Burendag

Discussion in 'De lounge' started by Cullen, Sep 22, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Wij hebben net twee buurtbbq's gehad, blijkt dat we in een hele leuke straat wonen...heb er nieuwe vriendinnen bij en oppas en vriendjes voor Stijn :)

Hebben het erover gehad om het volgend jaar op burendag te doen, kan je ook subsidie voor aanvragen toch...laten we het niet van afhangen hoor maar is natuurlijk mooi meegenomen :D

2. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Je kan inderdaad subsidie aanvragen maar daar moet je wel op tijd bij zijn, wij waren dus te laat en viste naast de boot.

Je krijgt volgens mij een paar honderd euro, nou das toch leuk toch :D

3. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Wij hebben gisteren ook burendag gehad..
    Wonen in een nieuw complex dat dit jaar is opgeleverd,
    dus was erg gezellig om elkaar zo te leren kennen..

We deden een quiz, bbq en nog gezellig natafelen, vanaf ongeveer 4 uur tot 11 uur..

Vanmorgen gezamenlijk opgeruimd, alleen de tent staat er nog, die breken we later af..

Wij hadden wel subsidie (500 euro).. daar hebben we met een aantal buurvrouwen gister leuke potten met nepbloemen voor gekocht..

4. 1986Lynn

1986Lynn Fanatiek lid

Sep 3, 2009
    2,636
    379
    83
    ..
    Dit hebben we gekocht voor de aankleding van ons complex van de gekregen subsidie..

View attachment 275593

5. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113

Je krijgt niet zomaar geld

Van het geld moet je iets doen voor de buurt. Dat iets moet blijvend zijn. Dus een bankje of perkjes. Om de buurt mooier te maken of iets om de saamhorigheid te vergroten.

Eten en drinken mag je er niet van kopen.

6. Koon

Koon Niet meer actief

Hier was ook vanalles georganiseerd in de straat door een aantal buurvrouwen.
    Ik vind het een heel leuk initiatief.
    Jammer dat wij al een dagje weg hadden gepland. Wij zijn nog niet zo bekend in de straat omdat we hier nog niet zo lang wonen. Ik had het een leuk moment gevonden om de buren wat beter te leren kennen.

7. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

Jan 6, 2007
    8,553
    0
    36
    renkum
    #27 bengeltje86, Sep 23, 2012
    Last edited: Sep 23, 2012
    bij me ouders waar ik ook uitgenodigd ben (aangezien iedereen me kent daar ) stonden draaimolen word elk jaar gehuurd en springkussen spelletjes worden er gedaan er werd pony gereden en de ijscokar kwam langs voor iedereen met schepijs en er werd geschminkt en tatoeage gezet (plakplaatjes he) haha en we kregen om 18:00 Chinese buffet en de kinderen frietjes
    en live muziek van een zanger van 4 tot 22:00 en nog wat dingen

8. justjes

justjes Bekend lid

Oct 3, 2011
    613
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan elk jaar bbqen met de buren van ons blokje. Iedereen neemt eten en drinken mee en iedereen eet en drinkt dan van elkaar. Een van de buren had grote terras verwarmers en we hebben echt gezellig tot in de avond gezeten, totdat ik t echt bedtijd voor mijn dochter vond.

Share This Page