Overigens: gisterenavond gelukkig nergens last van gehad. Maar na een paar dagen bezinking heb ik eigenlijk totaal geen zin meer in even gewoon praten. Ik vind dat de buurman zich O heeft misdragen dat excuses hiervoor wel op zijn plaats zijn. Dat ga ik niet eeuwig volhouden, want komt waarschijnlijk nooit, maar nu ben ik even mooi eigenwijs, hij bekijkt het maar even.
nou ja zeg!! zodra je het woord marokkaan of turk of indier of zwarte zegt roept degene waar het om gaat toch meteen das discriminatie?! sorry hoor snoepje dat mijn bleke gezichtje dat zo ervaart. ik zal nooit meer iemand bij zijn ras noemen als jij niet meteen over vooroordelen begint
Het lijkt wel een vroeg zwartepieten topic door u snoepje. van helemaal niks het een zo groot mogelijk discriminatie-topic maken
Wie schiet hier uit haar slof en doet hier zielig??.... Laat me niet lachen.. wat ben jij een raar mens zeg!! Je zal jou maar als buurvrouw hebben...
Ik zou zeggen,pak een schroevedraaier en draai die schroef flink aan,want jij hebt er zeker wel 1 of meerdere los zitten. Verder kunnen we beter niet meer op haar reageren,want dat is zo te zien wat ze graag heeft... Maar ontopic,super om te horen dat het vanacht beter ging,misschien een optie om straks naar je buren te lopen? Ze zijn nu zelf ook kalm,en een gesprek aangaan lukt het beste met rustige en kalme mensen...
We zijn nu allebei aan het werk, morgen ben ik vrij, ik denk dat ik dan even naar de buurvrouw loop. Laten wr de temperamenten van de mannen er even buiten.
Wat jammer dat je buurman zo reageerde. Ik ben zelf ook een Marokkaanse-Nederlander. Ik snap jou inderdaad dat je denk dat het een cultuur verschil kan zijn. Maar wat ik wel zeker weet is dat het bij de Marokkaanse gemeenschap ook echt niet normaal is om tot zo laat nog harde muziek te draaien. Dus ik neem aan dat hun jullie eigenlijk ook zouden moeten begrijpen. Misschien voor wanneer je langs gaat even er bij te melden dat hun kinderen ook klein zijn geweest en hoe het zou zijn als ze toen tot zo laat nog harde muziek hoorden en hun kindjes er van wakker werden. Soms moet men zich gaan verplaatsen in andermans situatie om degene te begrijpen. Wens je in ieder geval veel succes morgen als je met hun gaat praten. Hopelijk komen jullie er samen in vrede uit!!
Mevrouw snoepje, volgens mij bent u degene die hier nog last heeft van hormoontjes (you obviously been there nog not geweest na 5 maanden) en daarbij gewoon wat steekjes los hebt zitten. Ik wens jou ontzettend veel sterkte met jezelf en één of andere sok . Ts ik hoop dat het een beetje gaat lukken met de buurvrouw, succes.
Goed idee van je, ik denk dat dat een eerste stap is naar een oplossing. Ik heb geen ervaring met buurtbemiddeling of een wijkagent, maar wel met het bellen van de politie bij geluidsoverlast, hetgeen niet positief uitpakte . Wij wonen boven een 'net' restaurant (of discrimineer ik nu iemand?!), waarbij het personeel op een gegeven moment elke avond na sluitingstijd een eigen feestje besloot te bouwen. Wij werden ook al snel bestempeld als de zeikburen van boven, zeker omdat we alleen contact zochten in geval van overlast. Toen ik op een dag gewoon ben binnengestapt om eens te praten met de bedrijfsleider, hebben we over en weer meer begrip voor elkaars situatie gekregen. Inmiddels hebben we dan ook geen last meer van harde muziek, afgezien van af en toe eens een feestje wat ook prima moet kunnen! Heel veel succes met het gesprek morgen, probeer positief te blijven. Uiteindelijk hebben jullie allebei baat bij een fijne verstandhouding en dus gemoedsrust!
Heel eerlijk gezegd, dacht ik bij het lezen van het eerste bericht ook meteen 'dat heeft toch geen toegevoegde waarde om de etnische achtergrond van de buren er bij te zetten?' Maar ik heb het laten gaan, omdat ik niet het idee kreeg dat het 'daarop gegooid werd', als je begriijpt wat ik bedoel.
Nou ja, misschien heeft het ook geen toegevoegde waarde, maar ik heb ook niet ieder woord op een weegschaal gelegd voor ik postte. Ik heb gewoon mijn verhaal neergepend, en het gaat over mijn Marokkaanse buren, in tegenstelling tot mijn andere - Nederlandse - buren. En nee (voordat die vraag komt), als het over hen was gegaan had ik niet gezegd dat het over mijn Nederlandse buren gaat, omdat dat nou eenmaal 'de norm' is. Waren het Amerikanen, Turken of Zwitsers geweest, dan had ik het wel gemeld. Niet met een bijzondere reden, gewoon, omdat ze dat in mijn hoofd zijn. Zoals ik bij een verhaal over mijn kinderen vermeld dat over mijn oudste gaat, terwijl dat voor het verhaal ook niets toevoegt. Ik kan het ook gewoon over mijn zoontje hebben, maar hij IS mijn oudste, dus heb ik het over mijn oudste.
ik ben geen Marrokaanse en noch geen Turkse maar ik vind het ook erg jammer dat de achtergrond erbij vermeld wordt, om eerlijk te zijn viel mij het ook meteen op toen ik je berichtje las. Maar goed om on topic te blijven ik denk dat je het beste met deze mensen maar moet gaan praten ipv. de politie inschakelen, de politie doet er weinig aan en je buren worden ook nog woester van. Dus gewoon netjes ( al kan ik me heeeeel goed bij voorstellen hoe woest je ook bent) er over te praten en uitleggen dat je kleintjes daar last van hebben. Veel succes in iedere geval, hoop dat jullie probleem opgelost wordt. Kan me voorstellen wat je mee maakt :'(
Sinds wanneer noemen we de namen in dit forum? Hoe vind je buurman Aziz dit? Wat maakt het uit hoe je buurman heet? Who cares!
mijn oude buurvrouw heeft de politie er eens bij gehaald omdat er "problemen" waren.. alleen was zij de enige die de problemen zag en maakte de agent die gekomen is had eigenlijk ook moeite om zijn lachen in te houden om de "problemen". waarschijnlijk niet erg professioneel van de beste man maar iig geen gezeik meer met haar gehad en is later toch maar verhuisd..