buren

Discussie in 'De lounge' gestart door deborah, 23 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Ik ben benieuwd wat jullie in dit geval zouden doen.

Wij hebben een buurhond die de hele dag alleen word gelaten en verlatingsangst heeft, die blaft dus echt de hele dag.
    De betrefende fam weet dat de hond blaft als ze er niet zijn, en doen er ook hellemaal niets aan.
    IK heb het netjes gevraagd of ze er wat meer rekening mee kunnen houden, maar het antwoord was nee. ( das duidelijk :rolleyes: )

Ze wonen op een hoek dus niemand heeft er verder echt veel last van helaas.
    Ik zou graag overdag een keer slapen omdat s'nachts slapen zo slecht lukt maar dat kan dus niet.
    De politie bellen kan ik ook doen, het is overlast en het mag niet is me ook verteld maar ja dan heb je zeker ruzie.

Ondertussen hebben we wel besloten hier weg te gaan zodra het kan, maar de woningen liggen helaas niet voor het oprapen. ( betaalbaar in deze omgeving )

IK heb zelf ook 2 honden die eigenlijk nooit blaffen zelfs niet bij visite of de postbode :) .
    Dat is wel weer uitzonderlijk ben ik me van bewust.

Maar ben benieuwd wat jullie zouden doen, en ik heb het weer even van me af kunnen schrijven, af en toe trek ik het gewoon niet meer.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik zou het nog een keer netjes vragen en uitleggen dat dit onder overlast valt. Als ze er echt niks aan willen doen, zou ik misschien toch wel de politie bellen.

3. Thea

Thea Bekend lid

19 mei 2006
    507
    0
    0
    Ik zou in jouw situatie toch zeker de politie bellen, hoor. als die mensen niet willen luisteren of met NEE terugkomen, dan zit er volgens mij niks anders op om die stap te nemen en de politie erbij te halen.

Sterkte en succes met die stomme hond (of beter gezegd: stomme buren, want die hond kan er ook niks aan doen).

4. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou gewoon nog een keer heengaan.
    Nou eigenlijk zou ik mijn vriend langs sturen want die is wat beter in zulk soort dingen.
    Maar je hoeft het niet te accepteren, dat is toch niet noraal ? Voor jou niet en voor die honden ook niet.

5. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    inderdaad die hond kan er niets aan doen. ( al krijg je er vanzelf een hekel aan :oops: )

Die mensen zijn niet de makkelijkste en als we de politie bellen kunnen we zeker gaan verhuizen.
    Al is dat toch al de bedoeling, maar het is zo jammer dat niemand een beetje rekening met elkaar houd is zo'n kleine moeite.

6. samantha1986

samantha1986 Fanatiek lid

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    ik zou nog een keertje langs gaan ]
    en als ze dan geen rekening mee houden
    dan de politie bellen

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik vraag me bij dit soort mensen dan ook gelijk af wat ze doen als jij herrie maakt. Wij hebben in een flat gewoond met alleen maar buitenlanders. Die draaien soms kei hard van die Allah-muziek. Niks mis mee, als ze dat willen draaien, maar als het door mijn huiskamer galmt... Ik zette dan (nog harder) 1 nummer van Rammstein op (waar ik zelf ook een hekel aan het, hihi) en het was meteen over.

In dit geval zal het niet gaan, ik denk niet dat de hond zich veel aantrekt van Rammstein, maar ik bedoel maar. Wat doen zij als jij herrie maakt.

8. jetteke

jetteke Bekend lid

21 apr 2006
    989
    0
    0
    overijssel
    Is het een eigen woning of wonen je buren misschien in een huis van een woningbouwvereniging? Je zou daar evt ook kunnen klagen, is misschien wat minder zwaar dan de politie bellen...
    Maar ik zou ze er geloof ik eerst nog een keer op wijzen dat hun hond zo blaft en dat het zo echt niet verder kan...

9. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Toevallig was mijn man bezig in de tuin( normaal geluid ), en toen kwamen ze zagen over dat ze er voor hun rust woonden :confused: .
    Mijn antwoord was dan ook dat ik hier ook voor mijn rust probeerde te wonen. ;)

10. Marijke1985

Marijke1985 Fanatiek lid

11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Jeetje en dan ook nog over jullie klagen! Hoe durven ze!! :x Ik zou gewoon nog een keer naar ze toe gaan en zeggen dat als ze er niks anders aan doen toch naar de politie te stappen. Worden ze hier mee erger ga je gewoon weer naar de politie!

11. ElleE

ElleE Actief lid

4 jun 2006
    223
    0
    0
    Misschien weten ze zelf ook niet zo goed wat ze aan moeten met zo'n blaffende hond... Ik denk dat ik na zou denken over een oplossing en die dan aan hun voor zou leggen, daarmee geef je ook aan dat je ze wilt helpen en dan zullen ze misschien sneller geneigd zijn om er iets aan te doen!

12. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    lief dat jullie allemaal meedenken, ze hebben hem uit het asiel gehaald wettende dat hij verlatingsangst had.
    ik heb toen wel vermeld dat je dat er bijna niet uit krijgt, en wat info etc.. gestuurd.
    helaas hebben ze er niets mee gedaan, en willen ze er geen geld aan besteden.

Het is ook een onbegonnen zaak, dit is nu al ruim een jaar aan de gang en dat arme beest is nog gestrester dan toen hij hier net kwam.
    Hij loopt per dag precies 3 rondjes van 5 min dus kan ook niet echt zijn energie kwijt.

misschien moeten we na een poging inderdaad maar overgaan tot de politie bellen als het niet anders kan.

13. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Of je belt de dierenbescherming met de mededeling dat je ernstig de indruk hebt dat de hond van je buren verwaarloosd wordt. Ik weet niet of zij iets kunnen doen, maar het valt altijd te proberen, nietwaar?

Ik ben blij dat ik niet in je schoenen sta, Deborah. In mijn vorige woning (een flat) had ik ook een neurotische buurhond die niet alleen gelaten kon worden. Toen ik mijn buren zei dat hun hond zo vreselijk veel blafte als zij van huis waren, hebben ze gelijk geregeld dat hij overdag bij hun schoondochter kon zijn, zodat hij niet meer alleen was.

Je vraagt je toch af waarom mensen überhaupt een hond kopen als ze er niet eens fatsoenlijk voor zorgen... :(

14. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    wij brengen de hond naar mijn schoonmoeder toe
    (maar dan blaft onze hond niet)
    als we bijvoorbeeld wat langer weg moeten als normaal

15. IkenKleine

IkenKleine Bekend lid

23 mrt 2006
    975
    0
    16
    wij hebben een zelfde situatie (gehad). De hond van onze buurvrouw blafte ook altijd als zij niet thuis was. We hebben haar daar meerdere keren op aangesproken. Dan beweerde ze meestal dat het niet zo was en ze altijd thuis is. Goed, na heel wat keren haar er op te hebben aangesproken, ook andere buren die zelfs nog een paar huizen verder woonde en er ook last van hebben, heeft ze een blafband aangeschaft. Zielig voor het beestje, maar voor de omgeving een stuk rustiger. Vindt eigenlijk dat ze het beeste een opvoeding moet geven, maar dat doet ze niet.
    Toen op een gegeven moment was het weer steeds mis en hebben we de politie gebeld. Die zijn toen langs geweest om te luisteren naar de overlast. Zij zouden de wijkagent ervan op de hoogte brengen en die is toen met haar gaan praten. Wat de mogelijkheden zijn om het te voorkomen, maar ook om te waarschuwen. Want als er nog vaker klachten zouden komen, dan zou de hond in beslag genomen worden en naar het asiel gebracht worden. En ze zou een flinke boete krijgen. Dat heeft wel geholpen, want we horen nu zelden nog wat. En we klagen ook niet gelijk bij het eerste blafje. Mocht het weer heel erg worden, gaan we eerst weer met haar praten en als dat niet helpt...

Succes, hoop dat je hier iets aan hebt.

16. deborah

deborah Actief lid

2 dec 2005
    348
    0
    0
    Dank je daar heb ik zeker wat aan.
    wij zijn ook geen klagers, maar ben wel bang dat onze kleine dame er straks last van gaat krijgen en niet zou kunnen slapen.

17. Chrisje

Chrisje Fanatiek lid

23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Ah dit herken ik heel goed. Maar dan bij mijn ouderlijk huis. De buurman had 2 rottweilers en die zaten de hele dag in een soort kooi in de tuin. Hij was zelden thuis.
    Ook 's nachts zaten die beesten daarin en ze bleven maar blaffen.

Mijn vader belde, en dan gingen ze 2 dagen naar binnen maar daarna weer hetzelfde liedje. Een briefje...idem dito. Er naartoe gaan....hetzelfe.

Toen is hij op een gegeven moment midden in de nacht toen die honden weer de hele tijd zaten te blaffen naar het huis van de buurman gegaan, aangebeld en gezegd: "hoeveel moet je ervoor hebben? ik koop ze over en dan laat ik ze inslapen". (dat zou hij nooit hebben gedaan want ze hebben zelf ook 2 honden en daar is ie dol op)
    Maar de buurman schrok zich helemaal suf en nu hebben ze er bijna geen last meer van.
    En zitten die arme dieren ook niet meer de hele dag in een kooi zonder dat er iemand is.

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik snap soms sommige mensen niet die een hond aanschaffen als ze heel de dag van huis zijn
    daar neem je toch geen hond voor ?
    of nemen ze zo'n beesje puur voor het blaffen van denk erom er is een hond binnen
    hehehe zullen je buren wel geen last hebben van ongewenst bezoek :)

maar goed overlast van wat dan ook is en blijft vervelend en zeker als daar niet normaal als volwassenen over gepraat kan worden

sterkte met de overlast

19. samantha1986

21 mrt 2006
    1.632
    0
    0
    hutje op de hei
    dat snap ik ook niet deb
    waarom die mensen een hond aanschaffen
    die de hele dag van huis zijn
    dan kan je nog beter een kat nemen
    want die redt zich de hele dag wel

20. Tigger

Tigger Fanatiek lid

1 jun 2006
    2.803
    0
    0
    Ik zou toch de politie bellen, buiten het feit dat het irritant is, vind ik het rieken naar dierenmishandeling... Zo´n dier hoort niet d ehele dag alleen thuis te zijn en verdient zijn aandacht.

Ik hoop dat jullie het diertje kunnen helpen...

Deel Deze Pagina