van hebben tot de volgende zomer?
     
    Ella1988, Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Wat je ook kunt doen als ze komt klagen is je airco op hoogste stand zetten, met haar meelopen, luisteren en haar in ieder geval het gevoel geven dat ze gehoort word. Soms is dat al voldoende voor mensen samen met jouw uitleg waarom man dat doet. Misschien dat er dan wat meer begrip van haar kant komt.
     
    Rannie, dds, RobinBird en 9 anderen vinden dit leuk.
  6. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Absoluut niet waar. De afvoer kan niet overal naar buiten, ligt er namelijk helemaal aan waar de binnenunit hangt. ;)

    Onze buitenunit bromt overigens helemaal niet, ook niet op de hoogste stand.
     
    Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  7. bosi333

    bosi333 VIP lid

    1 aug 2006
    37.179
    6.711
    113
    Ik ben het hier mee eens.

    In hoeverre heeft ze misschien gelijk en is het ook hinderlijk.

    Bromgeluid kan heel erg vervelend zijn en zelfs iemands stemming beinvloeden op een negatieve manier.
     
    tuc, suus1983 en Syane vinden dit leuk.
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Je schrijft dat je buurvrouw netjes aan de deur komt. En vervolgens praat je nogal oneerbiedig over haar. Dit kan ik niet echt rijmen met elkaar.
    Misschien helpt het om haar serieus te nemen. En wat meer uitleg te geven over het waarom ivm de airco.
     
    momwithcamera vindt dit leuk.
  9. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Sorry maar ik jouw buurvrouw was, kwam ik ook aan de deur. Ik wil jouw kat niet in mijn tuin, en gebrom zou ik ook niet blij van worden...
    Je geeft zelf aan aan dat hij bromt, en je hoort hem niet zo niet zo erg. Maar het is dus wel hoorbaar begrijp ik?
     
    Oilell, jojo85, momwithcamera en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Taiga

    Taiga Fanatiek lid

    28 apr 2019
    1.331
    2.040
    113
    Oh als ik in bed zou liggen en steeds een airco hoorde zou ik ook niet erg blij zijn. Zulke geluiden kunnen heel irritant zijn.

    Ik zou gewoon met haar meelopen als het stil is op straat 's avond om mee te luisteren. Dat geeft ook aan dat je haar serieus neemt. Dan kan je echt horen of het terecht is.
     
  11. Roetje08

    Roetje08 Niet meer actief

    Zo'n constant monotoon geluid kan voor de ene persoon heel rustgevend zijn, en voor de ander juist erg storend. Ik weet natuurlijk niet hoe luid dat gebrom is, maar je buurvrouw heeft er duidelijk last van. En als dit iedere dag terug komt, gaat er al snel irritatie opkomen. Wij zitten met een haan in de buurt die iedere dag om 4u30 begint te kraaien urenlang om de 10 seconden. Ik weet niet precies welke buur, maar als ik erachter kom, heb ik zin om die buur een kopje kleiner te maken. Ik moet nu iedere keer de keuze maken tussen a) met ramen open slapen, zo een beetje verluchting krijgen en om 4u30 gewekt worden (want vast slapen doe ik echt niet meer) of b) hele nacht in m'n eigen zweet baden omdat de ramen dicht moeten (en dan nog word ik er soms wakker van, want dan heb ik veel te warm en hoor ik die kuthaan toch weer).
     
    Poppy1987 vindt dit leuk.
  12. jomay

    jomay Bekend lid

    5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    #12 jomay, 31 aug 2019
    Laatst bewerkt: 31 aug 2019
    Ik ben meer van het kamp : waar mensen (of dieren) wonen zijn nou eenmaal geluiden en dat kun je niet allemaal weg halen, dan moet je (ze) maar op een hutje op de hei gaan wonen. Ik weet niet hoe hard het geluid is maar sommige mensen zijn nogal gevoelig en storen zich aan alles dat niet rechtstreeks door hen zelf wordt veroorzaakt. Ben niet helemaal neutraal want ik heb ook van die zeurburen.
    Je kunt nog eens checken of het idd niet de geluidsnorm overschrijdt en je spijt betuigen en het uitleggen aan de buuv en dan moet ze het daar maar mee doen...
     
    steenbokje, bluedrake, Piep2016 en 7 anderen vinden dit leuk.
  13. suikerfee

    suikerfee Fanatiek lid

    13 jan 2010
    1.694
    361
    83
    Tuurlijk maken mensen geluid, en kun je niet alles voorkomen. Maar een brommende machine kun je zeker wel oplossen.
    Onze ventilator in de badkamer maakte een wat harder geluid, hij deed het niet goed meer. Maar voor onze buren klonk het heel erg hard binnen. Kleine moeite voor ons om de ventilator te maken.

    Soms kan geluid via de lucht of door de muur heen, heel anders klinken.
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Toch begrijp ik je buurvrouw wel. Kijk bepaalde dingen zoals straks een buitenspelend kind dat moet ze accepteren. Maar een monotoon geluid wat maar aanwezig blijft is erg vervelend. Onze vorige buren hadden de bass heel hard aan. Ik werd gek van dat gedreun en de buurvrouw nam het niet serieus. Voor haar klonk het goed maar voor ons absoluut niet. Wij werden niet serieus genomen en omze buren relatie was daarom niet goed. Dus dat is mijn advies neem het wel serieus.
     
    Madelie vindt dit leuk.
  15. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Wat een hoop meelevende mensen hier. Dit soort figuren hadden van mij dus een grote mond terug verwacht als ze zouden gaan klagen aan me deur. Je kan niet van je buren verwachten dat ze helemaal geen geluid maken. Daar voldoet ze zelf ook niet aan met een blaffende hond dus als iemand geen recht van spreken heeft dan is zij het wel. Ik zou zeggen dat jij je ergert aan haar blaffende hond elke dag maar dat slikt dus dat zij dat half uurtje gebrom die paar keer in het jaar dat je de airco gebruikt ook maar door de vingers moet zien. Kom op, je mag toch wel leven in je eigen huis?! Vind het echt walgelijk als mensen over dit soort onnozele dingen gaan lopen zeiken bij je buren. Dan heb je in mijn ogen echt geen leven gewoon.
     
    steenbokje, Kolibrie, Niveah en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    Jee wat een felle reactie. Je doet net of de buurvrouw een of andere aso is die zelf ook voir enorme overlast zorgt. Dat blijkt toch helemaal niet uit het bericht van TS. Ze komt netjes aan de deur om te zeggen cq vragen voor een oplossing. Wat is daar verkeerd aan? En alsTS zich stoort aan de hond dan kan ze dat toch ook aangeven?
     
    Madelie, bozoe, Waterlelies en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik dacht al waar blijft de Hutje op de hei dooddoener :D
     
    IkbenTess, bluedrake, Syane en 3 anderen vinden dit leuk.
  18. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Onze buren hebben ook een airco, hun unit zit ook achter waar wij slapen. En om eerlijk te zijn vind ik het persoonlijk ook een vervelend geluid. Het is een constant geluid. Die van mijn buren is volgens mij ook wel oud. Ik zal er niet over klagen, maar snap de irritatie van jou buurvrouw wel. Het is gelukkig maar een paar dagen per jaar. Laatst viel de stroom uit, en toen deed hij een aggregaat aan voor de airco. Dat was echt niet normaal wat een herrie, en dat was rond middernacht. Gelukkig had de buurman ook door dat dit echt niet kon en ging snel uit. Ik zou gewoon even met haar in gesprek gaan, en zoals meer mensen aangegeven even met haar mee luisteren. Het is vast simpel op te lossen
     
    Syane vindt dit leuk.
  19. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Je veroorzaakt schijnbaar overlast met je airco, fixen dus. Dat jij last hebt van haar hond kun je dan ook kenbaar bij haar maken.

    Overigens als je zo'n houding aanneemt die je in dit topic hebt dan snap ik je buurvrouw wel. Ik zou me dan ook niet gehoord voelen.
     
    Madelie en Syane vinden dit leuk.
  20. SDonya

    SDonya Niet meer actief

    Ik vind het echt aso ja als je zeikt over een bromgeluid een paar keer in het jaar terwijl je zelf een hond hebt die jarenlang elke dag een paar keer blaft. Ik vind je sowieso een aso als je gaat lopen zeiken om zulke kleine dingetjes. Ik vind TS normaal dat ze niet zeikt over die blaffende hond. Er wonen mensen en waar mensen wonen is nou eenmaal zo nu en dan geluid.
     

Deel Deze Pagina