Buren

Discussion in 'De lounge' started by kimm1988, Apr 8, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Haha ja hier ook hoor ;) Alleen onze straat krijgt een uitnodiging. Ik maak dit jaar de uitnodigingen, en dit jaar is er ook gewoon Halal vlees aangezien we 2 Marokkaanse gezinnen erbij hebben gekregen vorig jaar. Lijkt me leuk als zij ook komen, even kennismaken enzo :D

2. Onder water

Onder water Niet meer actief

Dan ken jij geen echte kampers neem ik aan?
    Dat zijn 1 van de schoonste en meest verzorgste mensen die ik in mijn omgeving kan hoor :)
    Zo'n term van vernoeming vind ik ook inderdaad al gauw beledigend, omdat je er iets negatiefs mee aanduidt :rolleyes:
    Als je met mensen van het kamp omga , of zelf een kamper ben en weet hoe het werkelijk gaat,lijkt het me moeilijk om de woorden van jou niet beledigend op te vatten.

3. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

Aug 26, 2007
    1,684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik "ken" toevallig wel kampers en vind het de asociaalsten die ik ken. Maar dat kan ook aan de mensen zélf liggen, want als je naar Rafael v/d Vaart kijkt (die komt toch ook van een kamp?) is dat gewoon een nette en leuke verzorgde jongen.

4. Onder water

Onder water Niet meer actief

prima, maar dan nog is het een negatieve term van vernoeming als je "ZELF"weet dat het anders is !
    Je duwt mensen als het ware in een hoekje,als je het over een term van vernoeming hebt.

5. acire

acire Fanatiek lid

mijn buren zie ik (bijna) nooit, aan de ene kant woont een jonge vrouw.
    een jaar geleden voor het laatst gezien volgens mij haha. misschien heeft ze een vriend waar ze is ofzo.
    aan de andere kant woont een jongen.
    beetje een soort hippie.
    overdag slaapt hij, 's avonds is hij met zijn bandje aan het spelen en 's nachts komt hij thuis.
    wel een aardige jongen.
    ik heb dus geen overlast van ze :D
    we gaan wel zsm verhuizen naar een groter huisje en ik hoop dat de buren daar ook ok zijn

6. Amfy

Amfy Niet meer actief

Links mensen met de VUT een man en een vrouw zie ik bijna niet, rechts na een hele grote tuin enz
    een man alleen die nooit thuis is dus ik zou er niet anders bij willen zitten

7. kikka

kikka Actief lid

Mar 9, 2007
    269
    0
    0
    bediende
    ja, inderdaad.
    Maar als hij het goed kan, dat is iets anders hé...

8. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Wij hebben een eens gezins woning...de woningen links en rechts zijn echter boven/benede woningen (of hoe noem je zoiets?)
    Rechts boven is een duiventil, de man die daar HOORT te wonen verhuurt het onder en we hebben steeds andere mensen. Toen we hier net woonden is de toenmalige onderhuurder (dus niet de eigenlijke huurder) er dmv 4 politie agenten uitgesleept...was n leuke ervaring als je er net woont met je 2 kleine kinderen :(
    Maar sinds dien zijn t redelijk nette mensen...alleen is het dus telkens afwachten wat er nu weer in komt. En zolang we er geen last van hebben vind ik het best...de eigenlijke bewoner weet ook dat zodra er herrie of zo is wij gaan klagen...eerst bij hem en als er niets verandert dan bij de woningbouw..en dan issie nat. Dus hij kijkt echt wel wie er in komt.
    Wel handig zon stok achter de deur :p
    Onder woont n vrouwtje alleen. Is n beetje n stil type...doet nooit wat. Ze werkt smorgens en als ze smiddags thuis komt gaat ze naar de winkel en voor de verderest zit ze voor haar raam tv te kijken en de buurt in de gaten te houden met dr 2 katten....vind dr wel erg jong om zo te leven (rond de 30 schat ik)...maja haar leven.
    Andere kant (links) zit boven een klagende man van n jaar of...moeilijk schatten...50 of 60. Elk geluidje kwam hij op klagen...zelfs over de overburen die elke week in de zomer 2 x hun gras maaien op normale tijden ergens in de middag. We hadden hem gezegd dat als er wat is dat hij het kon komen zeggen...toen wisten we alleen nog niet dat hij dan om ELK wissewasje kwam. Dus na n maand of 2 was mn vriend het zat en heeft hem eens de les gelezen (dat we van hem ook vanalles horen maar dat t normaal is dat je af en toe wat van je buren hoort...anders moet je maar in n hutje op de hei gaan wonen!) En toen heb ik hem niet meer gezien of gehoort (naja wel de gewone "woon geluiden") En zegt hij ook geen goeie dag meer tegen mn vriend...wel tegen mij :)
    Onder is onlansg een jonge jongen komen wonen (jaartje of...21/25) en die werkt in de beveiliging dus die komt en gaat op vreemde tijden. Maar anders dan zn deur die nogal eens wat harder dicht valt hebben we er geen last van. Behalve als er n vrienden groep af en toe binnen zit...dan gaat t gelach en gedoe wat harder...naja valt dus ook wel mee.
    Hoop alleen dat als ze van de zomer buiten gaan zitten ze er iet wat rekening mee houden dat mn zoontje en baby aan die kant slapen... Maar dat zal denk ik wel. Want we hebben al eens gevraagt of ze konden stoppen met zagen zo rond half 10 omdat mn zoontje al in bed lag...en toen zeiden ze "ja is goed nog 1 x en dan is t klaar" En dat was ook zo.
    En dan hebben we nog de overkant... Daar woont de roddel brigade van de straat. Oma met oudste dochter (van ongeveer 40) en 9 van de 10 x kleinzoon van andere dochter. Niet veel last van zolang je ze niet al te veel verteld ;)
    Daar naast woonde een jong gezin...maar die zijn gaan scheiden en zij is met kinders verhuist. Was wel jammer want t oudste jongetje ging erg leuk om met mijn jongste... Gelukkig zitten ze dit jaar en hopelijk volgend jaar bij elkaar in de klas en blijven ze goeie vrienden. De kinderen zijn halve weken bij hem maar hij heeft het huis nu verkocht ...dus helaas.
    En dan kenne we nog n stel mensen met honden waar we wel eens mee kletsen als we ze tegen komen....vooral omdat onze honden gek zijn op hun honden en andersom. Vooral eentje op t eind op de hoek...Als onze bouvier haar ziet (die van ons kent haar sinds puppy...en zijn dikke vriendinnen nu) dan houd ik haar niet meer en bij haar andersom. Dan MOETEN ze naar elkaar en ff snuffelen...of op de rug gaan liggen wat onze dwerg pincher pup (naja is ze eigenlijk niet meer) dus telkens doet.
    Verdere buren/straat bewoners kijken je raar aan als je hoi zegt ofzo....zelfs als je de dag er voor gezellig met ze hebt gekletst.
    Dus na n half jaar ben ik dat wel af geleert :p
    Stugge hollanders ook :rolleyes: (ben brabantse in hart en nieren en gewent alles wat ik in mn buurtje tegen kom goeiendag te wensen...vooral ouderen)

Woops....beetje erg lang verhaal geworden :oops: (ik dacht ff 5 zinnen over mijn buren neer te pennen....)

9. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    het is al eens gezegd, maar jij kent dan duidelijk geen echte reizigers! Je opmerking schoot mij even verkeerd, vandaar dat ik even nieuwsgierig was.

10. sim

sim Niet meer actief

wij hebben aan de ene kant leuke vlotte buren, een gezellig stel waar je ontzettend mee kan lachen, we staan voor elkaar klaar en kunnen lekker eerlijk tegen mekaar zijn. de andere kant woont een stel waarvan we het idee krijgen dat ze erg terug getrokken leven. ze hebben een klein kindje maar we zien ze eigenlijk nooit. hebben nooit last van beide buren en laten mekaar in elkaars waarde.

de overkant buren....tja.. wat kan ik daar van zeggen, is net een soap. vrouw doet het met de collega van man, en man vind alles goed... dussss

11. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    tja ik heb echt super leuke buuren lees buurt.. veel contackt met elkaar en doen lekker voor elkaar kokken enz.. zeker nu het lekker weer word gaan we lekker met elkaar buiten zitten tot het te koud word..

12. mandytjuuu

mandytjuuu Actief lid

Jul 18, 2007
    439
    0
    0
    beveiliger en zorg
    zuidholand
    beter een goeie buur als een verre vriend is die uitspraak toch haha

13. sim

sim Niet meer actief

ben ik even blij, ik heb het alletwee :D

14. Aszz

Aszz Niet meer actief

Wij hebben het hier ook goed getroffen.
    Links een vrijgezellige kerel van een jaar of 30. Hij zit bij de scouting en dus een beetje ene boomknuffelaar (sorry als mensen zich weer op hun pik getrapt voelen) Aardige vent waar ik regelmatig even op zn katten pas.

Rechts een alleenstaande mama met 2 puberende kinderen. Goed mens alleen veelste druk. Ook om hun honden (2) uit te laten. Deze liet ze tot voorheen graag in de tuin schijten en pissen. Tot wij er wat van hebben gezegd en nu laat ze ze netjes uit (met een chagerijnige kop) De 2 pubers hebben af en toe wat meer opvoeding nodig maar over het algemaan hebben wij er geen last van.

Verder een super sociale buurt. Ons kent ons en in de zomer is het altijd gezellig. Zo belanden we vaak 2 deuren verderop bij een getrouwd stel met 2 kids. Ze zijn een stuk ouder dan ons maar erg gezellig. Vooraal de mannen hebben het leuk met hun bier (lees: zo af en toe erg dronken thuis komen)

Omdat we hier zo'n leuke buurt hebben willen we niet verhuizen. Wie weet wat voor een horrorscenario je aantreft...

15. suikerboon

suikerboon Bekend lid

Dec 30, 2007
    924
    0
    0
    arbeidster
    menen
    ik woon tussen 2 garages.
    best wel fijn, mijn vriend is muzikant en kan dag en nacht spelen zonder iemand lastig te vallen

16. Mikki77

Mikki77 VIP lid

Nov 17, 2007
    5,698
    0
    36
    Noord-Holland
    Links en rechts twee gezinnen, waarvan één twee grote kinderen heeft, en de ander een dochter van een jaar of 15. Totaal geen last van die mensen. Tegen het ene gezin is het alleen hallo en doei, met het andere gezin maak ik wel eens een praatje. Verder zou ik er niet op de koffie gaan of zo. Ze zijn allemaal veel ouder dan wij (rond de 50), dus daar heb ik niet zoveel mee.

Mijn overbuurman is wel een gezellige vent. Komt altijd even gezellig ouwehoeren met ons en geintjes maken.

De buren verderop in de straat zijn ook altijd aardig en sociaal. Op nieuwjaarsdag staat iedereen samen de straat te vegen, en we brengen elkaars kliko naar het eind van de straat, dat soort dingen.

Niks te klagen hier dus 8)

17. suuszwanger

suuszwanger VIP lid

Sep 24, 2007
    9,650
    2
    0
    Ik woon in een 2-onder-1-kapwoning. De buren die direct aan ons grenzen:stel met 3 kinderen van ong. 5,7 en 10. Erg luidruchtig....slaan met deuren, schreeuwen, stampen op de trap, bonken op de muren, etc. Weleens over gesproken, maar ze weigeren medewerking. Ze zijn uit hun vorige buurt ook met problemen van geluidsoverlast vertrokken. Erg jammer, want 2 jaar geleden woonde er ook een gezin met 3 kinderen en daar hebben we nooit iets van gehoord!

Aan de andere kant (met tussenpad) woont een stel met 2 kinderen van 4 en 8. Echt super lieve vrienden van ons geworden. Ze staan altijd voor je klaar en zijn betrokken en gastvrij. Ze willen ook graag een keer oppassen, maar daar wachten we nog wel even mee.
    Nee, ben met die buren erg blij. Erg nette mensen!

18. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

Apr 12, 2008
    1,194
    1
    0
    Venray
    Wij hebben een heel klein doodlopend straatje met 8 huizen en ontzettend gezellig buren: op één stel na. Je hebt er verder geen last van hoor maar ze groeten ook niemand. Voor de rest gewoon erg leuk, altijd even een praatje maken en zomers schuiven er geregeld links en rechts buren aan voor een bbq en het zijn allemaal mensen van een beetje dezelfde leeftijd met of zonder kinderen. Niets te klagen dus!

19. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    rechts hebben we een alleenstaande vrouw van 76. Ze is echt heel vriendelijk en onderneemt nog van alles. Links een stel alcohollisten. Soms zijn ze om 11.00 al stomdronken en lopen over de hele gallerij te waggelen. Ze zitten continu op de galerij waardoor mjn buurvrou er niet met de rollator langs kan en ik niet met de wagen. Ga binnenkort een klacht indienen bij de huismeester!

Share This Page