Thanks voor de reacties. Even voor de duidelijkheid. We hebben de airco niet de hele dag op de hoogste stand. Dat is eventjes een uurtje. Als hij snachts op stand 1 staat hoor je hem niet en ze slapen niet in de buurt van de airco. deze kan niet aan de andere kant van de gevel geplaatst worden. En we zijn niet de enige waar ze klaagt. De overburen hebben elke week een huurauto en die wordt elke donderdag opgehaald door een vrachtwagen die een kwartiertje per week in onze straat staat. Toen is ze daar dus ook al heen gegaan om te vragen of ze daarmee op kunnen houden want die vrachtwagen maakt lawaai.. Tis gewoon hoe kan ik me er het minst mee bezig houden. Ik wil niet op mn tenen hoeven lopen om alles. Ik woon hier ook! Ze gaan eind december 4 weken weg omdat ze niet tegen vuurwerk kan. Het zijn kluizenaars En nee over hun hond zeur ik ook niet want ik ben niet zo iemand die op elke slak zout legt.
Ik vind je buurvrouw ook erg zeuren Ik zou haar duidelijk maken dat je het vervelend vind voor dr maar er weinig aan gaat veranderen dat leefgeluiden nou eenmaal bestaan net als het geblaf van dr hond.... Dat je buurvrouw niet tegen geluid kan is erg vervelend voor haar maar niet jullie probleem dit zou ik ook vriendelijk zo aan haar melden Want straks komt ze dagelijks aan de deur voor kleine dingetjes
Ts woont er nog geen jaar, dus die hond hebben ze nog geen jarenlang last van. En als je airco bromt, moet je er naar laten kijken is mijn mening, want dat is niet normaal.
Ja als ze weer komt ga ik zoiets ook zeggen. En weetje waar ik soms om moet lachen.. Dan zit ik in bad. En dan is ze met haar hond aan het spelen. Deze blaft dan en dan zegt ze: zoek het baasje! Ik stel me dan zo voor dat de buurman ergens in de tuin verstopt zit of onder de tafel ofzo Je wilt ook niet weten hoe deze mensen eruit zien. Echt heel vies en onverzorgd
Ja ik heb gebeld naar het bedrijf woensdag. Zouden langs komen.. hebben ze niet gedaan. Bel na onze vakantie nog wel een keer. Maar volgens hem was het normaal als het heel heet is dat hij dan extra moet werken ofzo. Nja in de laagste of 2e stand hoor je hem amper dus tja
Dat bedoelde ik ook niet. Een hond leeft jarenlang dus die blaft dan ook jarenlang een paar keer per dag. Het is niet alleen overlast voor TS maar ook voor de andere buren dus diegene geeft wel degelijk jarenlang een paar keer per dag overlast met het geblaf van haar hond. Als je dan gaat zeiken over een paar keer in het jaar een airco die bromt dan ben je echt zielig en dat is mijn mening.
Jij hoort hem amper. Maar sommige mensen zijn wat gevoeliger voor geluiden. Zeker voor brom en zoemgeluiden. En je geeft zelf al aan dat je man hem in de avond een poosje hoger zet dus dan is het geluid nog harder. Ik kan mij best voorstellen dat zo'n brommende airco het woongenot van mensen gedeeltelijk bederft. Ik persoonlijk hoor liever gillende kinderen of af en toe een blaffende hond dan een monotoon zoem/bromgeluid.
Oké dus als ik het goed begrijp zetten jullie de airco voor 21:00 wat harder waardoor hij gaat brommen en na 21:00 zetten jullie hem lager waardoor je hem niet meer hoort?. Ik zou toch eens aan de buurvrouw vragen wanneer ze er last van heeft sommige mensen zijn er gevoeliger voor. Ik zou me daar dus echt niet druk om maken en haar laten. Kom op zeg je kan ook over alles klagen.
Ja juist. Als het heel heet is even wat harder dat het voor mn vriend even iets koeler is. Daarna gaat hij naar de laatste stand en hoor je hem alleen zacht blazen buiten.
Ik ben inderdaad ook heel gevoelig voor geluiden. Als iemand begint te fluiten komt dat bij mij zo hard binnen, dat ik er echt gek van wordt. En dat is inderdaad ook met brom en zoem geluiden. Heel frustrerend. Ik vind het daarom ook wat kort door de bocht om aan te geven dat de buurvrouw zeurt. Ze hoeft natuurlijk niet om alles te zeuren maar er zijn mensen die bepaalde geluiden heel slecht verdragen
Ik vind het dan weer raar om van overlast te spreken bij een hond die een paar keer per dag blaft. Een hond blaft nou eenmaal wel eens. Een airco hoort geen brommenx geluid te maken, het is een erg irriterend geluid als je daar gevoelig voor bent.
Als de airco nou altijd aanstaat oké maar ts heeft hem vast niet elke dag aan Sommige mensen klagen nou eenmaal ook erg snel
Ik heb echt een bloedhekel aan honden dus ik vind het geblaf van honden elke dag een paar keer het hele jaar door erger dan een airco die 2 weken per jaar aan staat en daarbij 1 uur per dag een bromgeluid maakt op een zeer schappelijke tijd.
Je gaat je pas aan een ander irriteren als er dus iets is voorgevallen, waardoor je vaak al andere dingen opsomt in je hoofd. Zoals een blaffende hond, kat die in je tuin zit etc. Advies: je woont nu eenmaal bij elkaar in de buurt en praat met elkaar..misschien is die airco wel te fixen dat hij minder herrie maakt. En ik vind het wel goed dat ze dit aangeeft en netjes aan de deur komt. Misschien heel vervelend voor jullie, maar dat geeft wel de mogelijkheid er iets mee te doen. En als je daarna de buurvrouw niet meer hoort, is er toch niks aan de hand? Verder heb je nou eenmaal leefgeluiden, dat houd je nooit tegen.
Persoonlijk heb ik geen last van bromgeluiden, maar sommige mensen zijn daar nu eenmaal heel gevoelig voor. Voor het slapen gaan, zet je man hem een uurtje op de hoogste stand waardoor de airco gaat brommen. Is het geen optie om hem eerder aan te zetten op een lagere stand? Dan wordt het ook koel, maar hebben de buren er misschien minder last van. Ik verbaas me over het taalgebruik hier. Misschien klaagt de buurvrouw vaak en snel, maar woorden als “zeiken” en “grote mond terug” gaan (te) ver. Mevrouw belde namelijk gewoon netjes aan om te zeggen dat ze last van geluid had.
1. airco controleren 2. buurvrouw zachtjes muziek opzetten 3. buurvrouw oordopjes geven 4. airco uit Dit zijn allemaal ideeën, als je maar respect hebt voor elkaar!
We kunnen hem niet meer weghalen dus dat is geen op Haha idd. Tis gewoon dat zij in de tuin loopt te schelden over onze airco en niet even bij ons komt. Ze is 1x geweest maar ze durft denk ik niet meer. Haar buren in het rijtje hebben ook "last" van haar omdat ze over elk geluidje klaagt. Haar buurvrouw is verhuist omdat zij haar stofdoekjes express uitklopte over de schutting. De vorige bewoners van ons huis hadden ruzie met haar omdat zij foto's maakte van hun kinderen. Etc. Etc. Kan nog wel veel meer vertellen. Dus tja hoe ga ik hier mee om. Ik hou ook niet van honden maar dat geblaf stoort me niet zo. Soms als ik chaggie ben misschien. Dus daar zeg ik verder niks van. Ik laat de airco nog wel even checken. Dat ziet ze dan vast wel door het raam of door de camera van hun . We willen volgend jaar een nieuwe schutting zetten. Ze waren eerst een beetje boos maar later was het goed. Totdat ik op internet las als we deze op de erfgrens zetten dat zij dan ook eigenaar zijn. Dus die zetten we mooi op onze eigen kant. Maar negeren de beste optie? Dan hebben zij nergens lol aan verder als ze zelf lawaai maken. Wil hun ook niet meer in mn huis hebben. En als ze later over onze dochter begint? Dan moet ik Maar gewoon zeggen dat ze dan maar niet in een woonwijk moet gaan wonen toch? Het zijn hier allemaal kinderen.