Ik zou er toch over denken om er niets aan te doen als ik jou was. Als je daar toch weggaat, dan zit je toch ook niet te wachten op een burenruzie op het laatste moment. Bovendien kunnen vervelende buren ook de waarde van je huidige woning nog eens drukken, dus ik zou nog even volhouden en wachten op een betere woning.
Ik zou proberen om er toch met die mensen over te praten. Ik bedoel je mag best aan geven bij hun dat je last van het geblaf van hun hond hebt. Als ze niet willen luisteren of er niks aan doen zou ik het toch door geven aan de politie.
dit komt mij ook heel bekend voor.. maar ik ben zelf ook iemand die een hond heeft die blaft. nou hebben wij 2 hondjes. en proberen ze zo veel mogelijk mee te nemen. de hondjes gaan vaak mee naar mijn vriend zijn werk of naar zijn ouders maar heel soms kunnen we er niet omheen en moeten ze evne alleen blijven. en dan blaft hij gelukkig vinden de buren het niet zo heel erg... en we houden er rekening mee dat we dan neit te laat terug komen. ze horen het wel de buren maar vinde het eigenlijk alleen zielig.. volgende week ga ik een blafband halen voor de hond. niet met stroom maar met een hoog piepgeluid .. in dehoop dat hhij stopt met blaffen. stel anders zo iets voor aan je buren.als het echt te erg is moet je idd gewoon de politie bellen.klinkt raar dat ik dat zeg aangezien ik er zelf ook zo 1 heb maar bij ons kunnen we er gelukkig gewoon over praten en proberen we een oplossing te vinden. succes.
ik heb zoiets ooit gehad op een flat (in hoogvliet) was een puppie die ze op het balkon vastbonden aan de regenpijp beesie piepen en janken ikke politie gebeld: sorry mevr daar kunnen wij niets aan doen u moet dieren bescherming bellen ok ik hun gebeld kreeg ik daar doodleuk te horen daar kunnen wij niets aan doen u moet maatschappelijk werk bellen ???? pardon het gaat hier om een puppie hondddd we hebben het er maar bij gelaten week erna kwam politie alsnog want mevrouw en meneer rende elkaar achterna met een mes puppy liep op het grasveld beneden en werdt meegenomen door de jawel dierenbescherming tja wereldje zit vreemd in elkaar
Wat jij beschrijft vind ik een heel ander verhaal, je weet dat je hond blaft en doet er wat aan perfect toch. ( en netjes ) Wij hebben alles al voorgesteld inmiddels maar helaas willen ze niets acepteren. Een blafband voor een hond met verlatingsangst vind ik ook een risico , omdat de kans bestaat dat het erger word en je hem alleen moet gebruiken als je er verstand van hebt. ( wat hun niet hebben ) Als het een aantal keer in de week zou zijn, zou ik het niet zo erg vinden maar dagelijks trek ik niet. Het is gewoon een moeilijke situatie, zeker als men niet bereid is er normaal over te praten.
Wij hebben ook een echte blafhond helaas vooral naardat ze hebben proberen in te breken. We hebben vanaales gesprobeert en eindelijk sinds kort de ideale hulpmiddel gevonden de BLAFBAND het klinkt heel zielig maar het valt reuze mee. en werknt echt.
Sammie ik lees net je bericht met het hoge piepegeluid. Deze banden werken heel vaak niet niet bij onze hond in ieder geval. En met citronella sommige honden zijn er allergies voor. Wij hebben er wel een op stroom en eerst krijgt hij een piepje te horen de 2e keer een klein schokje ik heb het gevoeld pijn doet het niet en zo loopt het op. in 4 nivo's geloof ik.Onze hond is er nu zo op gertraind dat als hij het piepje maar hoort stopt ie al.
deborah. ik snap idd dat het heel moeilijk wordt als je niet kunt communiceren met je buren dat het dan een groot probleem is. k kan me ook heel goed voorstellen dat je er helemaal gek van wordt. ik hoop dat er snel een oplossing te vinden is. en over die blafband we gaan het gewoon proberen met die band niet geschoten is altijd mis... het is het proberen waard vind ik.. wie weet helpt het wel bij die jackrussel van ons. groetjes Sammie
Ik hoop dat het voor jullie een uitkomst is, als een van onze 2 honden zou blaffen zou ik ook zeker een poging wagen
dames zie dat jullie het over een blafband hebben ik kan het aanraden. mijn hond blafte alles bij elkaar als ik er niet was nu gaat het heel erg goed de blaf band is echt een uitkomst
vol verbazing , zit ik de verhalen van mijn buurvrouw die haar zelf deborah noemt te lezen en dan die mensen die hier op antwoorden,die mijn niet eens kennen,en een oordeel al geven, is voor mijn onbegrijpelijk. ik dacht dat dit een forum was voorzwangerschappen,maar toch niet een form over honden. ten eerst klopt het niet wat mijn buurvrouw verteld over de hond,dat ik niet goed voor de hond zal zijn,en dat ik de hele dag weg ben,en de hond elke dag alleen laat. ook schreef zij dat ik niets er aan deed,van haar aan verlatingsangst. dit klopt niet wat mijn buurvrouw weet dat wij met de hond op curcces zijn geweest. ten tweede moet zij niet gaan zeggen,dat er niet met ons niet te praten valt.ik heb rustig met haar er over gepraat,dat wij er alles aan doen zelf zeg mijn buurvrouw dat onze hond rustiger is geworden,maar dat ze af en toe momenten heeft dat ze meer blaft. zelf heeft zij ook honden,die ik ook hoor blaffen. en dan word er ook nog geschreven dat ik de hond maar vijf minuten uit laat drie keer op een dag. als mijn buurvrouw op de klok kijk ben ik altijd een uur met haar aan het lopen,alleen met deze hitte is het een half uur. maar ze zal wel in de waar zijn met onze oude hond van 12 jaar oud daar loop ik tien minuten mee. onze oude hond woond hier bij ons al 8 jaar. daar voor hadden wij een hond die is 16 jaar geworden dus als wij zo slecht voor dieren zijn,dan had een hond geen 16 jaar bij ons geworden. en ook wil ik even nog dit kwijt,oordeel niet over mensen die jullie niet kennen. want met jullie advies,lok je alleen maar ruzie uit. terwijl ik hier al 22 jaar woon,en nog nooit problemen heb met mijn anderen buren denk eerst na voor dat jullie reageren. en nogmaals oordeel niet over iemand die je niet kent of gesproken heeft. Tonia
O jee, dat gaat nog gezellig worden hier. Weten jullie beiden wel 100% zeker dat het hier de goede persoon betreft?
Tonia: In de lounge wordt juist over andere dingen dan zwangerschap gepraat. Dat mag volgens mij gewoon. Bovendien heeft ze dit bericht geplaatst omdat ze bang is dat haar kindje er straks niet van kan slapen. Dus heeft het er wel degelijk mee te maken. En ze zal het verhaal toch ook niet uit haar duim zuigen lijkt me, dus misschien kun je beter aan een oplossing werken dan ons te veroordelen voor onze mening. De leeftijd van de honden lijkt me geen indicatie of er goed voor gezorgd wordt. Dat ze eten krijgen wil nog niet zeggen dat ze genoeg aandacht krijgen. En als je een oppas zou zoeken voor de hond, zou niemand er last van hebben. Het is eigenlijk net als een kindje, dat laat je ook niet alleen thuis en als een hond zo blaft vind ik dat je rekening moet houden met je buren. Maakt niet uit hoe lang je er al woont. Mensen denken vaak dat ze allerlei rechten hebben omdat ze ergens langer wonen dan een ander, nou surprise, surprise, je buurvrouw heeft net zoveel rechten als jij ook al woon jij er langer.
denk niet dat je het goed gelezen heb. ten tweede nogmaals je kan mijn niet,en ook mijn buurvrouw niet. dus kan je geen oordeel overgeven. en over last gesproken,ik word elke keer wakker van het gehuil van haar dochtertje,en denk je nu dat ik naar haar toe ga en zeg ik kan niet slapen,nee zo ben ik niet want ik weet er is een kleine en dat hoord erbij. en wat denk je van geluiden van buiten af zoals speelde kinderen muziek van anderen ,verkeer,. ik heb zelf ook kleine kinderen gehad,maar ik deed als in huis ,maar ze sliepen er gewoon door heen. aan al die geluiden zallen ze toch moeten wennen je weet als je in een rijtjes huis woond,dat je meer geluiden hoord. en nog 1 ding zij heeft zelf ook honden,en al beweer ze nog zo dat die niet blaffen,dat jokt ze ook die honden blaffen,mijn hond blaft niet midden in de nacht jullie horen het van 1 kant en oordelen over iemand die jullie niet gezien hebben of gesproken heb. en nogmaals oordeel niet over iemand die je niet kent,en nooit gezien heb,of gesproken als ik jullie was,praat eens over leuken dingen, en jut de boel niet zo op
wij praten over heel veel dingen, leuke dingen en ook dingen die ons dwars zitten. we proberen er voor elkaar te zijn. ik denk (dat is wat ik denk) dat je hier niet komt om gezelligheid of steun te zoeken, maar juist om ruzie te zoeken, wat kan het je schelen wat wij denken? inderdaad wij kennen jou niet, en jij kent ons niet, en na 2 berichten kun jij niet oordelen of wij het wel of niet gezellig hebben. dus als je je irriteert zou ik zeggen ga naar je buurvrouw en praat erover, maar ik heb sterk het gevoel dat jij nu de boel opjut want dit is een topic van al een maand geleden ps als je last heb van huilende kinderen moet je niet in een buurtje gaan wonen en ik vind dat ook wat anders dat een blaffende hond. (misschien huilt het meisje s nachts omdat ze overdag geen slaap krijgt van jou blaffende hond
Dat bedoel ik maar sim. Misschien kan een moderator dit topic sluiten, want het wordt alleen maar ruzie zo.