Burendag

Discussie in 'De lounge' gestart door Cullen, 22 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Vandaag is het Burendag. Doen jullie in het kader daarvan nog iets? Hier bij ons verschillende dingen, bbq, borrels, springkussen etc voor de kids.

2. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

Nope helemaal niks hier

3. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Hier ook niks

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik heb cupcakes gebakken voor de buurtjes

5. glimworm

glimworm Niet meer actief

Wij deden niks, onze buurmannen aan beide kanten vonden het een uitgelezen kans om allebei te gaan klussen, dus wij zaten lekker in de herrie

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Hier ook niks.. Ook geen behoefte aan.. Ik zei daarstraks nog een moeder gedag en geen boe of bah terug! Is type tokkie maar ik dacht ik zeg gewoon fatsoenlijk hallo maar zelfs dat was Mw. tokkie nog te sociaal..
    Zitten wel aardige tussen hoor kwa buurtjes maar die spreek ik zo ook wel.. Wel of geen burendag..

7. Cullen

Cullen Fanatiek lid

7 jun 2011
    1.196
    0
    36
    Jammer zeg, meestal wel een leuke kans om je buren anders te leren kennen. Maar idd moet er behoefte aan zijn.

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Nou absoluit geen behoefte aan met onze buren aan de ene kant en al dat gelul in de straat...
    Andere buren zijn wel even langs gekomen (zitten de hele zomer op camping kwartier verderop ) maar was meer omdat mn vriend in hun tuin klust en ze benieuwd waren naar de vorderingen..

9. Jetje87

Jetje87 Actief lid

9 jun 2011
    146
    0
    0
    Brabant
    hier ook niks

10. Hier ook niks, maar ik zou er ook geen zin in hebben. Denk dat wij een heeeeerlijk dagje weg zouden gaan als er zoiets georganiseerd zou worden in de straat.. Ik zie het nut van 'de buren kennen' ook niet zo. Wij groeten de buren wel, en m'n vriend heeft een paar dagen terug een gesprek met de buurman gehad over de schutting die zowel de buurman als wij afgrijselijk vinden, maar echt innig contact hoeft van mij niet zo.

11. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    Mijn (boven) buren zijn vandaag verhuist en daar ben ik heel blij om :D

12. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja burendag gehad

Ik heb het samen met nog 3 buurvrouwen het georganiseerd.

Was erg gezellig.

13. collo003

collo003 VIP lid

12 feb 2009
    7.802
    1
    0
    Oeteldonk
    Hier ook gezellige burendag gehad met ijs en frietjes voor de kindjes en een springkussen. Hoop dat ze het ieder jaar willen gaan doen want het is goed voor de wijk als je elkaar een beetje kent (en dan hoef je echt niet iedereen iedere dag op de koffie hoor).

14. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Yup, ik heb samen met twee andere buurtjes een soort kinderfeest georganiseerd. Wij waren wel te laten met aanmelden dus moesten alles zelf financieren.

We hebben hier een speelveldje versierd met ballonnen en slingers, hebben bij alle buren speel toestellen geleend, dus glijbaantjes, skelters, steppen, fietsjes etc etc, een andere buur had gezorgd dat er rond een uurtje of 12 lekker poffertjes en pannenkoeken voor de kids waren, we hadden een sminkdoos geregeld dus we hebben de kids gesminkt.

Het was van 10.00 tot 16.00 en we hebben de hele dag door kinderen en ouders op visite gehad, was echt super gezellig.

Was de eerste keer dat we dit deden maar het was echt super leuk.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    Hier ook een gezellige burendag. Een aantal mensen hadden een bbq georganiseerd met voor de kinderen een springkussen en goochelaar. Was erg gezellig! We zijn weggegaan omdat de jongens naar bed moesten maar anders waren we nog wel even gebleven..

16. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mja hier eigenlijk niks..
    Ben zelf ook hartstikke druk geweest en heb het hele huis gepoetst ivm verjaardag morgen.
    Ben enkel even bij de bakker geweest voor de taart en naar de container gelopen.

Maar mijn buren hadden er duidelijk net zo veel zin in als ik.... Want het was doodstil in onze straat.

Niet zo vreemd... Ene buurman werkt wisseldiensten, andere buuf in een winkel.. Dat zijn wel de populaire baantjes hier in de straat... Dus het is hier in het weekend altijd rustig.

17. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier is volgens mij niks aan burendag gedaan. Daarnaast hebben we onze buurman al een maand of 3 niet gezien. Van de week maar een keer de politie bellen ofzo, aangezien er dus een enorme berg post op zijn mat ligt. Met de noorderzon vertrokken ofzo.

18. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.814
    4.057
    113
    Wij hebben niets gedaan met burendag. Wij organiseren elke zomer een straatspeeldag met bbq voor de bewoners uit de straat (en kinderen uit de omgeving). We doen dat altijd in de zomer (tot nu toe altijd 1e dag van de zomervakantie).

19. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Burendag? Is dat weer iets nieuws? Wordt dat ook weer zo'n dag voor de detailhandel net als moederdag, vaderdag, dierendag, valentijnsdag, enz? Wanneer komen ze met ongewenst kinderloosdag?
    Ze verzinnen ook steeds gekkere dingen. Nog even en we hebben iedere dag van het jaar wel een ....dag

20. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Volgens mij bestaat het al een aantal jaren... ik weet dat het al bestond toen ik nog op mijn ouder adres woonde en daar ben ik inmiddels al ruim 5 jaar weg...

Hier word niks met burendag gedaan, maar wel een actieve buurtvereniging, wij hebben ieder jaar de laatste zaterdag van september (volgende week dus) buurtfeest, in de zomer een fietstocht met BBQ, ergens in maart/april een sprokkeltocht, een kien.bingo avond, en zo is er het hele jaar door wel iets te doen, altijd gezellig!

Deel Deze Pagina