Als praten met je buurvrouw geen zin heeft zou ik toch de politie inschakelen wegens overlast. prima dat ze eens een feestje heeft maar zo vaak en tot zo laat! en dat er dan nog zo belachelijk wordt gedaan zou voor mij meer dan genoeg reden zijn niet meer vriendelijk te zijn en gewoon de politie bellen.
Ook ik zou de politie inschakelen. Als je het al een paar keer normaal gevraagd hebt en er zit geen verbetering in..
Tolerantie prima, maar je hoeft niet alles te accepteren. Ts heeft met meerdere manieren geprobeert eruit te komen met de buurvrouw en ze krijgt daarop lullige opmerkingrn terug van "vrienden" van de buurvrouw. Dan ben ik er ook gauw klaar mee.. De buurvrouw kan óók bedenken dat ze op een kleine oppervlakte woont met meerdere mensen. Dus die bal kan je ook terug kaatsen...
Precies, zoiets werkt van twee kanten. Een keer een feestje in de zoveel tijd, zal vast niemand een probleem vinden, maar regelmatig je nachtrust in het weekend op te moeten offeren, omdat iemand keiharde muziek aanheeft, vind ik wat anders. Ze heeft de buurvrouw al vaker gevraagd de muziek wat zachter te zetten. Nou, blijkbaar heeft de buurvrouw daar geen booschap aan, dus dan zou ik er ook niet mee zitten om de politie te bellen.
Iemand vroeg hoe ik haar dan had aangesproken, maar dat heb ik echt heel netjes gedaan. Aangegeven dat ik begrijp dat het leuk is om feestjes te geven, maar of er toch rekening gehouden kan worden met een klein jongetje wat zijn slaap nodig heeft. Ik heb ook echt geen zeur en zou ook echt niet om 22.00 uur al gaan klagen, maar rond klokslag middernacht begint bij mij geleidelijk aan de stoom uit mijn oren te komen. En echt niet om mezelf hoor, maar om mijn zoontje die dan naast mij zit met wallen tot op zijn tenen. Waarom de politie bellen geen oplossing is... Het is een oplossing op dat moment, maar ik ben een beetje bang dat de treiterijen vanuit haar en haar vrienden daarna nog erger worden. Ik ga haar nog een keer aanspreken. Helpt dit weer niet dan ga ik buurtbemiddeling inschakelen. Heb daar vandaag even iets over opgezocht en die zijn hier in de buurt actief. Helpt dat dan ook nog niet dan wordt het inderdaad politie, maar ik hoop zo dat dat niet nodig is.
Ik hoop echt voor jullie dat de buurtbemiddeling helpt! En anders inderdaad het zware geschut, wel een prettige gedachte dat je de politie altijd nog kunt bellen... Heel veel succes!